A może dlatego, że nie jest to paliwo (spaliny?) a tylko efekt skraplania się pary wodnej w silnym przechłodzeniu.
mi tez sie tak wydaje
Napisano 31.12.2007 - 18:31
A może dlatego, że nie jest to paliwo (spaliny?) a tylko efekt skraplania się pary wodnej w silnym przechłodzeniu.
Napisano 11.01.2008 - 14:59
Napisano 11.01.2008 - 18:25
Użytkownik Gynvael edytował ten post 11.01.2008 - 18:27
Napisano 11.01.2008 - 19:41
Napisano 11.01.2008 - 19:52
Napisano 11.01.2008 - 20:09
rozbawiłeś mnie, w tym problem ze to o czym piszesz znika po paru minutach a z tego robią sie chmury,m proponuje poczytac wiecej na ten tematm, jak i poszukac (google) filmow dokumentalnych na temat tego okropnego zjawiska, tego nie mozna ignorowac.nierozumiem poco tyle gadać i się podniecaś smugami kondesacyjnymi od zwykłych samolotów :sux: proponuję temat zamkmąć
Napisano 11.01.2008 - 20:13
To czy dana smuga kondensacyjna utrzymuje się czy tez znika po kilku minutach - zależy od czynników atmosferycznych: wiatru, wilgotności powietrza, nasłonecznienia, temperatury mas powietrza na określonych wysokościach. I tylko od tego. Natomiast zupełnie nie zależy od tzw. opryskiwaczy. Przecież to piramidalna bzdura.rozbawiłeś mnie, w tym problem ze to o czym piszesz znika po paru minutach a z tego robią sie chmury,
Napisano 16.01.2008 - 02:13
Użytkownik Essen edytował ten post 16.01.2008 - 02:37
Napisano 16.01.2008 - 08:05
No właśnie - co na to np. obrona powietrzna kraju. Latają jakieś dziwne samoloty i to w rejonach w których latać nie powinny i w kórych być nie powinny. I nikt się tym nie interesuje? Bajka zaczyna się rozrastać...Kolega jest pilotem, specjalnie prosiłem o mapę lotniczą (z tymi kursami itp itd). Piloci nie mogą latać jak im się podoba!
Napisano 16.01.2008 - 11:15
Użytkownik Essen edytował ten post 16.01.2008 - 11:19
Napisano 16.01.2008 - 11:22
Napisano 16.01.2008 - 11:36
Czytaj więcej w WikipediiSmuga kondensacyjna to zbudowana z kryształków lodu chmura cirrocumulus (dokładnie Cirrocumulus fractus), powstająca najczęściej za samolotem odrzutowym lecącym w górnej troposferze i dolnej stratosferze, najczęściej na wysokości między 8 a 15 km nad ziemią. Może też wystąpić za samolotem o napędzie śmigłowym, jeśli tylko zaistnieją ku temu odpowiednie warunki.
Napisano 16.01.2008 - 12:16
Dokładnie tak. Z ziemi nie jesteś w stanie okreslić na jakiej wysokości dany samolot przelatuje. No "oko" pułap może być jednakowy - w rzeczywistości może być to całkowicie złudne wrażenie. O powstaniu smugi - decyduje szereg czynników, które - ponieważ mamy do czynienia z szybko zmieniającym się szeregiem czynników - mogą dać raz taki wynik, a raz (pomimo wrażenia o istniejących identycznych warunków) całkiem odmienny skutek.Oczywiście możesz powiedzieć że to zależy od pułapu lotu, tylko że smugi powstają tylko na pewnej wysokości.
No to można odpowiedzieć na pytanie - jak to dodają, kto to dodaje, jak "zły" składnik jest transportowany logistycznie do składnic paliwa na całym świecie. W jaki sposób jest dodawany do poszczególnych samolotów, ponieważ (tak tylko zgaduję) istotne jest także miejsce "rozpylenia" tzn. lot musi odbywać się nad określonym miejscem, przy odpowiednich warunkach atmosferycznych itp. itd. Czyli: czy następuje też ingerencja w plan lotu, czy też dla "rozpylania" terytorialność nie odgrywa aż tak dużej roli. I kolejne pytanie: czy ten czynnik dodany do paliwa (tak zrozumiałem) nie ulega dezintegracji w komorze spalania silnika odrzutowego (a mówimy tu o wysokich temperaturach spalania) czy też akurat spalanie wywołuje przekształcenie w substancję docelową?(...) do paliwa czegoś co rujnuje nasze środowisko i zmienia klimat, a piloci, wojsko i linie lotnicze nie mają o tym pojęcia.
Napisano 16.01.2008 - 12:56
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych