staw jak staw, moge zrobic jutro fote stawu niedaleko mnie nalezacego do mojego wujka - woda w nim ma identyczny mułowaty kolor
Może i tak, ale ja tam jeżdżę od 23 lat i nigdy nic takiego się nie działo z wodą w tym stawiku.
Wujek mieszka tam bez przerwy od ponad 60 lat w domu położonym około 100 metrów dalej i także twierdzi, że przez całe swoje życie nie spotkał się z taką sytuacją.
Poza tym woda o tej porze roku i w zasadzie przez cały rok jest dosyć czysta i przejrzysta, a tu zmiana o 180 stopni.
porownaj sobie np. kolor wody w mniejszych rzekach i rzeczkach po ulewnych deszczach wink2.gif
wydaje mi sie ze jest taki sam. co do czerwonego koloru to moze pod Twoja nieobecnosc ktos miał świniobicie ? biggrin3.gif
raz juz widzialem jak pewien rolnik pozbywal sie resztek po swiniobiciu wlasnie wrzucając je do pobliskiego stawu. uwierz woda tez byla czerwona przez jakis czas wink2.gif
Po pierwsze - to gospodarstwo jest na samym końcu wsi, a okoliczni gospodarze w promieniu 1 km nie posiadają świń tylko krowy, kozy, kury i kaczki. Nie widzę powodu, dla którego ktoś miałby taszczyć resztki świni ponad kilometr dalej, skoro w okolicy są tylko pola i lasy.
Po drugie - krew zniknęłaby bardzo szybko w takim stawie , a tu przez jakieś 1,5 miesiąca utrzymywał się ten sam kolor. Na liściach i mule na dnie bajorka pojawił się czerwony osad. Założyłem gumowce, wlazłem w miejsce, gdzie woda była najbardziej czerwona i napełniłem nią 5-litrowe wiadro po farbie. Po jakiejś godzinie woda miała ten sam kolor w całej swojej objętości. Nie zrobiła się ani trochę czystsza. Wylałem ją. Na dnie zgromadziła się mała ilość osadu - zupełnie jakby ktoś zabarwił wodę farbą.
Po trzecie - jakieś 90 metrów dalej jest podobny staw u sąsiadów, a woda w nim jest całkiem normalna.
Tak, nie jest idealnie czysta, mało przejrzysta, ale nie do takiego stopnia.
Kolejne informacje: