moja wstepna analiza filmow prosto ze strony departamentu obrony
pierwsza sprawa to jak powinien wygladac rozmiarowo B757-200 na tym ujeciu:
dalej lecimy z porownywaniem dziobu boeinga i tego czegos
widac tu powiekszone czterokrotnie wycinki z poprzedniego zdjecia i wyniki automatycznego wykrywania krawedzi. widac wyraznie, ze ksztalt jest inny, nawet jezeli nie jest zachowana dokladna proporcja
kolejna zastanawiajaca rzecz to:
co tam robi ta smuga. jesli poszukamy zdjec, na ktorych widac startujace samoloty nie zobaczymy za nimi smugi pomimo tego, ze w tym momencie silniki pracuja na pelnych obrotach. jest tak z powodu tego, ze przy ziemii ze wzgledu na wysokie cisnienie nie zachodzi takie zjawisko.
inaczej ma sie natomiast sprawa z silnikami nie odrzutowymi, a rakietowymi, ktore "lubia" zostawiac smuge bez wzgledu na wysokosc i warunki.
kojena rzecza, ktora podpadla jest to, ze na filmach sa widoczne jasne blyski wrecz oslepiajace kamere. wybuchowi paliwa raczej nie powinien towarzyszyc taki jasny, jednoklatkowy flesz. taki efekt jest raczej wywolywane przez wysokoenergetyczne mieszaniny pirotechniczne. nie jestem co do tego w 100% przekonany, ale mam pewne doswiadczenie w praktycznej pirotechnice i wiem jak zachowuja sie rozne materialy palne i jakie powinny dawac efekty swietlne.
a co do zmniejszonej jakosci filmu to podejrzewam, ze moze to byc efekt tego, ze tak kluczowy film zostal udostepniony w formacie WMV, co nie bylo tutaj najlepszym wyborem