Skocz do zawartości


Zdjęcie

Odtajniono nagranie z uderzenia w Pentagon


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
155 odpowiedzi w tym temacie

#106

Tiamat.
  • Postów: 3048
  • Tematów: 29
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

Ile jeszcze zobaczymy pzrerobek tego samego filmiku ? :P
  • 0

#107

dj_cinex.

    VRP UFO Researcher

  • Postów: 3305
  • Tematów: 412
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 20
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Po co się spierać, przecież nawet oficjalne nagranie (nie ma co się rozdrabniać na normalne czy nieocenzurowane , które było podane w innym temacie) nie pokazuje nam w 100% co uderzyło w Pentagon (mówię tu wyłącznie o filmie) :)
  • 0



#108

Tiamat.
  • Postów: 3048
  • Tematów: 29
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

I jeszcze co znalazlem: i sam juz dawno do tego doszedlem, ten filmik widze pierwszy raz.
  • 0

#109

pishor.

    sceptyczny zwolennik

  • Postów: 4740
  • Tematów: 275
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 16
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

*
Popularny

Tak sobie czytam ten wątek o filmie z kamery Pentagonu i zastanawia mnie jedna rzecz.
Przy tych wszystkich analizach dotyczących tego czy na filmie widać samolot czy rakietę, nikt jakoś nie spróbował o to żeby znaleźć jakiś punkt odniesienia dla tego "czegoś", co ma być samolotem... Punkt, który pozwoliłby mniej więcej chociaż określić wielkość tego białego obiektu atakującego Pentagon, dzięki czemu można by pokusić się o stwierdzenie, czym na pewno to "coś" NIE JEST. Wiadomo rakieta jest dużo mniejsza od samolotu itd. - więc na podstawie takiego porównania można by wyeliminować albo ją albo samolot.
Takim punktem odniesienia nie będzie raczej sam Pentagon, bo nikt zapewne nie widział żadnego zdjęcia, na którym widać byłoby tenże budynek i zaparkowany obok samolot pasażerski albo ustawioną rakietę. A tylko i wyłącznie przy pomocy wyobraźni trudno skonfrontować wielkość tych dwóch obiektów i wzajemne relacje między nimi...
Kiedy przeglądałem ten film po raz pierwszy, od razu rzucił mi się w oczy samochód, który zaraz po wybuchu jedzie w jego stronę (2:30 sec - lewy narożnik ekranu), a następnie zjeżdża na trawnik, w kierunku z którego nadleciało to "coś", co uderzyło w Pentagon i... w pełnym pędzie znika z ujęcia, po prawej stronie kadru. Jest to zapewne ten sam radiowóz policyjny, który chwilę przed wybuchem przejeżdżał przez pierwszy plan ujęcia.
Swoją drogą, trochę zastanawiające jest zachowanie funkcjonariuszy, którzy nim jechali... Ja oczekiwałbym od nich raczej, że zatrzymają się w pobliżu miejsca wybuchu i będą stamtąd wzywać pomoc, jednocześnie starając się lepiej zorientować w sytuacji (że o podjęciu jakichś prób działań ratowniczych nie wspomnę). A to, co widzę na filmie, wygląda mi raczej na ucieczkę z miejsca zdarzenia... No ale najwidoczniej w USA mają jakieś inne procedury w takich przypadkach...
Mniejsza z tym.
Wracając do tego radiowozu...
Kiedy go zobaczyłem, to pomyślałem sobie, że można by sprawdzić jak się ma jego rozmiar, do gabarytów tego "czegoś" co uderzyło w Pentagon. Dlatego wybrałem kilka klatek z filmu i złożyłem je do kupy.
Widać na nich lecące "coś", widać wybuch, widać kilka ujęć przemieszczającego się radiowozu. Ostatnie jego ujęcie, jest to przedostatnia klatka filmu, na której go wogóle widać (gdybym wkleił ostatnią klatkę na której jest on widoczny, to częściowo jego obraz nałożyłby się na obraz tego "czegoś" i zamazałoby to całość - dlatego z tego zrezygnowałem)

Dołączona grafika


Powiem tak.
Nie jestem specjalistą ani od samochodów, ani od samolotów ale na moje oko, to ciężko sobie wyobrazić (bazując tylko na porównaniu rozmiarów radiowozu i tego obiektu) że na tym filmie widać Boeinga 757 - samolot, który ma 47 m długości, 38 m szerokości i 13,5 m wysokości (wys. pionowego statecznika). Przy tym radiowozie nie wygląda ten obiekt zbyt przytłaczająco...
Fajnie byłoby, żeby ktoś zorientowany w temacie pokusił się o rozszyfrowanie marki tego radiowozu, żeby określić jego wymiary (ja przyjąłem że będzie on miał powiedzmy 5 m długości i 1,5 m wysokości... Myślę, że wiele się nie machnąłem.
Zdaję sobie też oczywiście sprawę, że pomiędzy tymi obiektami jest pewna odległość ale na moje oko, to ona musiałaby być naprawdę spora, żeby można było uznać, że obiekt tej wielkości jest wielkim samolotem pasażerskim.

Może ktoś pokusi się jednak na bardziej naukowe porównanie, bo jak wiadomo "na oko" to... itd. :P

link do filmu z którego wykorzystałem ujęcia:
http://www.youtube.c...h?v=GbxEX6Y5mQk


edit: Poprawiłem nieco stylistykę tekstu, żeby nie drażniła co wrażliwszych osób - sens i zawartość pozostały oczywiście bez zmian.... (w razie W zachowałem oryginał)

Użytkownik pishor edytował ten post 25.07.2012 - 22:33

  • 6



#110

skiper^.
  • Postów: 24
  • Tematów: 0
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

jest to Ford Crown Victoria

Dane techniczne
Typy nadwozia 4-drzwiowy Sedan
Silniki Benzynowe 4.6 V8 (225 - 250 KM)
Skrzynia biegów 4 do przodu /Automat/
Długość 5384 mm
Szerokość 1963 mm
Wysokość 1480 mm
Masa własna 1715 kg

Użytkownik skiper^ edytował ten post 25.07.2012 - 18:47

  • 1

#111

pishor.

    sceptyczny zwolennik

  • Postów: 4740
  • Tematów: 275
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 16
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

jest to Ford Crown Victoria


Typowałem, że to jakaś wersja Forda Crown ale nie byłem pewny, a nie chciałem zgadywać - dzięki ;]
  • 0



#112

Mortalis.
  • Postów: 331
  • Tematów: 3
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

To coś w tym wypadku bardziej by pasowało do Global Hawk'a. Muszę przyznać, ze masz oko. ;)
  • 0

#113

pishor.

    sceptyczny zwolennik

  • Postów: 4740
  • Tematów: 275
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 16
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

To coś w tym wypadku bardziej by pasowało do Global Hawk'a.


Dzięki... :beer2:
Co do Global Hawk... No, sam nie wiem...
Zrobiłem taką małą symulację i oto co mi wyszło

Dołączona grafika

Oczywiście, proszę o wszelkie korekty albo uwagi dotyczące ewentualnych niezgodności tego obrazka (chodzi o wzajemne proporcje poszczególnych jego elementów) - moim zdaniem jest to dopasowane dobrze ale, być może ktoś będzie miał jednak inne zdanie.
Jakby co, to służę obrazkami źródłowymi i każdy będzie mógł sobie to poustawiać po swojemu.


edit; Zgodnie z uwagą Mariush'a informuję, że wkleiłem do zdjęcia Boeinga 777, zamiast 757 przez co obrazek jest przekłamany.

Jeśli porównać ten obrazek z powiększonym kadrem z filmu (tym przerobionym przeze mnie) to wygląda na to, że ten biały obiekt jest za mały na Boeinga ale chyba jednak za duży na Global Hawk...

Dołączona grafika

Użytkownik pishor edytował ten post 26.07.2012 - 15:03

  • 0



#114

Ironmacko.
  • Postów: 809
  • Tematów: 24
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

 Ten sposób porównywania wielkości jest błędny... nie bierze pod uwagę perspektywy.  I można odnieść wrażenie, że Ford jest większy niż w rzeczywistości jest w stosunku do Beoinga...
  • 0

#115

pishor.

    sceptyczny zwolennik

  • Postów: 4740
  • Tematów: 275
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 16
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Tak, oczywiście - to porównanie ma swoje wady (dlatego prosiłem o krytyczne uwagi)
Jednak świadomie zdecydowałem się na takie "perspektywiczne" ujęcie, ze względu na to, że kadr z filmu również widzimy w pewnej perspektywie, która może mieć duże znaczenie w ocenianiu wielkości obiektów. Gdyby wszystkie pojazdy ustawić w w widoku płaskim - bocznym, to niekoniecznie byłoby to bardziej czytelne (poza tym oczywiście, że bardziej precyzyjnie, można by było określić ich rozmiary)...
W tym drugim obrazku starałem się obiekty ustawić w kolejności od najmniejszego - dlatego też samochód wydaje się być większy niż w rzeczywistości (jest on po prostu na pierwszym planie) Ale za nim stoi facet w niebieskiej koszuli (był on na oryginalnym zdjęciu auta) i jego "rozmiar" wydaje się pasować do gościa siedzącego na tym białym wózku ciągnącym Global Hawka (on z kolei był na oryginalnym zdjęciu z z Global Hawkiem). Można więc uznać, że Ford I Global Hawk odwzorowane są w prawidłowych proporcjach względem siebie. Z kolei wielkość Boeinga w stosunku do Global Hawka ustawiałem przy pomocy linii pomocniczych, bazując na danych technicznych obu fruwadeł (wys. Boeinga - 13,6 m, wys. Global Hawk - 4,6 m) Oczywiście jest tutaj możliwe pewne przekłamanie ale raczej na niekorzyść samolotu (w sensie, że jest on mniejszy niż w rzeczywistości. To zaś, z kolei przemawiałoby raczej na korzyść zwolenników TS, bo tym bardziej trudno byłoby uwierzyć, że na klatce z filmu widać ten właśnie samolot. Podobnie zresztą, jak fakt, ze samochód byłby za duży w stosunku do samolotu...

P.S. Dodam jeszcze, że Boeing na tym zdjęciu uchwycony jest w ostatniej fazie lądowania albo w pierwszej fazie startu, gdyby ktoś nie zauważył, koła przedniej goleni uniesione są nad ziemią. Moim zdaniem nie ma to jednak większego znaczenia, bo raczej nie wpływa na ocenę jego gabarytów, w stosunku do pozostałych elementów zdjęcia - ale oczywiście mogę się mylić 8)
  • 0



#116

Mariush.
  • Postów: 4319
  • Tematów: 60
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 5
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Jeśli porównać ten obrazek z powiększonym kadrem z filmu (tym przerobionym przeze mnie) to wygląda na to, że ten biały obiekt jest za mały na Boeinga ale chyba jednak za duży na Global Hawk...

Dołączona grafika

Źle patrzysz. Ten biały obiekt to nie Boeing. Samolot jest nieco wyżej, po lewej.

Poniżej, wykonana przez mnie już jakiś czas temu analiza powyższego kadru. Orientacja nałożonego na niego obrazu Boeinga 757 jest zgodna ze orientacją oficjalnej trajektorii lotu.

Dołączona grafika

Nie będę nikomu wmawiał na siłę, że na owym ujęciu na pewno widać Boeinga 757 linii American Airlines. Z drugiej strony jednak, owe ujęcie absolutnie nie dyskwalifikuje możliwości, iż właśnie owa feralna maszyna została na tej klatce uwieczniona (poniżej zdjęcie tego samolotu ze stycznia 1999):

Dołączona grafika
  • 1



#117

pishor.

    sceptyczny zwolennik

  • Postów: 4740
  • Tematów: 275
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 16
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

aaa... OK - chyba rzeczywiście poplątałem... :roll:
Ale, w takim razie, wyglądałoby na to, że ten obiekt jest jeszcze drobniejszy niż pierwotnie założyłem, bo zakładałem, że to białe coś przedstawia tylko fragment "samolotu, a nie całość i, że to ostatnie ujęcie samochodu na filmie, powinno się bez problemu zmieścić, bez zasłaniania obiektu (spróbuję to poprawić).
Dzięki...

Użytkownik pishor edytował ten post 26.07.2012 - 12:58

  • 0



#118

Ironmacko.
  • Postów: 809
  • Tematów: 24
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

To ja jeszcze pokaże odpowiednie proporcje między: Boeing 757, Global Howk i Crown Victoria...:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

I teraz co do Twojego wywodu na temat perspektywy: proponuje zrób sobie model Pentagonu, potem ustaw kamerę w budce strażniczej i dopiero wklejaj obiekty w 3D, efekty mogą Cię zadziwić. To jest ten sam efekt, który kiedyś udowadniałem na przykładzie mostu w NY (niektórym wydawał się za duży - tylko tam była wysoka ogniskowa, a tutaj jest wręcz odwrotnie)
  • 0

#119

pishor.

    sceptyczny zwolennik

  • Postów: 4740
  • Tematów: 275
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 16
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

SketchUp? 8)

Masz oczywiście rację, chociaż jak tak patrzę na te Twoje rysunki (szczególnie na ten drugi) i porównuję je ze swoim, to nie widzę jakichś większych przekłamań ale o to mniejsza, bo nie to jest tutaj problemem... Popatrz na ten Twój drugi rysunek i na tą klatkę z filmu, którą poprawiłem po uwadze Mariush'a

Dołączona grafika

i teraz na ta sama klatkę, w którą wkleiłem jego symulację (mam nadzieję, że dobrze to zrobiłem)

Dołączona grafika

Moim zdaniem, coby nie powiedzieć o przekłamaniach perspektywy, to ten obiekt z klatki filmowej musiałby być na prawdę bardzo daleko od radiowozu, żeby można było uznać, że jest to Boeing...

Tak przy okazji... Rozpiętość skrzydeł Boeinga, to 38 m. Rozpiętość skrzydeł Global Hawka to 35,5 m...
U Ciebie to nie bardzo widać, więc i ta metoda nie jest doskonała... Ale to taka szpileczka bez żadnych złych podtekstów :mrgreen:
Inna sprawa, że wystarcza to na zahaczenie o te wszystkie latarnie po drodze...
  • 0



#120

Ironmacko.
  • Postów: 809
  • Tematów: 24
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

SketchUp?    8)

Tak

Moim zdaniem, coby nie powiedzieć o przekłamaniach perspektywy, to ten obiekt z klatki filmowej musiałby być na prawdę bardzo daleko od radiowozu, żeby można było uznać, że jest to Boeing...

Perspektywa to bardzo ciekawa sprawa, a jak dodamy do niej zabawy z ogniskową to ho, ho. Narysuj model (tylko najlepiej w 3dmax - bo da się zmieniać ustawienia kamery ze względu na ogniskową)  i potem rób porównania

Tak przy okazji... Rozpiętość skrzydeł Boeinga, to 38 m. Rozpiętość skrzydeł Global Hawka to 35,5 m...
U Ciebie to nie bardzo widać, więc i ta metoda nie jest doskonała... Ale to taka szpileczka bez żadnych złych podtekstów  :mrgreen:
Inna sprawa, że wystarcza to na zahaczenie o te wszystkie latarnie po drodze...

Przyjrzyj no się jeszcze raz mojemu obrazkowi... skrzydła GH są na obrazku i raczej maja ~35m  
  • 0


 

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości oraz 0 użytkowników anonimowych