Napisano 12.02.2010 - 01:19
Napisano 12.02.2010 - 01:29
Napisano 12.02.2010 - 01:40
Napisano 12.02.2010 - 07:54
Podstawowa i wytyczna tego, czego nie rozumiesz.
Zacytuje wcześniejsze słowa:
Samolot przy starcie, czy lądowaniu jest "pod kątem", dlatego może lecieć wolno. Natomiast, jakby chciał i miał możliwośc lecieć 300-800km/h na wysokości 1 czy 2 czy 3 metrów(gdzie kąt natarcia skrzydła jest prawie zerowy) np: nad pasem lotniska o długości 50 km, to spadnie, bo przy gęstości powietrza nawet 1,2 kg/m*3 jest go za mało pod skrzydłami...
A prościej: samolot z takimi parametrami lotu zaryłby o ziemię z powodu uwarunkowań odnośnie np. aerodynamiki i sił nośnych na samolot.
Do tego dochodzi argument Vkalego, jako że samolot po nurkowaniu niby przezwyciężył prawa aerodynamiki i wszelkich sił i jakimś cudem pomimo 0go kąta natarcia lub nawet ujemnego poleciał dalej...a to jest niestety niemożliwe.
Dlatego też argument, jako instruktorzy pilotażu, jak i najlepsi piloci, mówili że manewr jest niemożliwy do zrealizowania nawet dla wytrawnego pilota, jest słuszny w odniesieniu do kalectwa Abdullaha salabima , który nie umiał stawiać prawidłowo awionetki na pasie.
Napisano 12.02.2010 - 09:20
Użytkownik Muhad edytował ten post 12.02.2010 - 10:17
Napisano 12.02.2010 - 11:11
Balas Ty także nie czaisz o co chodzi. Efekt przypowierzchniowy ma rację bytu w dwóch sytuacjach. Przy stosunkowo małej prędkości i w fazie lądowania, kiedy silniki mają inny tryb pracy. Trzeba też wiedzieć ,że kąt natarcia skrzydeł i całego samolotu przy lądowaniu jest dodatni , natomiast w kwestii pentagonu jest 0 lub mniejszy niż 0. Do tego weź pod uwagę zjawisko przeciągnięcia. Przyziemienie (efekt przypowierzchniowy) jest bezpieczniejsze przy malej prędkości, bo wtedy posiada mniejszą energię kinetyczną. Trzeba też uwzględnić, że przy wysokiej prędkości samolotu kąt natarcia jest zupełnie inny, energia jest inna, jak i ciśnienie strug powietrza pod skrzydłem jest inne.
Panowie, nie osłabiajcie mnie.
Użytkownik balas edytował ten post 12.02.2010 - 11:24
Napisano 12.02.2010 - 12:04
Napisano 12.02.2010 - 12:21
Sądzę, że dokładne rozwiązanie problemu czy samolot uderzył w Pentagon jest idealne odwzorowanie warunków oraz parametrów zdarzenia.
Użytkownik Muhad edytował ten post 12.02.2010 - 12:20
Napisano 12.02.2010 - 12:34
Piszesz o długości lotu a wystarczy 50 metrów, by boeing przy prędkości 800km/h, lecąc kilka metrów nad ziemią, posiadający gęstość powietrza nawet 1,2 kg/m*3, którego jest za mało na siłę nośną, co za czym idzie skutek jest odwrotny i samolot automatycznie idzie gwałtownie w dół.
First of all, there is no bubble of air that pushes an aircraft away from the ground. The true cause of ground effect is the influence of the ground on the wing's angle of attack as described above. Ground effect does nothing to force an aircraft upward from the ground, it only changes the relative amount of lift and drag that a wing will generate at a given speed and angle of attack. Second, we have seen that this effect actually decreases with speed since induced drag has increasingly less influence on an aircraft the faster it flies.
This relationship can be better understood by studying the relationship between lift, speed, and angle of attack. As demonstrated in an article describing thin airfoil theory, lift is linearly proportional to angle of attack for angles below the stall angle. However, the lift equation says that lift is also proportional to the square of speed. These two relationships tell us that the faster a wing flies, the lower an angle of attack is required to generate sufficient lift to remain in flight. It is for this reason that an aircraft flying at high speed during cruise operates at a very low angle of attack. The cruise angle of attack for a large airliner like the Boeing 757, for example, is around 1° or 2°. Aircraft fly at a much higher angle of attack during takeoff and landing because it is during these stages of flight when speed is the lowest and a high angle of attack is required to generate the needed lift.
This dependency is rather simple to remember--if speed is high, angle of attack is low. If speed is low, angle of attack must be high. Furthermore, when angle of attack is low, we have seen that induced drag is also low. If induced drag is low, the downwash generated by the wing must be small. If downwash is small, then the trailing vortices must be relatively narrow in diameter. If the trailing vortices are narrow, then the proximity of the ground can have little effect on their formation and ground effect will be minimal by definition.
Użytkownik balas edytował ten post 12.02.2010 - 12:37
Napisano 12.02.2010 - 12:51
Napisano 12.02.2010 - 13:00
Podałem też 4 filmy dla prostego zobrazowania:
- co jest potrzebne by samolot wystartował.
- jakie siły działają na to, że samolot lata
- zagadnienia kątów natarcia, przyziemienie, sloty, i wszystkie inne
są omówione na filmikach.
Piszesz o długości lotu a wystarczy 50 metrów, by boeing przy prędkości 800km/h, lecąc kilka metrów nad ziemią, posiadający gęstość powietrza nawet 1,2 kg/m*3, którego jest za mało na siłę nośną, co za czym idzie skutek jest odwrotny i samolot automatycznie idzie gwałtownie w dół.
Użytkownik balas edytował ten post 12.02.2010 - 13:01
Napisano 12.02.2010 - 13:09
Napisano 12.02.2010 - 13:18
Wszystkie 4 filmy mówią o siłach i wszystkich warunkach jakie musi spełnić by samolot wystartował i utrzymywał lot, ale nie tylko.
A co z cytatem o jakimś raporcie?? Jest śmieszny, bo samolot nie miał prawa wyparować, gdyż temperatura jaka panowała wewnątrz pentagonu była znacznie niższa o tej jaka jest potrzebna by poszycie samolotu w jakikolwiek sposób zaczęło się topić, a tu mowa o wyparowaniu. Dobre, dobre:)
A co z cytatem o jakimś raporcie?? Jest śmieszny, bo samolot nie miał prawa wyparować, gdyż temperatura jaka panowała wewnątrz pentagonu była znacznie niższa o tej jaka jest potrzebna by poszycie samolotu w jakikolwiek sposób zaczęło się topić, a tu mowa o wyparowaniu. Dobre, dobre:)
Napisano 12.02.2010 - 13:43
Użytkownik Bierdol edytował ten post 12.02.2010 - 13:47
0 użytkowników, 2 gości oraz 0 użytkowników anonimowych