przyjąłem odległośc ze szkicu, tylko stąd bład, tyle...nie zmienia to faktu, że łykasz krety "dla idiotów" .... i radzę zrobić płukanie żoładka, wówczas dasz sobie szansę nie głupieć oraz nie ogłupiać innych bezmyślnie propagowanymi farmazonami "dla idiotów"
Nie żartuj. Serio posiłkowałeś się tymi idiotycznymi obrazkami? Jeśli tak, to skierowana do Lynxa uwaga dotycząca łykania kretów "dla idiotów" prezentuje się na tym tle co najmniej komicznie.
..szkic jest w porządku, ..to ja zrobiłem błąd biorąc na nim latarnie przed autostradą, za antenę vdot,..tak to jest gdy chce się sobie ułatwić pracę, tanim kosztem...i bierze bez należytej uwagi oraz bez należytego sprawdzenia to, co jest do wzięcia bez wysiłku i za darmochę.,.."czyli ślśkie, słodkkie, łatwostrawene oraz podane na tacy, ..tylko wziąść i łykać...
..co do kretów kto jak kto?... ale ty powinieneś znać ich prawdziwą [bez]wartość,..a jeżeli nie to, wówczas uzasadnionym jest twierdzenie, że to tobie przygotowują krety, które tutaj puszczas firmując je jedynie własną lub też niewłasną marką "akademickiego fizyka jądrowego"..w sumie dobry sposób na "sprzedaż" kretów "dla idiotów" ....uznanie dla pomysłodawcy..
A teraz już konkrety.
...w takim przypadku przeciązeń nie byłoby, minimalne wartości, bez uwzględniania hamowania byłyby:
...dla v=850 km/h,
a= 9,97 m/s^2
p= 1,02 g
...a dla v'=300 km/h
a'= 9,83 m/s^2
p'= 1,002 g
Nie przesadzaj znowu w drugą stronę. Przeciążenia jakieś być musiały. Znowu coś poknociłeś. Zresztą nie pierwszy raz.
Dla x = 1045 m korzystając z Twojego wzoru otrzymujemy promień r = 5941,36 m
Zatem:
a) dla v = 850 km/h = 236,11 m/s mamy (po uwzględnieniu 1 g przyspieszenia ziemskiego):
a = 19,19 m/s2
p = 1,96 g
b) dla v = 300 km/h = 83,33 m/s mamy (po uwzględnieniu 1 g przyspieszenia ziemskiego):
a' = 10,98 m/s2
p' = 1,12 g
Skąd Ty wyciągasz te wyniki?
.... rzeczywista odległość, którą zapodałeś widać była dla mnie tak wielkim szokiem, że kropnąłem się wyliczając na szybko, około pólnocy, na kalkulatorze kąt alfa z arctg,..i stąd te, aż tak nienormalnie normalne wyniki przyśpoieszenia i przeciążenia dla tych dosyć różnych predkości, ..nie muszę mówić, że wyniki, które w ten sposób otrzymałem , dodatkowo zwiększyły mój szok,...teraz już na spokojnie podaję prawidłowe, ..i "o dziwo" zgodne z twoimi
x= 295 [m] odległość od anteny vodt do pentagonu
h= 92,5 [m] wysokość anteny vodt
c= 309,16 [m] krzywizna ślizgu boeinga (przeciwprostokatna odległości i wysokości)
alfa= 5,06 [^] kąt ślizgu boeinga
2alfa 10,12 [^] kąt środkowy
pi= 3,14
r=360/2alfa*c/2pi minimalny promień krzywizny ślizgu boeinga
r= 5942,56 [m] minimalny promień krzywizny ślizgu boeinga
g= 9,81 [m/s^2] przyśpieszenie ziemskie
F=mV^2/r + mg siły działające na boeinga na krzywiźnie wysokośc anteny vodt-parter pentagonu (odśrodkowa plus ciążenia)
F=ma
ma=mv^2/r mg
a=v^2/r+g minimalne przyśpieszenie ślizgu boeinga na krzywiźnie szczyt anteny-parter pentagonu przy prędkości "v"
v= 850 [km/h] prędkość boeinga wg oficjala
v= 236,11 [m/s] prędkość boeinga wg oficjala
v'= 300 [km/h] realna prędkość boeinga
v'= 83,33 m/s realna prędkość boeinga
a= 19,19 [m/s^2] minimalne przyśpieszenie ślizgu boeinga na krzywiźnie szczyt anteny-parter pentagonu przy prędkości 850 km/h p= 1,96 g minimalne przeciążenie przy ślizgu boeinga na krzywiźnie szczyt anteny-parter pentagonu przy prędkości 850 km/ha'= 10,98 [m/s^2] minimalne przyśpieszenie ślizgu boeinga na krzywiźnie szczyt anteny-parter pentagonu przy prędkości 300 km/hp'= 1,12 g minimalne przecuiążenie przy ślizgu boeinga na krzywiźnie szczyt anteny-parter pentagonu przy prędkości 300 km/hMam jeszcze pytanie o sam wzór na promień. Opisu przyjętych przez siebie warunków dotyczących wyznaczanego okręgu nie widzę, a wolę być pewny, że myślę o tym samym, co Ty.
Twój wzór:
r = 360/2alfa*c/2pi
który można zapisać też tak:
r = c/2alfa*360/2pi
albo tak:
r = c/2alfa
pod warunkiem, że "alfa" wyrazimy w radianach (wtedy możemy pominąć drugi czynnik 360/2pi będący przelicznikiem ze stopni na radiany)
wygląda mi na przybliżenie wzoru:
r = c/(2 sin alfa)
dla małych wartości kąta "alfa" (wtedy sinus kąta "alfa" jest przybliżeniu równy kątowi "alfa" wyrażonemu w radianach).
..r = c/(2 sin alfa)....tak mogłoby być dla bardzo małych wartości kąta poniżej 1^
Oznaczałoby to, że chodzi tu o okrąg, który w punkcie uderzenia samolotu w ścianę Pentagonu jest styczny z powierzchnią ziemi.
Czy coś takiego miałeś na myśli?
...tak, ...stąd też te minimalne przyśpieszenia bez dalszych przeciążeń na hamowanie, powstrzymywanie,... bo dalej boeing miał lecieć prosto "jak z procy" zwolniony "z dośrodkowej uwięzi"...prawda powinienem zdjąć z wysokości jakieś 7m. ...by nim byłby zwolniony z uwięzi, nie zarył gleby trzy metry przed pentagonem ,..
..czyżbyś miał lepsze niepracochłonne i proste odwzorowanie na promień krzywizny ślizgu,...przy danych "X" i "h" ,..że pytasz?
Użytkownik vkali edytował ten post 18.02.2010 - 15:36