Napisano 26.02.2010 - 18:35
Napisano 27.02.2010 - 12:42
Muhad, mam dla Ciebie zagadkę:Gdy krawędź natarcia skrzydła kieruje się ku górze, kąt natarcia jest dodatni, gdy ku dołowi - ujemny, a nie jak jest wygodniej kolego. Skrzydła są nieruchome, więc samolot robi manewr z uwzględnieniem nosa.
Napisano 27.02.2010 - 12:51
Gdy krawędź natarcia skrzydła kieruje się ku górze, kąt natarcia jest dodatni, gdy ku dołowi - ujemny, a nie jak jest wygodniej kolego. Skrzydła są nieruchome, więc samolot robi manewr z uwzględnieniem nosa.
Użytkownik PaZi edytował ten post 27.02.2010 - 12:57
Napisano 27.02.2010 - 12:59
Użytkownik Muhad edytował ten post 27.02.2010 - 13:00
Napisano 27.02.2010 - 13:05
Możesz wskazać mi jakieś źródło, gdzie w definicji kąta natarcia mamy uwzględniony kierunek siły grawitacji?Definicja określa ujemny lub dodatni kąt w zależności od tego, czy samolot wraz z skrzydłami jest pochylony względem ziemi lub zadarty do góry względem ziemi, biorąc pod uwagę grawitację.
Rysunek jest poprawny. Zaczerpnąłem go z Wikipedii. Jeśli nie pasuje Ci to źródło, mogę sięgnąć gdzie indziej.Ter rysunek jest błędny, ponieważ pokazuje sytuację, w której samolot pochyla się w dół, ale skrzydełka nie pochyliły się razem z nim. Chcesz powiedzieć, że pochylony samolot posiada dodatni kąt natarcia, dlatego strzałkę zaznaczyłeś na zielono?
Napisano 27.02.2010 - 13:17
Napisano 27.02.2010 - 13:37
Napisano 27.02.2010 - 13:52
Napisano 27.02.2010 - 13:55
Napisano 27.02.2010 - 14:09
Napisano 27.02.2010 - 14:28
Napisano 27.02.2010 - 14:37
Teraz sedno sprawy. Gdyby samolot pochylony dziobem do góry, a co za tym idzie skrzydłami do góry, cały czas miał dodatni kąt natarcia skrzydeł to przyspieszałby w ruchu pionowym. Jeśli samolot leciałby w takiej pozycji powiedzmy 5 minut to wcale nie wznosiłby się coraz szybciej, co po 5 minutach skutkowało by gigantyczną prędkością w pionie. Ponieważ kierunek lotu zmieni się i będzie pod kątem do góry to i strugi powietrza będa opływać samolot pod tym samym kątem do dołu. To znaczy że po zmianie kierunku lotu samolot ma zerowy kąt natarcia i wznosi się ze stałą prędkością, tzn tym samym tempem.
Mam nadzieję że już wszystko wyjaśniłem w tej sprawie.
Pozdrawiam
Napisano 27.02.2010 - 15:09
Napisano 27.02.2010 - 15:19
Użytkownik PaZi edytował ten post 27.02.2010 - 15:21
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych