Napisano 28.02.2010 - 14:07
Napisano 28.02.2010 - 14:22
A skoro miał otwarte klapy, to gdzie szykował się do lądowania?
Użytkownik Beorg edytował ten post 28.02.2010 - 14:22
Napisano 28.02.2010 - 14:24
Użytkownik PaZi edytował ten post 28.02.2010 - 14:29
Napisano 28.02.2010 - 14:37
Arkadiuszu, masz złe dane dotyczące flap. FDR nie pokazuje 0 kąt flap, jak również drążek na tej samej pozycji. Tobie nie mam tego za złe każdy może się pomylić.
Napisano 28.02.2010 - 14:42
Użytkownik Beorg edytował ten post 28.02.2010 - 14:44
Napisano 28.02.2010 - 14:57
Dzięki. To grafika z analizy NTSB?Tu mamy zaznaczoną pozycję klap.
Użytkownik Lynx edytował ten post 28.02.2010 - 15:05
Napisano 28.02.2010 - 15:19
Bez żartów.Nie zgodzę się z tym. Proszę zerknąć. Skrzydła idąc wzdłuż kadłuba zakrzywiają się w dół na samym końcu i to powoduje tylko takie wrażenie. Natomiast skrzydła w samolotach pasażerskich mają umiejscowione skrzydła z pochyłem dolnym w kierunku horyzontalnym lub na kąt 0.Skrzydła praktycznie wszystkich samolotów (pomijając marginalne przypadki jakichś dziwolągów) mają skrzydła zadarte do góry. To znaczy tzw. kąt padania (incydencji) skrzydła ma wartość dodatnią i wynosi zwykle ok. 5-6 stopni w stosunku do linii kadłuba. Zresztą, jakoś nie potrafię sobie wyobrazić startu samolotu takiego, jak choćby Boeing 757 w przypadku, gdyby jego skrzydła miały ujemną wartość kąta incydencji. Ale może praktyk lotnictwa - Muhad, wie coś więcej w tej kwestii (p.s. Katody, Twoje wypowiedzi powalają na kolana. Oczywiście, ze śmiechu).
http://www.airplane-...-10/23/7680.jpg
http://2.bp.blogspot...757-386x173.jpg
Przykłady innych samolotów.
http://img.youtube.c...4btRom9tE/0.jpg
http://www.luftfahrt...n-Trans-Air.jpg
http://www.flugzeugi...ges/7573_kp.jpg
http://farm3.static...._8aa5693bf8.jpg
Widać na tle ziemia-niebo, że samolot ma zadarty nos. Wiadomo dlaczego.
http://amreekandesi....1/boeing757.jpg
W przypadku tego samolotu skrzydła osadzone są równo.
http://airlinersgall...rd-clt-jslr.jpg
http://upload.wikime...38US_-_EHAM.jpg
Samolot ma skrzydła zakrzywione z przodu i bardziej z tyłu, to dlatego daje to taki efekt wizualny, jakby były były zadarte do góry.
Napisano 28.02.2010 - 15:42
Przy podchodzeniu do lądowania prędkość sięga 150kts, nie ma mowy o żadnym przeciągnięciu. Podstawową rolą klap jest zwiększanie siły nośnej przy malejącej prędkości. To hamulce aerodynamiczne (spojlery) mają za zadanie zmniejszyć prędkość. Samolot to nie wahadłowiec.Dziób zadziera się do góry i otwiera klapy i sloty, by zmniejszyć prędkość w dochodzeniu do lądowania. To jest potrzebne, by przeciągnięcie nie skończyło się katastrofą.
Wyprostujmy pewien wątek: klapy w B757 mają następujące wychylenia: UP, 1, 5, 15, 20, 25, 30.Jednak Ty drogi kolego nie wiesz do czego klapy służą, bo uważasz że boeing uzyskał prędkość 850km/h z otwartymi klapami do 3 poziomu, kiedy one służą do wyhamowania - właściwie do lądowania. Po co porywacz miałby otworzyć klapy? Pomyśl nad tym
Użytkownik Don Corleone edytował ten post 28.02.2010 - 15:43
Napisano 28.02.2010 - 15:45
Napisano 28.02.2010 - 16:45
Napisano 28.02.2010 - 16:53
Użytkownik PaZi edytował ten post 28.02.2010 - 16:57
Napisano 28.02.2010 - 20:01
Użytkownik Muhad edytował ten post 28.02.2010 - 20:01
Napisano 28.02.2010 - 20:36
0 użytkowników, 1 gości oraz 0 użytkowników anonimowych