Skocz do zawartości


Zdjęcie

Chemtrails – coś wisi w powietrzu


  • Please log in to reply
7697 replies to this topic

Ankieta: Chemtrails – coś wisi w powietrzu ? (535 użytkowników oddało głos)

Chemtrails - rozpylana chemia na niebie, czy obalona teoria spiskowa ?

  1. Głosowano Zostało wykazane, że Chemtrails to nie tylko teoria. To jest fakt. (137 głosów [25.61%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 25.61%

  2. Głosowano Sceptycy zasiali lekką niepewność, ale ogólnie nie poradzilili sobie z tematem - skłaniam się ku wersji spiskowej. (57 głosów [10.65%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 10.65%

  3. Głosowano Nie wiem. Obie strony dyskusji mają wiele mocnych argumentów i obie wersje są równie prawdopodobne. (64 głosów [11.96%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 11.96%

  4. Głosowano W kilku kwestiach sceptycy nie potrafili czegoś wyjaśnić, ale raczej wykazali, że spisku nie ma. (42 głosów [7.85%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 7.85%

  5. Głosowano Teoria o Chemtrails została obalona. (235 głosów [43.93%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 43.93%

Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#4051

cazy.
  • Postów: 6
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

SUPER. Genialne dzięki śliczne i widzę że sie pokrywa z danymi. Teraz już wszystko kumam konfrontując to z przelotami i ich wysokością będę obserwowal wyniki.

Bliżej mi jednak chyba do danych z lwowa więc chyba do nich będę się odnosił tylko czego dane kończą sie na wys. 7841 m? hmmm.

z tego co widze to nad wrockiem powinny byc ładne dziś smugi. :)

ale dziwne widze ze nie wszyskie loty są pewnie wojskowy jakis poleciał na wschód prawie bez smugi zniknela za jakies 2 min. zaraz za nim A330 KLM do muscatu i smuga z...bista za nim zostala jest na 11278 m szkoda ze nie mam danych z Lwowa :( Z danymi z wrocławia by się zgadzało.
777 do Montrealu jest na wys 10660 m różnica wynosi ok 10% i smuga zaraz znika.

AA Podstawowa rzecz bo zapomniałem. Moje obserwacje prowadzone są z RZESZOWA.

Własnie leci A330 z oslo dosyć wysoko bo 12497 m wg. danych z wrocka 12555 m ma wilgotność zaledwie 5% smuga utrzymuje sie ok 30 sek.

GENIALNE WSZYSTKO SIĘ ZGADZA !!!!

Zaraz bedzie A380 na wys 11278 m zobaczymy co zostawi.

I jest wilgotność ok 42% dla 11704 500 m różnicy i smuga jest przerywana i się trzyma jakies 2 -3 min

czekałem na Airbus A321 Aeroflot ale jest chyba za daleko powinien miec fajna i dlugotrwala smuge jest gdzieś nad Lublinem widzi ktoś go ??

Boeing 777 10668 m 55% piękna stała smuga

Użytkownik Ironmacko edytował ten post 19.10.2012 - 07:49

  • 2

#4052

cazy.
  • Postów: 6
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

czesc. dzis 19.10 8:00 nad głowa przelecial mi 777 na wys 11582 m wilgotnosc dla 12120 m to 39 % smuga utrzymala sie ok 20 sek.

Bedzie dziś cięzko z obserwacjami. Błękitne niebo, Samoloty praktycznie nie zostawiaja smug. Ciężko mi z okna patrzeć na wschód bo wypala oczy musze poczekac troche.

Zastanawia mnie fakt dla czego niektóre widoczne przeloty nie maja podanego miejsca startu i londowania czy to jakaś tajemnica ?? :)

Jakiś słaby ruch dzisiaj. wczoraj było tego ze 3 x więcej.

Użytkownik cazy edytował ten post 19.10.2012 - 07:26

  • 0

#4053

Kostek.
  • Postów: 604
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Zastanawia mnie fakt dla czego niektóre widoczne przeloty nie maja podanego miejsca startu i londowania czy to jakaś tajemnica ?? :)

Jakiś słaby ruch dzisiaj. wczoraj było tego ze 3 x więcej.


Dane o lotach na FR24 są uzupełniane w sposób ręczny przez ludzi. Więc nie zawsze będzie podana destynacja lotu. Najczęściej brakuje tych danych przy nowo wprowadzonych lotach, a także przy lotach maszyn prywatnych (BizJetów), niektórych Cargo, lotach dla wojska (częsty callsign takich lotów to CMB) oraz innych.

Dziś może być znacznie mniejszy ruch w porównianiu do dnia wczorajszego ze względu na znacznie mniej korzystny JetStream: http://www.netweathe...jetstream;sess=
  • 0

#4054

cazy.
  • Postów: 6
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

No dobra Fakt że prądy strumieniowe mogą zwiększać zdecydowanie zużycie paliwa, ale przecierz przez to nie odwołują lotów kursowych.

Jest jeszcze jakaś wiarygodna strona do śledzenia lotów?

Dzis wyjeżdzam na weekend. Biore aparat to coś napstrykam co prawda zum 30x szału nie robi ale zawze cos. Do zobaczenia w niedziele wieczorem.

Znalazlem apke na galaxy sII flightradar. co prawda ma lekkie opóźnienie ale w plenerze sie przyda polecam. Jedyny minus ze nie da sie podgladnac info lotów ale zawsze cos. SkySpy nadrabia braki :)

Użytkownik cazy edytował ten post 19.10.2012 - 11:51

  • 0

#4055

Kostek.
  • Postów: 604
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Jest jeszcze jakaś wiarygodna strona do śledzenia lotów?


Wejdź sobie na które kolwiek forum Spotterskie. To najbardziej wiarygodne źródło z masą przydatnych informacji.
  • 0

#4056

pdjakow.
  • Postów: 1340
  • Tematów: 10
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Tak przy okazji obserwowania sondaży atmosferycznych - warto obejrzeć sobie dzisiejszy sondaż z Pragi, z 12UTC:
http://weather.uwyo....1912&STNM=11520

W miejscu puszczania balonu (303 m n.p.m.) temperatura wynosiła +11.2. Około 470 m wyżej (771 m n.p.m.) było zaledwie +7.2, zaś 200 metrów wyżej (982 m n.p.m) aż +20.4 :) Aktualna sytuacja sprzyja takim warunkom - silnej inwersji, a jutro podobnie może być miejscami w naszym kraju. To może spowodować, że niektórzy zamiast obiecanego słoneczka i +20 zobaczą niski stratus i +10 :)

Dzisiejszy stratus nad Czechami fantastycznie było widać na zdjęciu satelitarnym z 12UTC
Dołączona grafika

Na tym przypadku widać wyraźnie, że atmosfera może być w pewnych warunkach skrajnie niejednorodna, a temperatura na wysokości 200 m może się zmieniać o kilkanaście stopni.
  • 0

#4057

ThePrz.
  • Postów: 171
  • Tematów: 9
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

Witam, dzis natknąłem sie na artykuł który.... chyba wreszcie wszystko wyjaśnia http://www.polskiera...a-za-innymi-nie ,
tu mamy jak to wygląda w praktyce :

  • 0

#4058

pdjakow.
  • Postów: 1340
  • Tematów: 10
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Witam, dzis natknąłem sie na artykuł który.... chyba wreszcie wszystko wyjaśnia http://www.polskiera...a-za-innymi-nie ,
tu mamy jak to wygląda w praktyce :



Trochę nie tak. Smugi pojawiają się nie dlatego, że "wytrącają się drobinki wody w wyniku turbulencji" tylko co najwyżej w sytuacji gdy w warunkach przesycenia w wyniku przelotu dodawane są jądra kondensacji. Najczęściej pojawiają się dlatego, że w wyniku samego spalania do atmosfery dostaje się jakaś ilość pary wodnej. Ponieważ chłodne powietrze może zawierać mniej wilgoci niż ciepłe, dodanie nawet jej niewielkiej ilości może spowodować nasycenie i kondensację. Ponieważ na wychłodzenie się tej pary potrzeba trochę czasu, dlatego smugi pojawiają się najczęściej w pewnej odległości za samolotem. Jeśli woda jest przechłodzona, to do kondensacji przyczyniają się wspomniane jądra kondensacji.

W przypadku przesycenia smugi długo nie będą zanikać.
  • 0

#4059

Kostek.
  • Postów: 604
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano


Witam, dzis natknąłem sie na artykuł który.... chyba wreszcie wszystko wyjaśnia http://www.polskiera...a-za-innymi-nie ,
tu mamy jak to wygląda w praktyce :



Trochę nie tak. Smugi pojawiają się nie dlatego, że "wytrącają się drobinki wody w wyniku turbulencji" tylko co najwyżej w sytuacji gdy w warunkach przesycenia w wyniku przelotu dodawane są jądra kondensacji. Najczęściej pojawiają się dlatego, że w wyniku samego spalania do atmosfery dostaje się jakaś ilość pary wodnej. Ponieważ chłodne powietrze może zawierać mniej wilgoci niż ciepłe, dodanie nawet jej niewielkiej ilości może spowodować nasycenie i kondensację. Ponieważ na wychłodzenie się tej pary potrzeba trochę czasu, dlatego smugi pojawiają się najczęściej w pewnej odległości za samolotem. Jeśli woda jest przechłodzona, to do kondensacji przyczyniają się wspomniane jądra kondensacji.

W przypadku przesycenia smugi długo nie będą zanikać.


Ale też zdarzają się sytuacje gdy kondensacja następuje niemal natychmiast, tak się często zdarza w zimie. Mam zdjęcia na których widać wyraźnie że kondensacja wystęouje prawie natychmiat za silnikami odrzutowymi za sprawą skrajnie niskiej temperatury... Fotki wykonane przeze mnie w Styczniu 2011 roku:
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Na zdjęciach to widać, aczkolwiek efekt widziany na zdjęciach jest też uzależniony od wielkości skrzydeł A380, dlatego jest efekt że smuga powstaje zaraz za silnikiem. Do tego trzeba wziąć pod uwagę nie tylko wielkość skrzydła A380, ale także prędkość lotu!
  • 0

#4060

Simson.
  • Postów: 172
  • Tematów: 7
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano


Jest jeszcze jakaś wiarygodna strona do śledzenia lotów?


Wejdź sobie na które kolwiek forum Spotterskie. To najbardziej wiarygodne źródło z masą przydatnych informacji.



Aplikacja na Ipad - Iphone
FlightTrack (najlepiej w wersji Pro)
  • 0

#4061

pdjakow.
  • Postów: 1340
  • Tematów: 10
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

*
Wartościowy Post

Rozmowa z prof. Szymonem Malinowskim:

Z prof. Szymonem P. Malinowskim z Instytutu Geofizyki Uniwersytetu Warszawskiego rozmawia Anna Mazerant

malinowski1- Panie profesorze, czy teoria spiskowa dotycząca rozpylania w atmosferze bliżej niezidentyfikowanych substancji, na co mają wskazywać długo utrzymujące się smugi kondensacyjne, ma jakikolwiek sens z punktu widzenia nauki? Internet niezmiennie od paru lat aż huczy od doniesień na temat chemtrails … Czy jest to na tyle poważne, żeby o tym rozmawiać?

- To, co na ten temat znajduje się w sieci jest wybitnie niepoważne, ale to nie znaczy, żeby o tym nie rozmawiać. Procesy, jakie zachodzą w atmosferze są bowiem skomplikowane i potencjalnie dla nas niebezpieczne, stąd warto odsiewać cały czas ziarno od plew. Dyskusję o chemtrails trzeba jednak traktować jako niepoważną, bo te wszystkie smugi, jakie widzimy na niebie są smugami kondensacyjnymi. One są oczywiście bardzo istotne ze względu na różne procesy klimatyczne; mówimy nawet o specjalnym rodzaju chmur – aviation induced cirrus - które są efektem wielkiej liczby lotów. Niemniej wszelkie dywagacje dotyczące światowego spisku – czy to rządu światowego (NWO), czy naukowców - polegającego na rozpylaniu nad światem bliżej nieokreślonych substancji w celu zniewolenia ludzkości czy ochrony przed globalnym ociepleniem są nonsensem.


http://www.sprawynau...d=307&Itemid=30
  • 6

#4062

danteusz.
  • Postów: 28
  • Tematów: 1
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Taka ciekawostka


Pomijając chemtrails to ładną propagandę robią odnośnie fluoryzacji wody

Użytkownik danteusz edytował ten post 22.12.2012 - 15:19

  • 0

#4063

ImpacT.
  • Postów: 122
  • Tematów: 2
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja zadowalająca
Reputacja

Napisano

Smucą mnie opinie z wiadomego forum zwalające kążdą chorobe na chemtrails, nawet zwykły kaszel.
  • 0

#4064 Gość_c✪nvers

Gość_c✪nvers.
  • Tematów: 0

Napisano

Smucą mnie opinie z wiadomego forum zwalające kążdą chorobe na chemtrails, nawet zwykły kaszel.


To się nie smuć :D. Niech sobie żyją w tym ich świecie pełnym teorii spiskowych byle mi pod oknami protestów nie robili :)
  • 2

#4065

Neron.
  • Postów: 35
  • Tematów: 2
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Oto przedstawiam wam trochę wątków z historii powstawania chemtrailsów, jak przebiegały pierwsze próby zasiewania chmur deszczowych jodkiem srebra, jak powstawały mechanizmy rozpylające itp. Jest to fajny film naukowy z 1984 r.

Oraz taka mała ciekawostka dotycząca tegorocznych planów bogaczy odnośnie geoinżynierii
http://www.twojapogo...-rzadzic-pogoda

Nasuwa się pytanie dlaczego takie doświadczenia z pogodą były w ostatnich latach tak bardzo utajniane.... i dokąd zmierzają ci bogacze. Chcą zdobyć nowe karty do gry "jestem królem świata" czy naprawiać coś co już spaprali... ? kto wie? :)

Użytkownik Neron edytował ten post 05.01.2013 - 11:09

  • -1


 

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych