Napisano 02.08.2013 - 01:06
Napisano 02.08.2013 - 05:49
Geoinżynieria nad Polską
Poczytać proszę
Napisano 02.08.2013 - 14:19
Napisano 02.08.2013 - 15:14
Użytkownik Astro1004 edytował ten post 02.08.2013 - 15:16
Napisano 07.08.2013 - 17:28
źródła opracowania:Urząd Lotnictwa Cywilnego zrobił znakomite opracowanie na temat smug kondensacyjnych:
http://www.ulc.gov.p..._22_04_2013.pdf
Który zwolennik spróbuje to skomentować ?
Tego tekstu zawartego w tym opracowaniu nie będę w ogóle komentował. Sami pomyślcie po co ten fragment się w nim znalazł i dlaczego po raz pierwszy z tego właśnie opracowania, stworzonego przez państwowy organ (a nie ze szkoły, studiów) wielu z Was dowie się, że smugi kondensacyjne mogą być trwałe, a nawet że mogą wpływać na ocieplenie, czy ochłodzenie klimatu!(...)Stwierdzono, iż z jednej strony smugi kondensacyjne prowadzą do wzmocnienia efektu cieplarnianego w atmosferze globalnej ogrzewając ziemię poprzez odbicie części promieniowania podczerwonego emitowanego z powierzchni ziemi ku przestrzeni kosmicznej z powrotem w kierunku powierzchni planety. Z drugiej strony, smugi kondensacyjne również zwiększają albedo ziemi i w ten sposób nie dopuszczają do ogrzania planety przyczyniając się do odbicia promieni słonecznych przez kryształki lodu działające jak mikro-pryzmaty zanim promieniowanie dotrze do powierzchni globu.(...)
Pan raczy żartować?Powiedz mi, co jest tam takiego, czego byśmy tu już nie przedyskutowali?
Użytkownik Nic edytował ten post 07.08.2013 - 17:56
Napisano 07.08.2013 - 18:01
Jakby były wątpliwości do cyfrowej wersji artykułu, WiŻ łatwo można znaleźć w bibliotekach..Każdy z nas wielokrotnie widział na niebie smugi kondensacyjne - białe wąskie pasy, jakie zostawia za sobą lecący wysoko samolot odrzutowy. Często pozostają one na niebie bardzo długo, tworząc coś w rodzaju sztucznej chmury. Okazuje się, że smugi, podobnie jak chmury naturalnego pochodzenia, mogą znacząco wpływać na temperaturę powierzchni Ziemi.
Powietrze zawsze zawiera parę wodną. Im wyższa jego temperatura, tym więcej może zmieścić w sobie wody. Gdy temperatura nasyconego wilgocią powietrza obniża się, powstaje nadmiar pary wodnej - powietrze nie jest w stanie już jej "pomieścić". W efekcie nadmiar wilgoci kondensuje się w kropelki wody, widoczne dla oka w postaci mgły lub chmury. Zjawisko to jednak może nie zajść od razu: do kondensacji pary potrzebny jest bowiem aerozol, czyli zawieszone w powietrzu stałe lub ciekłe cząstki, wokół których mogłyby się tworzyć zaczątki kropel wody. Na wysokości ponad 10 km temperatura spada poniżej zera. Tam też jest para wodna. Gdy pojawia się aerozol, wilgoć natychmiast skrapla się i zamarza, tworząc strzępiastą chmurę, przez meteorologów nazywaną cirrus.
Właśnie na wysokości 10-12 km lata większość samolotów. Silniki odrzutowców, spalając paliwo, zostawiają za sobą strugę wylotową, która zawiera tlenki siarki i azotu. Te z kolei w podwyższonej temperaturze reagują z parą wodną, tworząc mikroskopijne kropelki kwasów - aerozol, na którym natychmiast wyrastają kryształki lodu. Tak powstała smuga kondensacyjna ma identyczne własności, jak normalny cirrus.
Poszczególne typy chmur występujące w atmosferze różnią się znacznie względem zdolności odbijania i pochłaniania różnych typów promieniowania. Niskie, deszczowe chmury typu stratus ochładzają Ziemię, bo silnie odbijają promienie słoneczne. Natomiast cirrusy działają odwrotnie, ponieważ zatrzymują stosunkowo niewiele światła słonecznego, chroniąc jednocześnie Ziemię od utraty ciepła w postaci promieniowania podczerwonego.
Mechanizmy tworzenia się cirrusów, a także ich rola w bilansie cieplnym powierzchni Ziemi pozostają wciąż niedostatecznie rozpoznane. Wyniki przeprowadzonych ostatnio przez NASA badań wskazują, że chmury tworzone przez samoloty mogą się rozrastać, wywołując krystalizację przechłodzonej pary wodnej w otaczającej masie powietrza. W taki sposób powstają często rozległe cirrusy, których wpływu na klimat nie można pomijać. Raport na ten temat wkrótce opublikują "Geophysical Research Letters".
Napisano 07.08.2013 - 18:06
Użytkownik Nic edytował ten post 07.08.2013 - 18:18
Napisano 07.08.2013 - 19:09
Użytkownik skittles edytował ten post 07.08.2013 - 19:12
Napisano 08.08.2013 - 17:00
Napisano 08.08.2013 - 21:15
Napisano 08.08.2013 - 21:52
Napisano 09.08.2013 - 10:25
Napisano 09.08.2013 - 16:06
Haha, dobre.... Skąd taki wniosek ?od razu po smugach widać, że robiły to nieoznakowane samoloty
Napisano 09.08.2013 - 17:37
Haha, dobre.... Skąd taki wniosek ?
0 użytkowników, 9 gości, 0 anonimowych