Skocz do zawartości


Zdjęcie

Chemtrails – coś wisi w powietrzu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7696 odpowiedzi w tym temacie

Ankieta: Chemtrails – coś wisi w powietrzu ? (535 użytkowników oddało głos)

Chemtrails - rozpylana chemia na niebie, czy obalona teoria spiskowa ?

  1. Głosowano Zostało wykazane, że Chemtrails to nie tylko teoria. To jest fakt. (137 głosów [25.61%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 25.61%

  2. Głosowano Sceptycy zasiali lekką niepewność, ale ogólnie nie poradzilili sobie z tematem - skłaniam się ku wersji spiskowej. (57 głosów [10.65%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 10.65%

  3. Głosowano Nie wiem. Obie strony dyskusji mają wiele mocnych argumentów i obie wersje są równie prawdopodobne. (64 głosów [11.96%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 11.96%

  4. Głosowano W kilku kwestiach sceptycy nie potrafili czegoś wyjaśnić, ale raczej wykazali, że spisku nie ma. (42 głosów [7.85%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 7.85%

  5. Głosowano Teoria o Chemtrails została obalona. (235 głosów [43.93%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 43.93%

Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#436

PaZi.
  • Postów: 933
  • Tematów: 4
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

Raven ja nie jestem w stanie bardziej cię obraźić niż sam to robisz. Teraz już nie tylko jesteś gnojkiem i trolem ale i kłamcą, ponieważ zaliczasz się do ludzi wykształconych, czyli ekspertów, a jak sam to ująłeś, oni oszukują.

W dodatku nie zarzuciłem ci braków w wykształceniu tylko w logicznym myśleniu, i przeprasza HUMANISTO, ale profil twoich studiów na pewno nie zmieni mojego zdania.

Czasami piszę szybko i nie mam czasu czytać ponownie postu żeby wyłapać błędy, ale jak to już Muhad lub vkali kiedyś powiedział: jeśli nie macie merytorycznych argumentów to zabieracie się za cenzurę w języku :)

"Co do argumentów - wszystkie moje uwagi dotyczące tematu Chemtrails zostały przedstawione na poprzednich stronach."

Kolejny dowód na twoje trolowanie: nie obchodzim mnie teraz co pisałeś wcześniej. Widocznie nie przekonały one nikogo i zostały olane, a raczej zostały olane bo ich nie było. Ja już nie mam szacunku do ludzi, którzy jedyne co robią to płączą i marudzą zamiast prowadzić dyskusję. A ty zamiast cały czas mnie prowokować przedstawił byś te argumenty, albo zamilkł bo taka rozmowa nie ma żadnego sensu, a to ty ją zacząłeś od postu #442 i dalej się ona ciągnie będąc definitywnie offtopem.

Ja już kończę rozmowę z trolem, dopóki nie przepoczwarzy się on w człowieka i zacznie przedstawiać merytoryczne argumenty.

Pozdrawiam

Użytkownik PaZi edytował ten post 04.06.2010 - 18:48

  • 0

#437

Lynx.
  • Postów: 2210
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Co do argumentów - wszystkie moje uwagi dotyczące tematu Chemtrails zostały przedstawione na poprzednich stronach.

Tylko wiesz, twoje argumenty ograniczają się właściwie do kilku tez, które zostały przez sceptyków obalone przy użyciu twardych dowodów. Pisałeś, że smugi nie mogą się utrzymywać dłużej niż parę minut, na co dostałeś poważne publikacje dowodzące, że jest inaczej. Twierdziłeś, że tory lotów samolotów nie mogą się przecinać, więc dostałeś mapę dróg lotniczych nad Polską. Głosiłeś, że przed rokiem 2000 nie można było oglądać długich przecinających się smug, ale pokazano ci zdjęcia nawet sprzed 40 lat, na których widać, że mogą. Te same zdjęcia podważyły twoje zdanie o dziwnym wydłużeniu się smug w ostatnich latach. Ponadto okazało się, że nie przeczytałeś lub nie zrozumiałeś brytyjskiego raportu na temat skutków symulacji ataków biologicznych z lat 60. oraz że wiarygodność badań przy użyciu filtrów HEPA, na które się powoływałeś, jest zerowa.

Jak do tej pory aktualne jest tylko jedno twoje stwierdzenie: że nic nie jest w stanie przekonać cię do zmiany zdania na temat "chemtrailsów".


@PaZi: weź może urlop. Zaczynasz wypowiadać się jak ci, których przywołujesz w swoim poście.
  • 0



#438

dryndryn.
  • Postów: 193
  • Tematów: 2
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

taka ciekawostka :mrgreen:


http://czestochowa.g...e_powoduja.html

edit AlienGrey
Poprawiłem link.
Swoją drogą, ciekawie, że wspomnieli o tym publicznie.

  • 0

#439

Tempter.
  • Postów: 413
  • Tematów: 11
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Dlaczego takiego pytania nie zada ktoś,z kim opinia publiczna się liczy? Z całym szacunkiem dla tego człowieka ale jego podejrzenia będą niczym innym,jak niewielką rubryką w gazecie upchniętą gdzieś na ostatnich stronach (o ile w ogóle się w niej pojawią).

Tak jak mówiłem "specjaliści" nabierają wody w usta,a media publiczne unikają takich tematów jak ognia.Oczywiście działają rozgłośnie,stacje i wydawnictwa niezależne ale mają zbyt małą siłę przebicia i często niewystarczającą ilość środków,żeby uświadomić większą liczbę osób o potencjalnym zagrożeniu jakie mogą nieść Chemtrails.Właśnie to jest w tym momencie największą bolączką dla ludzi szukających prawdy.

Pozostaje liczyć,że pojawi się w końcu Polski odpowiednik Phila Schneidera - osoba,która siedzi głęboko w strukturach instytucji podległych bezpośrednio rządowi i może być w posiadaniu dowodów wystarczająco mocnych,żeby domagać się doinformowania społeczeństwa o tym co się dzieje. Pytanie tylko czy ktoś taki się zjawi...

edit AlienGrey
Kilka postów wylądowało w koszu.
Proszę pisać na temat i bez personalnych wycieczek.


Dobrze ale proszę o jednoczesne usunięcie Offtopów prezentowanych tutaj przez innych użytkowników.Pozdrawiam

Użytkownik Raven89 edytował ten post 04.06.2010 - 21:43

  • 1



#440

Lynx.
  • Postów: 2210
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Dlaczego takiego pytania nie zada ktoś,z kim opinia publiczna się liczy?

Według mnie głos płynący z najliczniej odwiedzanego miejsca pielgrzymkowego w Polsce, opublikowany w dodatku na jednym z najbardziej popularnych portali (będącego zapleczem jednego z najbardziej opiniotwórczych dzienników w kraju) jest bez wątpliwości czymś, z czym opinia publiczna będzie się liczyć i będzie o tym głośno. Dziwi mnie twoja postawa. Kiedy było cicho - było źle, jak się zrobiło głośno - jest jeszcze gorzej. Czego właściwie chcesz?
  • 0



#441

Ironmacko.
  • Postów: 809
  • Tematów: 24
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Panowie opowiadajacy sie na 10000% czy iles tam za chemtrails, kilka latwiejszych pytan, bo sposob na rozroznienie smugi kondensacyjnej od chemtrails widac jest dosc trudnym zagadnieniem.

- Jak wyliczany jest obszar zrzutu z okolo 10000 metrow, tego waszego syfu? 
- Czemu opryskow nie dokonuje sie nad morzem? Nikt oprocz kilku rybakow by tego nie widzial i byl by swiety spokoj.
- Czemu opryskow nie ma w nocy, problem przy braku ksiezyca znika...

Mam nadzieje, ze te 3 pytania nie sprawia wam wiekszej trudnosci.

Użytkownik Ironmacko edytował ten post 04.06.2010 - 21:51

  • 2

#442

Tempter.
  • Postów: 413
  • Tematów: 11
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Lynx: Proponuję ci wejść na forum "Gazety" i przeczytać komentarze dotyczące tego artykułu,a zobaczysz że 70% użytkowników odnosi się do niego w sposób lekceważący oraz ironiczny.Całej sprawie niestety nie pomaga fakt znacznego osłabienia pozycji duchowieństwa w naszym kraju przez ostatnich kilka lat.Mówiąc wprost ludzie najzwyczajniej w świecie - mniej lub bardziej słusznie - nie ufają temu co mówią osoby związane z Kościołem.Dlatego mam prawo wierzyć w to,że ten artykuł przejdzie bez większego echa w ważniejszych mediach - i prawdopodobnie się nie pomylę.

Pytaliście o to,do kogo należą maszyny które mają rzekomo rozpylać chemiczne aerozole.Tak naprawdę trudno jest mi to określić.Udało mi się przyjrzeć kilku samolotom które zostawiają długie,gęste smugi kondensacyjne za pomocą lornetki.Jedno wiem na pewno: żaden z nich nie należy do znanych mi komercyjnych linii lotniczych.Ich jednolita kolorystyka bardziej pasuje do malowania jakie stosowane jest w jednostkach wojskowych - problem polega na tym,że nie udało mi się dostrzec żadnych dodatkowych oznakowań,które mogłyby jednoznacznie potwierdzić te podejrzenia.Nie mogę więc z całą pewnością stwierdzić,że są to samoloty militarne,bo byłbym nieobiektywny ale podejrzewam,że tak właśnie jest.Oczywiście możecie polemizować z tą teorią i obstawiać,że to jednak maszyny rejsowe.Jest jednak jeden problem - maszyny rejsowe nie zmieniają toru lotu kilkakrotnie na niewielkim obszarze,tak jak ma to miejsce w przypadku samolotów rozpylających chemiczne aerozole,które potrafią zmieniać kurs wiele razy w ciągu zaledwie kilkudziesięciu minut po to,aby utworzyć swojego rodzaju siatkę ze smug,która następnie rozrasta się i łączy ze sobą tworząć tą charakterystyczną "mleczną zawiesinę" o której ja i inni użytkownicy pisaliśmy tutaj wiele razy.Kolejnym fenomenem jest wyłączanie smugi po to,żeby po nawrocie ponownie się ona pojawiła.Te cechy zauważyłem tylko i wyłącznie w samolotach,które zostawiają za sobą te charakterystyczne,długie contraile.Oczywiście jakiś margines błędu zawsze istnieje,bo nie jestem człowiekiem nieomylnym.Nie mniej jednak obserwuję ten fenomen na tyle długo,żeby być dość pewnym celności własnych spostrzeżeń.

Jedziemy dalej.Mówiliście,że długo utrzymujące się contraile są wynikiem specyficznych warunków atmosferycznych.Oczywiście macie po części rację ale w takim razie jak wytłumaczyć sytuację,którą widać na poniższym obrazku?

Dołączona grafika


Mniemam,że te samoloty znajdują się na podobnej wysokości,a więc i poruszają się w praktycznie identycznych warunkach atmosferycznych.Jak więc wytłumaczyć tak drastyczną różnicę w długości smug kondensacyjnych tych maszyn? Myślę,że w takim wypadku mogę zaryzykować stwierdzenie,że skład chemiczny tych dwóch contrailów dość mocno się różni.

Czemu opryskow nie ma w nocy, problem przy braku ksiezyca znika...


Opryski nocne są przeprowadzane nawet z większym natężeniem niż w te w dzień.Problemem jest to,że przez większość czasu są niewidoczne.Charakterystyczne siatki z aerozoli można zaobserwować jedynie przy dogodnych warunkach pogodowych,czyli mówiąc wprost potrzebujemy jasno świecącego księżyca i w miare niezachmurzonego nieba.Zdjęcia chemtrailów nocnych można bez trudu znaleść w internecie.Oto przykład:

Dołączona grafika


Pozdrawiam

Użytkownik Raven89 edytował ten post 04.06.2010 - 22:46

  • 2



#443

ImpacT.
  • Postów: 122
  • Tematów: 2
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja zadowalająca
Reputacja

Napisano

Mniemam,że te samoloty znajdują się na podobnej wysokości


A jestes pewny, ze sa na podobnej wysokosci? Na tym zdjeciu nie mozna tego w ogole ocenic...
A co z samolotami co w ogole nie zostawiaja smugi?
  • 0

#444

PaZi.
  • Postów: 933
  • Tematów: 4
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

Raven kolejny raz popisał się brakiem wiedzy z zakresu lotictwa.

Warunki atmosferyczne, a w szczególności wiatry mogą zmienić się nawet co 50 metrów. Samoloty z twojego pierwszego zdjęcia lecą stosunkowo blisko siebie dlatego na pewno nie są na tej samej wysokości bo wpadły by we własne turbulencje. To samo tłumaczenie dotyczy przerywanych contraili. Nie będę podawał odnośników bo wiem to od ojca i na pewno ktoś już o tym tutaj wspominał.

Jeśli zaś chodzi o same samoloty to trudno jest je rozpoznać, ponieważ potrzeba do tego super wypasionego sprzętu. Inaczej nie będziesz miał wystarczającego powiększenia żeby cokolwiek odczytać na poszyciu samolotu. Większość rejsowców nie ma żadnych wzorów na spodzie np: luftgansa. Linie lotnicze z emiratów arabski mają charakterystyczne malowanie ale trudno taki samolot znaleźć a naszym niebie. Poza tym samoloto wojskowe latają na niższych pułapach niż rejsowce. Do tego oczywiście dochodzi kwestia efektywności takich oprysków z takiej wysokości.

BTW Nie wiem czy ktoś nie podawał linka do strony z podglądem ruchu lotniczego nad Polską? Można by wtedy śledzić poszczególne samoloty i łatwo dowieśc że są to rejsowce.

Pozdrawiam
  • -1

#445

Lynx.
  • Postów: 2210
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Lynx: Proponuję ci wejść na forum "Gazety" i przeczytać komentarze dotyczące tego artykułu,a zobaczysz że 70% użytkowników odnosi się do niego w sposób lekceważący oraz ironiczny.

Cóż, to tylko pokazuje jakie jest nastawienie zwykłych czytelników do takich rewelacji. Tak czy inaczej - zwolennicy "chemtrailsów" nie mogą już używać argumentu, że media ignorują sprawę.

Pytaliście o to,do kogo należą maszyny które mają rzekomo rozpylać chemiczne aerozole.Tak naprawdę trudno jest mi to określić.Udało mi się przyjrzeć kilku samolotom które zostawiają długie,gęste smugi kondensacyjne za pomocą lornetki.Jedno wiem na pewno: żaden z nich nie należy do znanych mi komercyjnych linii lotniczych.

Parę osób już tu polecało FlightRadar24. Warto z niego korzystać i śledzić samoloty. Przez parę miesięcy jego używania widziałem już "chemtrailsujące" samoloty LOTu, Lufthanzy, Wizzaira, Ryanaira, Aeroflotu, Alitalii, AirFrance, Singapore Arlines, Japan Airlines i co najmniej kilkunastu innych. Wszystkie potwierdziłem obserwując przez silną lornetkę ich malowania. Uczciwie jednak muszę dodać, że kolorystyka większości z nich jest dość stonowana i może być niewidoczna przy przelotach w zenicie oraz przy małych powiększeniach.

Oczywiście możecie polemizować z tą teorią i obstawiać,że to jednak maszyny rejsowe.Jest jednak jeden problem - maszyny rejsowe nie zmieniają toru lotu kilkakrotnie na niewielkim obszarze,tak jak ma to miejsce w przypadku samolotów rozpylających chemiczne aerozole,które potrafią zmieniać kurs wiele razy w ciągu zaledwie kilkudziesięciu minut po to,aby utworzyć swojego rodzaju siatkę ze smug,która następnie rozrasta się i łączy ze sobą tworząć tą charakterystyczną "mleczną zawiesinę" o której ja i inni użytkownicy pisaliśmy tutaj wiele razy.

Zastanawiam się jak rozpoznajesz, że są to te same samoloty. To co opisujesz świetnie pasuje do sytuacji, w której nad miejscem obserwacji krzyżują się dwukierunkowe drogi lotnicze. Jeśli jeden samolot niknie za horyzontem, a po chwili z innej strony nadlatuje drugi, to bez podglądu na radarze można je wziąć za jedną maszynę, która skręciła. Zwłaszcza, że smugi różnych typów samolotów wyglądają identycznie, a róznić się mogą co najwyżej rozmiarami (proporcjonalnie do rozmiarów samolotów).

Mniemam,że te samoloty znajdują się na podobnej wysokości,a więc i poruszają się w praktycznie identycznych warunkach atmosferycznych.

Ze zdjęcia można wnioskować, że samoloty były niedaleko siebie i ich tory lotu miały się za jakiś czas przeciąć. To jest wystarczająca przesłanka, by powiedzieć, że znajdowały się na róznych wysokościach. Róznica musiała wynosić przynajmniej kilkaset metrów, a to wystarczająco dużo, by warunki atmosferyczne na ich poziomach lotu znacznie się różniły. Na wspomnianym już radarze podawana jest także wysokość, więc przy obserwacji można też sprawdzać jaki wpływ na "chemtrailsy" ma poziom lotu.
  • 0



#446 Gość_pokerek

Gość_pokerek.
  • Tematów: 0

Napisano

Mniemam,że te samoloty znajdują się na podobnej wysokości,a więc i poruszają się w praktycznie identycznych warunkach atmosferycznych.

Proszę mi napisać, Panie Raven, na jakiej podstawie uważa Pan, że oba samoloty są na tej samej wysokości? Proszę, by zdał Pan sobie sprawę z tego, że ludzkim okiem nie da się określić odległości między dwoma samolotami (mam na myśli pułap wysokości), jeśli patrzymy z perspektywy stojącego na ziemi człowieka.

.Jak więc wytłumaczyć tak drastyczną różnicę w długości smug kondensacyjnych tych maszyn?

Pańskie logiczne rozumowanie jest jak najbardziej poprawne, błędne są jedynie założenia. Proszę, by przeczytał Pan wcześniejsze wypowiedzi, które traktowały o niejednolitości atmosfery ziemskiej oraz jej zmienności. Tak, jest możliwym, by warunki były tak różne, że jedna z maszyn pozostawia wyraźną smugę, podczas, gdy za drugim samolotem takiego śladu nie zaobserwujemy. I w zdjęciu, które Pan zamieścił mogę - zgodnie z posiadaną przeze mnie wiedzą - stwierdzić, że samolot niezostawiający widocznej smugi kondensacyjnej porusza się w odmiennych warunkach atmosferycznych, niż jego zdjęciowy towarzysz.

Oczywiście możecie polemizować z tą teorią i obstawiać,że to jednak maszyny rejsowe.Jest jednak jeden problem - maszyny rejsowe nie zmieniają toru lotu kilkakrotnie na niewielkim obszarze,tak jak ma to miejsce w przypadku samolotów rozpylających chemiczne aerozole,które potrafią zmieniać kurs wiele razy w ciągu zaledwie kilkudziesięciu minut

Zamieszcza Pan bardzo interesujące informacje, byłbym wdzięczny za nagranie filmu, gdzie moglibyśmy zaobserwować "zmienianie toru maszyn na niewielkim obszarze".

Ponadto mam pytanie, Panie Raven. Czy wg Pana w nocy samoloty rejsowe nie latają?
  • 0

#447

Arkadiusz.

    Pilot in command

  • Postów: 757
  • Tematów: 6
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Nie ma najmniejszej możliwości, aby dwa samoloty pasażerskie zbliżyły się do siebie na taką odległość. Właśnie to, że człowiek stojący na ziemi nie może prawidłowo ocenić odległości maszyn wykorzystywane jest we wszelkiego rodzaju pokazach. Komentator mówi o mijaniu się "o grubość lakieru", a tak naprawdę pomiędzy samolotami jest bezpieczna separacja. W lotnictwie cywilnym przestrzeń mamy podzieloną także na poziomy lotu i istnieją przepisy mówiące jaki poziom musi utrzymywać maszyna A, żeby przeciąć kurs maszyny B. Podobnie z lotem równoległym. Proponowałem już jakiś czas temu nie tylko obserwację radarów ale także warunków meteo, w szczególności wędrówki frontów przed którymi zmienia się wilgotność powietrza oraz pojawiają się oznaki zwiastujące zbliżanie się frontu określonego typu. Artykuł w "wybiórczej" czytałem. Widać jasno, że są to bzdury godne "Faktu", bo nawet jeśli przyjmiemy, że coś tam nam nad głowami mącą, to powódź w Polsce wywołało zupełnie inne, dość rzadkie zjawisko, mianowicie tzw. niż genueński. Polega ono na tym, że rozbudowany, wysokoopadowy niż wędruje z południa Europy na jej północ i zostaje najczęściej w rejonie Polski, Niemiec, Węgier, Czech i Słowacji zablokowany przez potężne wyże stacjonujące nad Rosją i zachodem Europy. Ruch niżu jest zatrzymany, więc "wypaduje" się on nad obszarem nad którym stoi, zanim ruszy dalej, aby się wypełnić. Taki stan trwa kilka dni. Obecny powrót powodzi to oddźwięk tego co działo się wcześniej. Ziemia jest przesycona wodą, poziomy wód w rzekach także nie opadły. Wystarczyły punktowe opady z frontu idącego ze wschodu + niż z opadem wielkoskalowym przechodzący nad Czechami oraz Słowacją i mamy co mamy.
  • 0



#448

Tempter.
  • Postów: 413
  • Tematów: 11
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Nie ma najmniejszej możliwości, aby dwa samoloty pasażerskie zbliżyły się do siebie na taką odległość.


Arkadiusz proszę cię w takim razie bardzo o skomentowanie tego filmu:

http://www.youtube.com/watch?v=smm037NM2TY


Wracając do tematu.Samoloty na zdjęciu przeze mnie zamieszczonym nie znajdują się wcale w niewielkiej odległości od siebie.Przypominam,że mamy tu do czynienia z pewną perspektywą.Jeśli te dwie maszyny znajdują się na podobnej wysokości,w odległości kilku kilometrów od obserwatora który ten kadr wykonał,to rzeczywista odległość pomiędzy nimi może utrzymywać się na dozwolonym przez kontrolę lotów poziomie.

Proszę mi napisać, Panie Raven, na jakiej podstawie uważa Pan, że oba samoloty są na tej samej wysokości?


Otóż tak się składa,że porównałem te obydwie smugi w programie graficznym,nakładając je na siebie.Okazało się że są praktycznie identyczne.To dość prosta operacja.Każdy początkujący grafik jest w stanie ją wykonać.

Użytkownik Raven89 edytował ten post 05.06.2010 - 09:48

  • 2



#449

Staniq.

    In principio erat Verbum.

  • Postów: 6687
  • Tematów: 774
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 28
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Raven89 - sytuacja , którą przedstawiłeś w poście 454 , dla mnie nie przedstawia lotu na tej samej wysokości . Ten z krótszym "ogonem " wznosi się , przecinając pułap tego z dłuższym "ogonem" , gdzie warunki pozwalają na tworzenie się smugi dłuższej . Wcześniej może było cieplej , wiec smuga jest krótsza . W poście 460 nie pokazałeś nic specjalnego , tak na prawdę nie wiem o co Ci w nim chodzi . Takie sytuacje widzę często latając z U.K. do Polski . Z własnych obserwacji wiem , kiedy smugi się pojawiają , a kiedy nie . Znaczenie ma również fakt korzystania ze zwiększonego ciagu silników , gdy maszyna leci pod wiatr , a co za tym idzie , wydzielania większej ilości spalin ( bo to cząsteczki spalin tworzą chmury - smugi ). Do Polski latam kilka razy w roku , w rożnych warunkach pogodowych , widzę na własne oczy , jak smugi powstają , znikają , by za chwile pojawić się za silnikami samolotu . Bywało , ze maszyna nie zmieniała pułapu , a smugi były raz grube i włókniste , za chwile prawie przezroczyste , znów grube lub znikały . Takie rwanie się smug występowało najczęściej w rejonach turbulencji , a w takim miejscu zmienność temperatury i prędkości wiatru to chyba norma , no nie?



#450

PaZi.
  • Postów: 933
  • Tematów: 4
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

Czy umie pan przeliczyć ile czasu zajmie odrzutowcowi przelecenie tych kilku kilometrów? Za prędkość przyjmi dowolną wartość od 800 do 900 km/h bo tyle mniej więcej wynoszą prędkości przelotowe samolotów na FL200+. Na lotniska trzeba poczekać minimum minutę żeby osłabły wiry powstałe po starcie poprzedniego samolotu. W dodatku żaden kontroler lotu nie puścił by 2 statków powietrznych w tym samym keirunku w takiej odległości od siebie na tej samej wysokości skoro ma mnóstwo wolnej przestrzeni.


Minimalna odległość między samolotami w pionie wynosi 1000 stóp czyli ponad 300 metrów, a wiatry na tych wysokościach moga się zmianiać nawet co 50 metrów. Stąd rozwiane strugi kondensacyjne.

Pozdrawiam

EDIT UP
Smuga to nie spaliny samolotu tylko kryształki lodu. Z zimnego wilgotnego powietrza po podgrzaniu w silniku odrzutowym wytrącają się kropelki wody i natychmiast zamarzają, bo otoczenie wciąż jest bardzo chłodne (to już oczywiście za silnikiem).

Użytkownik PaZi edytował ten post 05.06.2010 - 10:44

  • 0


 

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości oraz 0 użytkowników anonimowych