Smugi aerodynamiczne powstają wskutek zmiany ciśnienia nad i pod skrzydłem jakie występują podczas lądowania. Te smugi mogą powstać na każdym elemencie poszycia skrzydła, a najczęściej tego typu smugi aerodynamiczne powstają właśnie na ostrych zakończeniach klap. To właśnie te dwie smugi które pozostają najdłużej w wilgotnym powietrzu. Nie jest to także zrzut paliwa.Mogą zatem się pojawić góra dwie a nie sześć jak na omawianym nagraniu . Do tego jak przyjrzysz się uważnie na nagraniu tego Boeinga777 nie widać by smugi powstawały na skrzydłach (tak jakby odrobinę przed nimi) a dokładnie za nimi. Może to zrzut paliwa był bo na pewno nie są to smugi aero.
@Kostek, fajne filmy wrzuciłeś, na obu widać to, o czym mówiłem wcześniej, że smugi powstają na każdej części samolotu która sprzyja ich powstawaniu. Na filmie pod Emirates 777, widać, że smugi powstają wszędzie, nawet tam gdzie są silniki.
Najlepiej widoczne są te na powierzchniach sterowych, klapach, tak jak mówisz.
Co do zrzucania paliwa, te wygląda tak, jak na filmach które zamieściłem, także @Kostek masz rację, to nie jest zrzut paliwa jak to mówi @John Harper.
Poza tym, też mam takie wrażenie, że zawitał na forum kolejny klon znanej nam wszystkim osoby.
Cytat z astroawarii dotyczącego omawianego nagrania z lądowania Cathay Pacific:
Ktos w komentarzach dodal, ze trzeba by bylo takie samoloty zestrzeliwac i slusznie, bo sa to wojenni agresorzy bezkarnie bombardujace chemia w krajach pozbawionych obrony lotniczej wskutek cichego puczu „prawnie” wybranych „politykow” i klerykow z piekla rodem, ktorzy nienawidza i niszcza swiat na ktorym sie ponoc urodzili ?
Ci ludzie powinni się leczyć bo są bardzo chorzy. Tego typu wypowiedzi co do samolotów zostawiających smugi były już wielokrotnie.
Użytkownik Miłosz edytował ten post 30.04.2014 - 20:44