Mariush
Smugi kondensacyjne powstające za silnikiem, są wynikiem kondensacji (a precyzyjniej krystalizacji) pary wodnej zawartej w powietrzu (a także pary wodnej będącej produktem spalania paliwa). Czynnikiem koniecznym jest zatem odpowiednio wysoka wilgotność powietrza oraz odpowiednio niska temperatura. Zawarta w powietrzu para wodna sama jednak z siebie nie skrystalizuje, nawet w odpowiednich warunkach temperaturowych, gdy nie będzie jąder kondensacji (mówimy wtedy, że para znajduje się w stanie przechłodzonym). Po przelocie samolotu jądrami tymi stają się cząstki stałe produktów spalania. Proces krystalizacji może wtedy wystartować. Może też się rozwinąć. Wtedy pierwotny ślad samolotu uruchamia proces krystalizacji pary w sąsiednich obszarach i targana ruchami powietrza smuga rozrasta się w coraz bardziej nieregularną chmurę lodową piętra wysokiego. Gdy powietrze będzie bardziej suche, smuga się nie rozrośnie lub będzie względnie szybko zanikać, a w skrajnych suchych warunkach smuga nie powstanie wcale (para wodna ze spalin bardzo szybko się w nim rozpręży).
Smugi aerodynamiczne powstają natomiast w wyniku gwałtownego obniżenia temperatury spowodowanego gwałtownym obniżeniem ciśnienia na aerodynamicznych elementach samolotu (np. górnych powierzchniach skrzydeł). Dlatego też smugi tego typu mogą powstawać nawet na powierzchni Ziemi, gdzie temperatura powietrza jest względnie wysoka (np. samoloty podczas lądowania, bolidy F1). Warunkiem koniecznym jest tylko odpowiednio wysoka wilgotność powietrza. Dlatego też może zdarzyć się, że za silnikami samolotu smug kondensacyjnych nie będzie, choć będzie powstawać piękny, czasem nawet iryzujący ślad aerodynamiczny. Przyziemne smugi aerodynamiczne zawsze będą zjawiskami krótkotrwałymi (najtrwalsze z nich będą te generowane przez wiry powstające na końcówkach skrzydeł). Natomiast los smug powstających na wysokościach przelotowych będzie już zależny od wilgotności w danym miejscu. Przy odpowiednio wysokim jej poziomie smugi będą mogły przetrwać, a nawet rozwinąć się, a przy niższej będą zanikać (podczas zaniku można wtedy dość często wtedy zaobserwować tzw. niestabilność Crowa; ang. Crow instability).
Poproszę o źródło tych rewelacji. Poproszę o nagranie z rozrastającymi się smugami aerodynamicznymi, na których powstała niestabilność Crowa.
pan juzek
Swoją drogą jak dokładnie wygląda to o czym raczyłeś nadmienić. Pytam ponieważ ten opis brzmi jak opowieść pięciolatka wracającego do domu z torbą cukierków w Halloween.
Czysty spam. Cały ten temat jest o tym jak ta rozpylona rakotwórcza chemia wygląda na niebie.
Na wiki piszą, że chemtrail to teoria spiskowa, a nie hipoteza, czy też stan umysłu. Jak na zwykłych dyskutantów jest w Was zbyt dużo jadu i zajadłości. Widać, że strasznie Was denerwuje, że ktoś jeszcze uydziela się w tym temacie.
Co cieklawe na wiki
http://pl.wikipedia....Smugi_chemiczne piszą, że
Różne środowiska naukowe i rządowe zaprzeczają tej tezie[1][2][3][4] i jest ona przez nie oficjalnie uznawana za teorię spiskową. podając źródła tej informacji
1 źródło:
404 - Page not found!
2 źródło:
Wypowieź jakiegoś Mr Morleya, że Departament nie bada zjwiska chemtrails, bo nie zostało ono naukowo potwierdzone
No i gra muzyka! Tak samo jak ze Smoleńskiem, po co badać, skoro starsza Pani powiedziała, że jak rypło to jedbło, ląduj dziadu i spadać na drzewo.
Aircraft Pollution
Mr. Drew: To ask the Secretary of State for Environment, Food and Rural Affairs what research her Department has undertaken into the polluting effects of chemtrails for aircraft. [24397]
8 Nov 2005 : Column 315W
Mr. Morley: The Department is not researching into chemtrails from aircraft as they are not scientifically recognised phenomena. However, condensation trails (contrails) are known to exist and have been documented since the 1940s. Contrails are composed of ice crystals forming on the small particles and water vapour emitted by aircraft as the result of the combustion process, they form behind high-flying aircraft depending on the temperature and humidity of the atmosphere.
A major scientific report, Aviation and the Global Atmosphere", was published in 1999 by the Intergovernmental Panel on Climate Change. The report assessed the current contribution of aviation to climate change and, based on a range of scenarios and assumptions, forecast its contribution up to 2050. It estimated that contrails covered about 0.1 per cent. of the Earth's surface in 1992 and projected this cover would grow to 0.5 per cent. by 2050 (on middle range assumptions). More recently this work has been updated from the results of the EU 5th Framework Project, TRADEOFF.
Contrails continue to be the subject of research to help better understand both how they are formed and what effects they have on the atmosphere.
3 źrodło:
Odpowiedź rządu Kanady na petycję w sprawie chemtrails
There is no substantiated evidence, scientific or otherwise, to support the allegation that there is high altitude spraying conducted in Canadian airspace. The term "chemtrails" is a popularized expression, and there is no scientific evidence to support their existence.
(...)
The increase in air traffic, compared with 10 to 20 years ago, has inevitably caused an increase in the number of visible contrails in the sky. Also, the paths of aircraft at various altitudes can criss-cross each other. This explains why contrails sometimes form unusual patterns.
Since contrails are composed primarily of water, they do not pose health risks to humans.
W skrócie - chemtrails to bzdury, bo jak zwykle naukowcy tego jeszcze nie zauważyli i nie opisali, ruch powietrzny się zwiększył, więc możemy na niebie obserwować niezwykłe pokrzyżowane wzory ze smug lotniczych.
4 źródło:
link do jakiegoś artykułu, który.... trzeba wykupić!
Akron Beacon Journal (OH) - March 16, 2002 - A1 METRO
CONSPIRACY THEORISTS LOOK UP, SOME ARGUE JET CONTRAILS ARE U.S. CHEMICAL SPRAY
Chalky lines streak across the sky. To most people, they're contrails, particles of ice that form around jet exhaust and dissipate as the ice descends, melts and evaporates. A small but vocal band of Internet and talk-radio believers, however, sees a different truth out there. They see "chemtrails" - the residue of a secret government program to spray chemicals on an unknowing American public. Federal agencies and scientists repeatedly have issued denials that chemtrails...
Purchase complete article, of 871 words
5 źródło: o tym, że smuga może być dłuotrwała -
Not Found
The requested URL /contrail-edu/resources/Contrail_Formation_English.pdf was not found on this server.
I te źródła dały autorowi artykułu na wiki podstawy do stwierdzenia, że
"różne środowiska naukowe i rządowe zaprzeczają tej tezie i jest ona przez nie oficjalnie uznawana za teorię spiskową."!!!!!!!!
- Pan Morley,
- rząd Kanady,
- jakiś artykulik i
- dwa niedziałające linki!!!!
I my niedouczeni paranoicy mamy się tym zaspokoić, to ma nas przekonać! Kpina i nic więcej. Kpili sobie z nas w sprawie Katynia, 11 września 2001, Smoleńska 2010, teraz robią to w temacie smug chemicznych. Mówią nam: "Zobaczcie frajerzy jak łatwo Was bujać, z jaką łatwością wciskamy wam totalne bzdury, a wy i tak nic z tym nie robicie. Banda bezmózgich robali, z którymi możemy zrobić wszystko":
Użytkownik Bezlistosny egzekutor edytował ten post 07.12.2014 - 14:30