Skocz do zawartości


Zdjęcie

Chemtrails – coś wisi w powietrzu


  • Please log in to reply
7696 replies to this topic

Ankieta: Chemtrails – coś wisi w powietrzu ? (535 użytkowników oddało głos)

Chemtrails - rozpylana chemia na niebie, czy obalona teoria spiskowa ?

  1. Głosowano Zostało wykazane, że Chemtrails to nie tylko teoria. To jest fakt. (137 głosów [25.61%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 25.61%

  2. Głosowano Sceptycy zasiali lekką niepewność, ale ogólnie nie poradzilili sobie z tematem - skłaniam się ku wersji spiskowej. (57 głosów [10.65%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 10.65%

  3. Głosowano Nie wiem. Obie strony dyskusji mają wiele mocnych argumentów i obie wersje są równie prawdopodobne. (64 głosów [11.96%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 11.96%

  4. Głosowano W kilku kwestiach sceptycy nie potrafili czegoś wyjaśnić, ale raczej wykazali, że spisku nie ma. (42 głosów [7.85%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 7.85%

  5. Głosowano Teoria o Chemtrails została obalona. (235 głosów [43.93%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 43.93%

Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#781

olorin.
  • Postów: 222
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano



Proste pytanie: Czy ktos ze sceptykow wyjasni wiec moze dlaczego te smugi kondensacyjne nie ciagna sie w nieskonczonosc tylko tworza kratownice akurat nad miastami.



Ten post swiadczy o Twojej calkowitej ignorancji... przeciez dowody przytaczane przez zwolennikow pokazuja mapy calej Europy, wiec jak tylko nad miastami? Ustalcie wspolny front...



Weź lornetke i poprostu zobacz co sie dziej wokol ciebie, nie wymaga to jakichs wielkich poswiecen, nawet nie trzeba za bardzo ruszac dupy. Czy to takie trudne?

Świat nie kręci sie tylko wokół tego "co się dzieje wokół ciebie". Otwórz oczy, uwolnij umysł, pomyśl chwilke, a Świat stanie się bardziej zrozumiały, mniej tajemniczy.
  • 0

#782

Lynx.
  • Postów: 2210
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Czy ktos ze sceptykow wyjasni wiec moze dlaczego te smugi kondensacyjne nie ciagna sie w nieskonczonosc tylko tworza kratownice akurat nad miastami.

Akurat nad miastami, powiadasz? A to słynne zdjęcie to niby co przedstawia - duże miasto w czasie powodzi tak wielkiej, że wygląda jak morze? A nie ciągną się w nieskończoność z tego samego powodu, dla którego nigdy nie uświadczysz bezchmurnej pogody nad całym globem: chodzi o dynamikę atmosfery.
  • 0



#783

zalew.
  • Postów: 96
  • Tematów: 11
Reputacja Zła
Reputacja

Napisano

Czy ktos ze sceptykow wyjasni wiec moze dlaczego te smugi kondensacyjne nie ciagna sie w nieskonczonosc tylko tworza kratownice akurat nad miastami.

Akurat nad miastami, powiadasz? A to słynne zdjęcie to niby co przedstawia - duże miasto w czasie powodzi tak wielkiej, że wygląda jak morze? A nie ciągną się w nieskończoność z tego samego powodu, dla którego nigdy nie uświadczysz bezchmurnej pogody nad całym globem: chodzi o dynamikę atmosfery.



Zdjecie rownie dobrze mogloby byc zrobione w Gdańsku z plazy, wyglada na to ze chemtraile sa robione z uwzglednieniem kierunku wiejacego wiatru. Co do nieciaglosci - sugerujesz ze smugi kondensacyjne utrzymuja sie dlugo w odpowiednich warunkach i ze te warunki przypadkiem wystepuja czasami nad miastami? Mnie to wydaje sie naprawde malo prawdopodobne i bardzo naciagane.
  • 0

#784

Lynx.
  • Postów: 2210
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Co do nieciaglosci - sugerujesz ze smugi kondensacyjne utrzymuja sie dlugo w odpowiednich warunkach i ze te warunki przypadkiem wystepuja czasami nad miastami? Mnie to wydaje sie naprawde malo prawdopodobne i bardzo naciagane.

A to dlaczego? Czyżby nad miastami miały obowiązywać inne zasady fizyki niż nad innymi obszarami?
  • 0



#785

zalew.
  • Postów: 96
  • Tematów: 11
Reputacja Zła
Reputacja

Napisano

Ciekawe czemu tylko ostatnimi czasy smugi kondensacyjne maja tendencje do tworzenia trwalych oblokow drzewiej to nie wystepowalo. Pewnie to dowod na ocieplanie sie klimatu ;)
  • 1

#786

Lynx.
  • Postów: 2210
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Odsyłam do lektury wątku, w którym się wypowiadasz. Jeśli poczytasz, to się dowiesz, że smugi kondensacyjne zachowują się tak samo od samego początku ich występowania, czyli od ponad 60 lat.
  • 0



#787

Kozakiewicz.
  • Postów: 257
  • Tematów: 10
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

Pomijam to, że dostałem aż trzy minusy za post merytoryczny, który nie posiada ani jednego słowa, nie mieszczącego się w granicach dobrego smaku. To dla mnie zaszczyt, to znaczy że trafiam w dziesiątkę :)

Kozakiewicz myslalem, ze stac Cie na wiecej..., a to zdjecie samolotu na, ktorym to zamontowano:


Dołączona grafika

...ale "wielki" chyba ze 100ton trujacej substancji wezmie ;), a tak serio to poczytaj sobie:



Nie rozumiem :) nabijanie się z możliwej ilości toksycznych substancji, to dla Ciebie pretekst do umniejszania wiarygodności tego zjawiska? Co chcesz w ten sposób osiągnąć? Wiem jak wygląda ten samolot. A Ty myślisz, że każdy posiadacz takich samolotów nic tylko czeka na to, aby komunikować całemu światu - LUDZIE, LECĄ OPRYSKI, UWAGA BĘDĘ TRUŁ ??? No człowieku, zlituj się i oszczędź nam tak dolno-lotnych uwag.


Dla nieznajacych angielskiego: samolot badawczy zanieczyszczenia atmosfery miedzy-innymi... nie ma jak gosci ktorzy moga potwierdzic chemtrails zaliczac do tych, ktorzy to rozpylaja... :D Jak chcesz to nawet tzw. numer rejestracyjny tego samolotu moge Ci podac...


Serio? Ja też potrafię i co z tego? To jest przykład, w jaki sposób można opryskiwać. Tzw. "zobrazowanie", czego główka pojąć nie potrafi lub nie chce.



A tak w ogóle zadam Ci pytanie młody człowieku.
Czy wnuczek przyzna się opinii publicznej, że sadzi maryśkę w szklarni u babci??
Odpowiedz sobie na to pytanie.

Samolot wznosi się skręca w lewo , potem skręca w prawo, przelatuje kupę kilometrów (może to być nawet kilkadziesiąt km. a smuga nie znika.

Chyba nawet nie obejrzałeś tego filmiku, bo widać na nim jak od pewnego momentu smuga ze skręcającego samolotu wyparowuje w ciągu kilkunastu sekund. Pomijam już, że z żadnego z prezentowanych przez ciebie materiałów nie da się wywnioskować składu chemicznego smug.


Co Ty gadasz za głupotki, skoro widać doskonale, że smuga ciągnie się po całym niebie? Żarty sobie stroisz?
I rozbrajająca szczerość: "z żadnego z prezentowanych materiałów przez Ciebie nie da się wywnioskować składu chemicznego smug". Ale jaja :) od kiedy youtube to ekranowe laboratorium?

Ja też już sporo lat już żyję i wiele razy widywałem długie stabilne, z czasem rozpływające się po niebie smugi pozostawione przez samoloty pasażerskie różnych linii lotniczych. I zapewne wiele razy będę je jeszcze widywał.


Pewnie masz rację. I do tego robią skręty lewo, prawo, lewo, prawo i nawrót w kierunku ziemi po 10 minutowym locie.

Dla przykładu poniżej bardzo fajny filmik prezentujący długą i stabilną smugę kondensacyjną pozostawioną przez Beienga 737 linii Southwest (film nagrany z kokpitu Embraera 190 linii JetBlue):
[url="http://www.youtube.com/watch?v=Sg9J_ge3Cvo"]http://www.youtube.c...h?v=Sg9J_ge3Cvo[/url]


Szkoda tylko, że to lot gęsiego i nie da się zweryfikować trwałości smug, a z tej akurat perspektywy pierwsze co rzuca się w oczy, to skrajna różnica odległości z punktu obserwatora pilot z tyłu a obserwator z dołu. Z dołu obserwowana odległość (obserwowanego lotu z perspektywy pilota) może wyglądać na "kropkę" lub małą kreskę.


Jakbyś miał problemy z identyfikacją przewoźnika pomocne porównanie charakterystycznego malowania samolotu z filmu i typowym malowaniem samolotu tych linii:


Drogi Mariushu, ale Tobie najwyraźniej się coś myli. Co ma potwierdzać fotografia z samolotem, którego widać tylko początek smugi? A gdzie reszta? A gdzie weryfikacja jej długości, intensywności i długotrwałości? Halo, nie o to chodzi.



Powstanie szachownicy jest wynikiem:
- faktu krzyżowania się korytarzy powietrznych
- tego, iż korytarze mogą mieć szerokość ok. 35 km (dwa, a nawet kilka samolotów może lecieć obok siebie/mijać się tworząc równoległe do siebie linie)
- a także dryfowania powstałych smug w kierunku zgodnym z kierunkiem ruchu mas powietrza (taki dryf widać na zaprezentowanym przez Ciebie filmiku):


Tak, szczególnie na ubogim rynku Polskim, gdzie średnio widać jeden na pół godziny samolot komercyjny, to skąd te szachownice o 4 rano i taki tłok? Co, piloci nie mają co robić? Zastanów się nad tym, bo krążysz bo bagnie.

A co to ma wspolnego z Twoim stwierdzeniem, ze tylko kratownica nad miastami??? Sam pojedz za miasto i sie przekonaj... Rany Ty wogole czytasz posty???



Spoza miasta też widać, ale najwyraźniej chodziło mu o to, że główne siedliska oprysków są nad miastami i miejscami bardziej tłocznymi. Wiadomo, że chmura nie pies, na rozkaz nie poleci we wskazane miejsce, więc zejdź z kolegi.

Użytkownik Kozakiewicz edytował ten post 05.07.2010 - 15:18

  • 2

#788

kapuchy.
  • Postów: 591
  • Tematów: 10
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Tak, szczególnie na ubogim rynku Polskim, gdzie średnio widać jeden na pół godziny samolot komercyjny, to skąd te szachownice o 4 rano i taki tłok? Co, piloci nie mają co robić? Zastanów się nad tym, bo krążysz bo bagnie.



Jeden na pół godziny...?
hmmm.. zrzut sprzed 5 minut. I to tylko samoloty rejsowe. Bez cargo, wojskowych, prywatnych.
Dołączona grafika
  • 3

#789

Kozakiewicz.
  • Postów: 257
  • Tematów: 10
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

Świat nie kręci sie tylko wokół tego "co się dzieje wokół ciebie". Otwórz oczy, uwolnij umysł, pomyśl chwilke, a Świat stanie się bardziej zrozumiały, mniej tajemniczy.


Tak, wystarczy wierzyć we wszystko, co publikuje się masowo :)

Jeden na pół godziny...?
hmmm.. zrzut sprzed 5 minut. I to tylko samoloty rejsowe. Bez cargo, wojskowych, prywatnych.



Rzeczywiście, masa samolotów. W okolicach Łodzi aż dwa. Słuchaj, często obserwuję niebo i trzeba wytężać wzrok, by zobaczyć jakikolwiek tłok. Jak dwa samoloty widzę lecące z różnych kierunków, to jest jakiś cud.

Mowa jest o szachownicach, które tworzy nie jeden, nie dwa a czasem kilkanaście w przeciągu godziny. Czy Ty rozumiesz język Polski? Bo jak z Wami rozmawiam, to odnoszę wrażenie, że niektórzy z Was, jakby z innego kontynentu przyjechali.

Użytkownik Kozakiewicz edytował ten post 05.07.2010 - 15:45

  • 1

#790

Lynx.
  • Postów: 2210
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Wiem jak wygląda ten samolot.

Fajnie. Może jeszcze wytłumaczysz dlaczego te dysze wychodzą "pod prąd"? Skoro służą do rozpylania, to raczej powinny celować w stronę ogona, nie sądzisz? No i pozostaje jeszcze kwestia podobnej aparatury na setkach innych samolotów - dlaczego jej nie widać?

Co Ty gadasz za głupotki, skoro widać doskonale, że smuga ciągnie się po całym niebie?

Obejrzyj filmik. Po tym jak samolot skręca po raz drugi smuga zaczyna szybko znikać. Czyżby nagle z "chemtrailsa" stała się najnormalniejszą smugą kondnesacyjną?

I rozbrajająca szczerość: "z żadnego z prezentowanych materiałów przez Ciebie nie da się wywnioskować składu chemicznego smug". Ale jaja :) od kiedy youtube to ekranowe laboratorium?

No właśnie. Nie możesz na tej podstawie jednoznacznie stwierdzić, że są to "chemtrailsy", bo bez znajomości składu chemicznego można jedynie powiedzieć, że są to trwałe smugi kondensacyjne. Inaczej mówiąc, wklejane przez ciebie filmiki ani nie potwierdzają ani nie obalają hipotezy "chemtrailsów"; nie mają żadnego znaczenia dowodowego.

Tak, szczególnie na ubogim rynku Polskim, gdzie średnio widać jeden na pół godziny samolot komercyjny, to skąd te szachownice o 4 rano i taki tłok?

Zajrzyj sobie czasami na Flight Radar 24, a przekonasz się, że liczba lotów komercyjnych nad Polską jest duża. Wczesnym rankiem i wieczorem akurat nad nami można zobaczyć sporą ilość rejsów długodystansowych z Europy Zachodniej do Wschodniej Azji.
  • 1



#791

olorin.
  • Postów: 222
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano


Świat nie kręci sie tylko wokół tego "co się dzieje wokół ciebie". Otwórz oczy, uwolnij umysł, pomyśl chwilke, a Świat stanie się bardziej zrozumiały, mniej tajemniczy.


Tak, wystarczy wierzyć we wszystko, co publikuje się masowo :)

Nie, nie wystarczy "wierzyć". Wystarczy weryfikować zasłyszane, przeczytane, zdobyte informacje, i nie chodzi mi tu o 100% weryfikacje, bo o to ciężko, ale przynajmniej "zważyć" ewentualne "za i przeciw". Jeżeli w przypadku chemitrailsów otrzymuje całą 1 szt. informacji od ich zwolenników w postaci: "smugi kondensacyjne utrzymują się krócej niż chemitrailsy" oraz zdjęcia przedstawiające instalacje do rozpylania "chemii", które to okazują się być fakemi, a ze strony sceptyków potężną ilość danych o fizyce atmosfery, o sposobie tworzenia się contrailsów, czy też chmur powstałych właśnie z smug kondensacyjnych to szalka "wagi" przechyla się mocno w sceptyków stronę, proste.

Rzeczywiście, masa samolotów. W okolicach Łodzi aż dwa. Słuchaj, często obserwuję niebo i trzeba wytężać wzrok, by zobaczyć jakikolwiek tłok. Jak dwa samoloty widzę lecące z różnych kierunków, to jest jakiś cud.

"Jeden na pół godziny nie wliczając lotów cargo", to mało?

Mowa jest o szachownicach, które tworzy nie jeden, nie dwa a czasem kilkanaście w przeciągu godziny. Czy Ty rozumiesz język Polski? Bo jak z Wami rozmawiam, to odnoszę wrażenie, że niektórzy z Was, jakby z innego kontynentu przyjechali.

Mowa była także o samolotach z instalacjami do pryskania "chemią", sam zapodałeś takie foty i co? Następny fake. Czy Ty rozumiesz, że ciężko się dyskutuje z ciągle tymi samymi (jakościowo) fałszywymi "postami"? Ten wątek zaczyna się po raz kolejny (dziesiąty?) powtarzać, tu już zdaje się wszystko było, albo ja mam jakie de ja vie;)
  • 0

#792

Mariush.
  • Postów: 4319
  • Tematów: 60
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 5
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Proste pytanie: Czy ktos ze sceptykow wyjasni wiec moze dlaczego te smugi kondensacyjne nie ciagna sie w nieskonczonosc tylko tworza kratownice akurat nad miastami.

Smuga kondensacyjna samolotu lecącego na ok. 10 km w przyzwoitych warunkach obserwacyjnych ciągnąca się niemal przez cały nieboskłon (pomijam zamglone obszary na niewielkiej wysokości nad horyzontem) odpowiada długości ok. 300 km. Zatem zasięg "kratownicy" smug widocznych z danego miejsca może spokojnie obejmować obszar o promieniu ok. 150 km i powierzchni ok. 70 000 km2 co stanowi ok. 1/5 powierzchni Polski. Przy tej skali obszaru trudno mówić o konkretnej lokalizacji - krzyżujące się smugi można obserwować praktycznie z każdego obszaru. Aby się o tym przekonać, starczy spojrzeć na mapy rozmieszczenia korytarzy powietrznych np. nad Polską.


Weź lornetke i poprostu zobacz co sie dziej wokol ciebie, nie wymaga to jakichs wielkich poswiecen, nawet nie trzeba za bardzo ruszac dupy. Czy to takie trudne?

Ja często używam silnej lornetki do obserwowania przelatujących samolotów - także tych zostawiających za sobą długie trwałe smugi. I nie mam praktycznie żadnego kłopotu z rozszyfrowaniem linii lotniczej, do której przelatujący samolot należy.

Kolejny ciekawy filmik przedstawiający liniowy samolot pasażerski, który wg Pana Kozakiewicza i jemu podobnych osób nie może zostawić długiej i trwałej smugi kondensacyjnej. Na filmie z 19 września 2009 roku widzimy Boeinga 747-400 linii Virgin Atlantic Airways (nr. rej.:G-VTOP) na trasie z Manchesteru (Wlk. Brytania) do Orlando (USA) - lot VIR 75:
http://www.youtube.com/watch?v=aVPFNLYoLfM&

Dla porównania, kadr z nagrania i zdjęcie samolotu znalezione w serwisie airliners.net:
Dołączona grafika
  • 3



#793

kapuchy.
  • Postów: 591
  • Tematów: 10
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Rzeczywiście, masa samolotów. W okolicach Łodzi aż dwa. Słuchaj, często obserwuję niebo i trzeba wytężać wzrok, by zobaczyć jakikolwiek tłok. Jak dwa samoloty widzę lecące z różnych kierunków, to jest jakiś cud.

Mowa jest o szachownicach, które tworzy nie jeden, nie dwa a czasem kilkanaście w przeciągu godziny. Czy Ty rozumiesz język Polski? Bo jak z Wami rozmawiam, to odnoszę wrażenie, że niektórzy z Was, jakby z innego kontynentu przyjechali.



No ja się zastanawiam, czy Ty łapiesz w ojczystym języku i czy potrafisz odczytywać ilustracje.
Wejdź na Flight radar i poobserwuj 15 minut.

A tu garść statystyk z oficjalnej strony Urzędu Lotnictwa Cywilnego, statystyk dotyczących TYLKO rejsowych lotów pasażerskich
Dołączona grafika

Ostatnia linia w podsumowaniu - operacje pax (przyloty i odloty) I kwartał 2010 - 53335, czyli 592 na dobę.
Dodaj do tego około 2 razy tyle tranzytu i jeszcze raz tyle dla cargo. Już prawie 2400 samolotów na dobę tj około 100 na godzinę, w polskiej przestrzeni powietrznej i to tylko ruch cywilny. Mało...?

aha i jeszce jedno - Flight Radar pokazuje tylko samoloty z systemem ADS-B

Co to jest ADS-B ? (Automatic Dependent Surveillance - Broadcast)
ADS-B jest systemem, który udostępnia dane pozycyjne własnego samolotu “otoczeniu” (poprzez transponder Mode-S) jak również odbiera i wizualizuje pozycje innych uczestników ruchu lotniczego. To pozwala na permanentny wzgląd w aktualną sytuacje ruchową. Ma się do dyspozycji bezpośrednio na pokładzie ten sam obraz sytuacji ruchowej jaki ma kontroler ruchu lotniczego na swoim ekranie.

A ten system ma około 1/3 samolotów obecnie.

Użytkownik kapuchy edytował ten post 05.07.2010 - 16:13

  • 4

#794

Lynx.
  • Postów: 2210
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Wejdź na Flight radar i poobserwuj 15 minut.

Obawiam się, że dla Kozakiewicza może to być zbyt trudne wyzwanie, a że z natury lubię pomagać innym, to pozwoliłem sobie go w tym wyręczyć. Oto 15 minut z z lotniczego życia nieba nad Łodzią:

Dołączona grafika

Czerwone linie pozostawiły samoloty przelatujące na FL250 i wyższym, czyli powyżej 7800 m. Jaśniejsze koło wyznacza w przybliżeniu obszar nieba, na którym samoloty lecące na wysokości ok. 10 km będą mogły być obserwowane przynajmniej 10 stopni nad horyzontem. Jak widać, opowieści o dwóch samolotach na pół godziny można między bajki włożyć.

Użytkownik Lynx edytował ten post 05.07.2010 - 16:54

  • 4



#795

Mariush.
  • Postów: 4319
  • Tematów: 60
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 5
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano


Ja też już sporo lat już żyję i wiele razy widywałem długie stabilne, z czasem rozpływające się po niebie smugi pozostawione przez samoloty pasażerskie różnych linii lotniczych. I zapewne wiele razy będę je jeszcze widywał.

Pewnie masz rację. I do tego robią skręty lewo, prawo, lewo, prawo i nawrót w kierunku ziemi po 10 minutowym locie.

Samoloty wykonują czasem korekty kursu podobne tej z filmiku. Świeży obraz (godz. 18:46) z flightradar24.com pokazuje taką korektę (na wys. 11 km):
Dołączona grafikaSzczegóły dotyczące samolotu opisane na obrazku.


EDIT: Samolot teraz (19:00) jest nad kanałem La Manche.
  • 2




 

Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych