Skocz do zawartości


Katastrofa samolotu prezydenta


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
743 odpowiedzi w tym temacie

#151

Tekla.
  • Postów: 46
  • Tematów: 1
  • Płeć:Kobieta
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Ad.1 Prezydent i Premier muszą latać oddzielnie.Reszty to nie dotyczy.

Chodzi o środki ostrożności...
Wiemy jaka jest sytuacja na świecie, co się dzieje i jaki stan samolotu.

Ad.2 4 razy?Dane nie potwierdzone!

Przeczytałam o tym np. tu:
http://www.wiadomosc..._132776--6.html
Mówili o tym także w tv, myślałam, że to pewne. (?!)

Użytkownik Tekla edytował ten post 10.04.2010 - 15:10

  • 0

#152 Gość_Armstrong2009

Gość_Armstrong2009.
  • Tematów: 0

Napisano

Chciałbym od siebie dodać, że prawdopodobną przyczyną katastrofy według mnie nie był błąd pilota tylko awaria silnika tuż przed lądowaniem. Świadkowie podają ( z różnych źródeł, np. TVN 24 i TVP1), że samolot leciał nisko, z przechyłem na skrzydło. Stąd wnioskuję, że zawiódł silnik. Samolot podchodził do lądowania i był dość nisko, prawdopodobnie za nisko, choć mógł zacząć spadać przez niesprawny silnik wcześniej. Gdy silnik przestał pracować, samolot zaczął przechylać się, w myśl zasad fizyki, coraz bardziej i bardziej, jednocześnie obniżając wysokość. Niestety był za nisko by udało się go uratować, zaczepił skrzydłem o drzewa....

.... Ś.P.

Użytkownik Armstrong2009 edytował ten post 10.04.2010 - 15:33

  • 0

#153

maly94.
  • Postów: 3
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Chciałbym od siebie dodać, że prawdopodobną przyczyną katastrofy według mnie nie był błąd pilota tylko awaria silnika tuż przed lądowaniem.

To możliwe. Były relacje świadków, którzy mówili o dziwnym dźwięku silników.
  • 0

#154

frosti.
  • Postów: 654
  • Tematów: 3
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

Nie, awaria silnika nie wchodzi w grę. Lądowanie samolotem to nie parkowanie samochodu. Jak za dużo przechylisz samolot i zbytnio zmniejszysz ciąg silnika na niskiej wysokości to już nie ma jak poderwać samolotu z powrotem w górę - nawet ze sprawnym silnikiem.
  • 0

#155

zygix.
  • Postów: 671
  • Tematów: 20
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

Wyprodukowane w 1990 roku, ale konstrukcja i technologia w tych samolotach jest z 1970 roku.

Podobnie jak VC-25A czyli Air Force One Prezydenta Stanów Zjednoczonych,który bazuje na B747 a jego oblot nastąpił w 1969roku..
Podobnie jak w Polsce VC-25A 28000 i 29000 zostały wprowadzone w 1990 roku..

Tekla może faktycznie masz rację z 4 podejściami,co nie miesci mi się w głowie.Ze względow bezpieczeństwa już po drugiej nieudanej próbie powinien udać się na lotnisko do Mińska,Moskwy czy nawet Warszawy.Jeśli zostaną upublicznione dane z czarnej skrzynki dowiemy się więcej.
  • 0

#156

frosti.
  • Postów: 654
  • Tematów: 3
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

Co do daty konstrukcji samolotu - tak się składa, że najlepsze osiągi mają konstrukcje samolotów po 30-40 latach, bo są wielokrotnie testowane i z mnóstwem ulepszeń. Nie porównujcie samolotów do samochodów samochód po 5 latach zaczyna się cały rozpadać, a samolot po 5 latach zaczyna być dopiero testowany.
  • 0

#157 Gość_Nestor

Gość_Nestor.
  • Tematów: 0

Napisano

Oto filmik z miejsca tragedii:

Wygląda na to, że został nakręcony przez jakiegoś polaka zanim jeszcze pojawiły się służby ratunkowe, a milicja odgrodziła teren zakazując dziennikarzom robienia z bliska jakichkolwiek zdjęć. Autor nie był też chyba do końca świadomy co za samolot się rozbił.

I pytanie do forumowych lotników.. czy to co gość wskazywał to faktycznie była czarna skrzynka?

Użytkownik Nestor edytował ten post 10.04.2010 - 15:59

  • 1

#158

Cahir.
  • Postów: 1195
  • Tematów: 74
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Ciekawe jak teraz zachowają się dziennikarze/media, którzy pomysły o kupnie samolotów bombardowali argumentami najróżniejszego typu.. pewnie będzie coś w stylu, że od dawna mówili iż trzeba maszyny wymienić robiąc ładne oczy do swoich poprzednich akcji.

Użytkownik Cahir edytował ten post 10.04.2010 - 16:08

  • 1



#159

Mariush.
  • Postów: 4332
  • Tematów: 60
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 5
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

"... przeleciał ptak przepływa obłok
upada liść kiełkuje ślaz
i cisza jest na wysokościach
i dymi mgłą katyński las..."


Zbigniew Herbert "Guziki"
  • 2



#160

Ferdynand.
  • Postów: 143
  • Tematów: 38
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Nie mogę jednak też zrozumieć:
1. Jak mogli wsadzić do jednego samolotu najważniejsze osoby w rządzie?
2. Jakim cudem doświadczony pilot aż 4 razy próbował lądować we mgle?
3. Jak to się stało, że on w ogóle się odważył, przecież nie wiózł worków z ziemniakami i doskonale wiedział jakim złomem leci.


Bo tak prezydent chciał? Nie wiem.

Jestem w szoku, odczuwam mocno na skórze tragedie i jest mi przykro, mimo, że nie darzyłem sympatią prezydenta i kilku innych. Wolałbym, żeby nadal rządzili niż mieli zginąć. Ana Mert, mam pytanie: gdyby w tym kraju rządziła Twoja rodzina w identyczny sposób jak cała załoga tego samolotu, to czy też byłabyś zdania, że wyszło nam to na dobre?

Skąd w ogóle pewność, że będzie dobrze?! Wkrótce wejdą rezerwowi, którzy zmienią PL na lepsze, ale i może narobią jeszcze większego bajzlu. Nie wiadomo jaki będzie skutek tej tragedii. Jedno jest pewne, coś się zmieni.

Użytkownik ahcum edytował ten post 10.04.2010 - 16:49

  • 0

#161 Gość_Armstrong2009

Gość_Armstrong2009.
  • Tematów: 0

Napisano

Jak za dużo przechylisz samolot i zbytnio zmniejszysz ciąg silnika na niskiej wysokości to już nie ma jak poderwać samolotu z powrotem w górę - nawet ze sprawnym silnikiem.


Uznałbym twoją wersję również za prawdopodobną gdyby nie to, że za sterami również siedziała, lotnicza elita, która znała swój samolot od podszewki, nie doprowadzili by do katastrofy w tak banalny sposób, jak ty opisujesz. Nadal pozostanę przy swoim zdaniu, awaria silnika na niewielkiej wysokości co daje zbyt mało czasu na reakcję, nawet tak doświadczeni piloci po prostu nie zdążyli uratować maszyny.

Poza tym wejdź sobie na jakiś serwis info i poszperaj, jest wielu światków którzy twierdzą, że samolot był nisko z bardzo ostrym przechyłem na skrzydło, czy tak się ląduje? Muskając drzewa skrzydłem do ziemi? Wszystkie te objawy wskazują według mnie na awarie silnika w najgorszym momencie.
  • 0

#162

kapuchy.
  • Postów: 591
  • Tematów: 10
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

ahcum - wyluzuj....
ale dla Twojej wiadomości:
1) nie w rządzie tylko z kancelarii prezydenckiej, sejmu, dowództwa wojskowego.
2) A skąd wiesz ile razy i w jakich warunkach? Media podają sprzeczne wiadomości
3) Powtarzasz obiegowe opinie, bez wiedzy szczegółowej

I dlatego jeszce raz apeluję - zostawcie takie spekulacje na czas, kiedy (jesli) pojawią się bardziej wywazone i rzeczowe wiadomości. Teraz jest czas na całkiem co innego, a nie naśladowanie medialnego bełkotu.
  • 0

#163

D.K..

    Semper invicta

  • Postów: 3257
  • Tematów: 2805
  • Płeć:Kobieta
  • Artykułów: 16
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Chodzi o to,że Tu-154 zostały wyprodukowane dla nas w 1990r.Więc są stosunkowo młode jak na maszyny powietrzne.

Wyprodukowane w 1990 roku, ale konstrukcja i technologia w tych samolotach jest z 1970 roku.


Bez znaczenia. Historia eksploatacji Tu-154 wskazuje wyraźnie, że to był samolot raczej bezproblemowy. Nawet chyba najbardziej "spektakularna" katastrofa nad Uberlingen nie była spowodowana jakąkolwiek wadą, czy usterką samolotu.
Oczywiście może się okazać, że jednym z czynników sprawczych dzisiejszej tragedii był problem techniczny, ale to po pierwsze wykaże dochodzenie, po drugie dostępne poszlaki pozwalają już teraz wątpić w wystąpienie awarii technicznej. Błąd pilota, samodzielny lub wymuszony przez decyzję odgórną, jak to już zresztą zdarzyło się wcześniej, jest najbardziej prawdopodobny.
  • 0



#164

Ferdynand.
  • Postów: 143
  • Tematów: 38
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Kapuchy: pogrubiona czcionka była cyt: http://www.paranorma...ndpost&p=378853
  • 0

#165

frosti.
  • Postów: 654
  • Tematów: 3
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

Poza tym wejdź sobie na jakiś serwis info i poszperaj, jest wielu światków którzy twierdzą, że samolot był nisko z bardzo ostrym przechyłem na skrzydło, czy tak się ląduje?


Żeby zobaczyć co jest blisko (100-300 metrów) pod samolotem trzeba przechylić samolot. I jeśli to było już 4 podejście do lądowania być może pilot się zdenerwował (lub był poganiany) i wypatrując lotniska zbytnio przechylił samolot z zbyt małą prędkością.
  • 0


 

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości oraz 0 użytkowników anonimowych