Skocz do zawartości


Katastrofa samolotu prezydenta


  • Please log in to reply
743 replies to this topic

#256

D.K..

    Semper invicta

  • Postów: 3176
  • Tematów: 2724
  • Płeć:Kobieta
  • Artykułów: 16
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano


Błąd pilota raczej wątpliwy


Wypowiedź Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego Politechniki Szczecińskiej (ZUT):

“Jako pilot oceniam, że sugerowany w mediach błąd pilota jest mało prawdopodobny. Na podejściu do lądowania nie wykonuje się żadnych manewrów typu silne przechylenie lub nagłe zmiany prędkości. A takie silne przechylenie zauważyli świadkowie. Pilot wykonał dodatkowe kręgi nadlotniskowe, aby upewnić się co do warunków lądowania i na tej podstawie podjął uzasadnioną decyzję o lądowaniu. Nieprawdopodobne też jest, aby doświadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili się co do wzrokowej oceny wysokości, nawet w przypadku awarii przyrządów, która jest również nieprawdopodobna. Należy tutaj zauważyć, że mgła jest na ogół z prześwitami i przy dziennym świetle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej oceny warunków lądowania. Okoliczności wskazują jednak na poważną awarię lub celowe zablokowanie układu sterowania. Taką blokadę można celowo zamontować tak, aby uruchomiła się przy wypuszczeniu podwozia lub klap bezpośrednio na prostej przed lądowaniem. Przy blokadzie klap lub lotek na prostej katastrofa była nieunikniona, gdyż pilot nawet zwiększając nagle ciąg, nie był w stanie wyprowadzić mocno przechylonej ciężkiej maszyny, mając wysokość rzędu 50-100 m i prędkość rzędu 260 km/h.”


http://wolnemedia.net/?p=21098


Cytowana wypowiedź, niezależnie od kwalifikacji jego autora, opiera się na tych samych medialnych doniesieniach, na podstawie których my tutaj sobie gdybamy -- czyli szacuję, że wartość merytoryczna jest zbliżona.


Ameryki nie odkrył twierdząc, że samolotem o gabarytach Tu-154 nie wykonuje się gwałtownych manewrów na takim pułapie (i chyba w ogóle na żadnym). Ocena wzrokowa wysokości jest dobra dla motolotni, szybowca, albo maszyny gabarytów klasycznego kukuruźnika, a nie liniowca pasażerskiego. Przy mgle widocznej na zdjęciach w ogóle trudno mówić o wzrokowej ocenie czegokolwiek.

Ta "celowa" awaria może być po prostu skutkiem uderzenia we wspomniany gdzieś wcześniej maszt radiolatarni systemu NDB, czubek drzewa, czy cokolwiek innego, na logikę zresztą uszkodzenie krawędzi natarcia skrzydła pociąga za sobą utratę siły nośnej i przechył samolotu.

Tak naprawdę interesującą informacją są systemy nawigacyjne w samolocie i na lotnisku. Bo tutaj doniesienia są zupełnie sprzeczne, raz media twierdzą, że lotnisko dysponowało ILS kat. 1, raz, że tylko systemem NDB, a innym razem, że w ogóle niczym. Rozsądek sugeruje, że lotnisko dysponowało co najmniej systemem SP-50, a za ponury żart można uznać fakt, że według dostępnych informacji prezydencki Tu-154 nie posiadał odbiorników tego systemu, bo zostały one usunięte podczas ostatniej modernizacji samolotu. 
Ciekawe, jak to się ma do rzeczywistości?

Użytkownik Kurczak edytował ten post 11.04.2010 - 16:47

  • 0



#257

Jarecki.
  • Postów: 4113
  • Tematów: 426
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Hmm Jarecki no daje troche do myślenia! Jednak aż trudno uwierzyć, że mogło być to celowo zaplanowane.. No 100% pewności nigdy nie będziemy mieli..


Co ciekawe,natknąłem się przypadkiem na pewien artykuł Poland no longer needs IMF credit line ( a wcześniej o tym nie wiedziałem),iż NBP odrzucił pomoc MFW (Narodowy Fundusz Walutowy) twierdząc,że sytuacja polskiej gospodarki i systemu finansowego jest na tyle dobra ..., że nie jest konieczne, aby prosić o dalsze rozszerzenie elastycznej linii kredytowej.Chodziło tutaj o 21,8 miliardów dolarów (16,2 miliarda euro),które miały wesprzeć naszą gospodarkę.
Cała sprawa miała miejsce 29 marca 2010 roku.
12 dni później prezes NBP Sławomir Skrzypek już nie żył.

Myślę,że takich smaczków będzie pojawiało się z biegiem czasu co raz więcej.



  • 3



#258

Dager.
  • Postów: 3079
  • Tematów: 64
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Wie ktoś może którędy dokłądnie leciałsamolot z ciałem prezydenta? A dokładniej którędy podchodził do lądowania? Mieszkam niedaleko Warszawy i szczerze mówiąc czekałem z lornetką.



Nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie, natomiast skłoniło mnie ono do spojrzenia na obrazy satelitarne zachodniej Rosjii (link),

http://maps.google.com/

gdzie bez trudu znalazłem lotnisko "Smoleńsk Siewiernyj" (północny skraj miasta) i przyległy teren, gdzie doszło do tej tragicznej katastrofy. W maksymalnym powiększeniu widać dokładnie całą infrastrukturę.
  • 0



#259 Gość_Hellmaker

Gość_Hellmaker.
  • Tematów: 0

Napisano

[wylewa_zale]"Smaczków", powiadasz? Zgadzam się z Tobą, z czasem będzie się pojawiało coraz więcej takich insynuacji. Oczywiście niczym nie popartych i w charakterze gdybań. Ale jest sensacja - trzeba ją wykorzystać. Dla mnie to jest chore i ludzie którzy rozpowszechniają takie informacje bez żadnych dowodów na to co piszą są po prostu... Zresztą, każdy sobie dokończy jak chce.[/wylewa_zale]
  • 0

#260

D.K..

    Semper invicta

  • Postów: 3176
  • Tematów: 2724
  • Płeć:Kobieta
  • Artykułów: 16
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Tak naprawdę interesującą informacją są systemy nawigacyjne w samolocie i na lotnisku. Bo tutaj doniesienia są zupełnie sprzeczne, raz media twierdzą, że lotnisko dysponowało ILS kat. 1, raz, że tylko systemem NDB, a innym razem, że w ogóle niczym.


Czytałem, że faktycznie jest na lotnisku ILS, ale jest to system rosyjski nie koniecznie dostosowany do europejskich systemów cywilnych.

Na razie faktycznie funkcjonuje przynajmniej kilka wersji wydarzenia. Myślę, że dopiero odczyty danych z czarnych skrzynek jak i zapisy z wieży kontrolnej rzucą trochę światła.

Znalezione na zagranicznym forum, autorem jest Rosjanin, całość brzmi dość sensownie. Czyli został NDB i PAR, jeśli autor właśnie to miał na myśli pisząc "radar landing system". 

Użytkownik Kurczak edytował ten post 11.04.2010 - 17:15

  • 0



#261

Eury.

    Researcher

  • Postów: 3467
  • Tematów: 975
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 108
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Mnie zastanawia dlaczego prawa do analizy czarnych skrzynek roszczą sobie Rosjanie, skoro to polska tragedia i polski samolot. Z drugiej strony, na tych zdjęciach Putin wygląda na człowieka szczerze przejętego tym co się stało, dlatego osobiście na chwilę obecną nie widzę podstaw do snucia teorii spiskowych, chyba, że pojawią się jakieś nowe informacje. Szacunek dla Rosji, za ich podejście do sprawy.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika


  • 4



#262

Jarecki.
  • Postów: 4113
  • Tematów: 426
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Nowy film z miejsca katastrofy który chyba jeszcze nie był prezentowany.

Ale najbardziej martwi mnie to,że możemy nigdy nie dowiedzieć się co się tam stało.

Śledczy badają "czarne skrzynki" samolotu. Mogą być uszkodzone



Rosyjscy śledczy i polscy eksperci rozpoczęli badania "czarnych skrzynek" prezydenckiego samolotu, który rozbił się w sobotę rano pod Smoleńskiem - poinformowała w niedzielę rosyjska prokuratura. Eksperci ustalili, że taśma z zapisem parametrów lotów przemieściła się wewnątrz "czarnej skrzynki". Jak donosi PAP, zabezpieczono także dowody na Okęciu.
  • 1



#263

D.K..

    Semper invicta

  • Postów: 3176
  • Tematów: 2724
  • Płeć:Kobieta
  • Artykułów: 16
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Mnie zastanawia dlaczego prawa do analizy czarnych skrzynek roszczą sobie Rosjanie, skoro to polska tragedia i polski samolot. 

Z reguły jest tak, że dochodzenie prowadzą ekipy śledcze z kraju, w którym doszło do tragedii. Nie wiem, czy jest to narzucone przez odgórne przepisy, czy zwyczajnie przyjęty schemat działania. Dwa pierwsze z brzegu przykłady -- wspomnianą już uprzednio katastrofę nad Überlingen badał zespół niemiecki (BFU), mimo, że udział w niej brał Boeing 757 DHL-u i Tu-154 rosyjskich linii lotniczych, a kontrolę powietrzną prowadzili Szwajcarzy, natomiast wypadek koreańskiego 747, który rozbił się na Guam badała amerykańska NTSB.


Sądzę więc, że nie ma powodu do podejrzewania Rosjan o niecne praktyki.


  • 1



#264

Xellos.
  • Postów: 1090
  • Tematów: 1
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Mnie zastanawia dlaczego prawa do analizy czarnych skrzynek roszczą sobie Rosjanie, skoro to polska tragedia i polski samolot. Z drugiej strony, na tych zdjęciach Putin wygląda na człowieka szczerze przejętego tym co się stało, dlatego osobiście na chwilę obecną nie widzę podstaw do snucia teorii spiskowych, chyba, że pojawią się jakieś nowe informacje. Szacunek dla Rosji, za ich podejście do sprawy.


A ja w mediach dziś wyraźnie słyszałem, że z czarnymi skrzynkami zaczekali do przylotu naszych i sami ich nie badali...

Skąd w ogóle informacja o tym, że Rosjanie sobie je przywłaszczyli ???

Może to nie smaczki, ale g.......... sensacje.
Faktem jest jedynie to, że za jednym zamachem znikło kilka problemów PO.
Czysty - chyba lub mam nadzieję, że - przypadek.


Chyba jaja sobie robisz. PO miała pewnego wygranego w wyborach. Nie miało żadnych problemów. Kaczyński nie miał żadnych szans na reelekcje. Jaki więc niby problem zniknął. Może Szmajdziński z 4% poparciem ?

PO przecież nic nie zyskało na tym wypadku. Wypadek wyzwolił w wielu osobach szacunek do Lecha Kaczyńskiego. Szacunek, którego na co dzień nie mieli do niego. Gdybyś poczytał komenty w necie to pojawiły się teraz takie smaczki jak: "teraz nie poprę PO" , "po tym wypadku nie zagłosuje na PO" etc. etc. Dlaczego ? Bo przez wypadek zmienił się wizerunek Kaczyńskiego a za nim PiS-u, bo ludzie odbierają to jako jedność. A teraz w mediach mówią tylko o tym, że Lech był innym człowiekiem niż "małpa w czerwonym" czy "spieprzaj dziadu". Do tego cały świat mówi o nim jak o przyjacielu.

Nie zdziw się jak w najbliższych sondażach PiS urośnie ale oczywiście PO zyskało...

Dodam do tego, że ponieważ SLD nie ma kandydata, w tej sytuacji może zgodzić się startować Cimoszewicz. Jak wystartuje Cimoszewicz to Komorowski nie ma szans. Ale oczywiście PO zyskało.

Użytkownik Xellos edytował ten post 11.04.2010 - 18:38

  • 0

#265

D.K..

    Semper invicta

  • Postów: 3176
  • Tematów: 2724
  • Płeć:Kobieta
  • Artykułów: 16
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Oba rejestratory – parametrów lotu i foniczny – znaleziono w dobrym stanie na miejscu katastrofy. Analiza zapisów prowadzona jest w Mak (Mieżgosudarstwiennyj awiacionnyj komitiet) w obecności przedstawicieli Komitetu śledczego przy Prokuraturze FR i przedstawicieli strony polskiej – z komisji badającej przyczyny katastrofy i prokuratury.

Według przedstawicieli MAK, stan rejestratorów jest zadowalający. Taśma magnetyczna rejestratora fonicznego jest w dobrym stanie i pozostaje na szpulach. Wysunęła się jedynie z mechanizmu zapisującego, prawdopodobnie w chwili uderzenia o ziemię.

Wstępne analizy zapisów rejestratora fonicznego wskazują, że załoga nie meldowała o jakichkolwiek problemach technicznych. Pilot był informowany o trudnych warunkach atmosferycznych, ale mimo to zdecydował się na lądowanie w Smoleńsku. Z niezrozumiałych przyczyn nie wykorzystał możliwości lądowania na lotnisku zapasowym – w Witebsku lub Mińsku.



Źródło: Skrzydlata Polska.


  • 0



#266

Pingwin.
  • Postów: 443
  • Tematów: 28
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Nie wątpliwie stała się tragedia. Polacy stracili świetnego prezydenta straciliśmy też elitę polskiej polityki a, także dowódców sił zbrojnych. Pozytywnie zaskoczyła mnie wiadomość o zaangażowaniu Rosjan. Mam nadzieje, że sprawa się wyjaśni. Co do samej polityki to PiS stracił wielu najważniejszych posłów w swojej prati i długo nie zobaczymy kogoś godnego aby zastąpić ich miejsca. Takich polityków jak Gosiewski i Wasserman będzie bardzo trudno zastąpić. Polacy się jednoczą widać tysiące zniczy przed pałacem namiestnikowskim ( prezydenckim ). Mam nadzieje, że ta śmierć coś dobrego poniesie za sobą.

Pozdrawiam.
  • 0

#267

mjr Tsu.

    Brak już słów

  • Postów: 682
  • Tematów: 30
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

http://www.lifenews.ru/news/20288

Mój błąd, to wywiad z kontrolerem lotów ze Smoleńska. Sorki.

Użytkownik Tsukiyomi edytował ten post 11.04.2010 - 19:11

  • 0



#268

Ill.

    Nawigator

  • Postów: 1656
  • Tematów: 40
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Są już zapisy rozmów pilota z kontrolą lotów. Zna ktoś rosyjski ?

Google jako tako zna ;)

http://translate.goo...288&sl=ru&tl=pl
  • 0

#269 Gość_osiris

Gość_osiris.
  • Tematów: 0

Napisano

elementy polityczne.

Nie da się żadna miarą oderwać tej ludzkiej tragedii od polityki, choćbyście nie wiem jak chcieli.

Edycja: Przemo.
Warn na podstawie 3.3, 3.10.

  • 0

#270

olo7070.
  • Postów: 7
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Witam ponownie,
proszę mi wybaczyć, ale jeszcze raz powtórzę pytanie:

-czy czytając/oglądając inne serwisy gdziekolwiek natknęliście się na relację video na której byłoby pokazane choćby przenoszenie zwłok do karawanów? Ja wczoraj oglądając cały dzień TVN24 i Rosjia24 nie widziałem nawet JEDNEJ takiej migawki.
W relacjach widać silnik, kadłub, ster tylni , podwozie, i trochę innych rzeczy. Czy widzieliście gdziekolwiek na miejscu zdarzenia, no nie wiem co, choćby but, torebkę, laptop?

Jeśli ktoś dysponuje linkiem do odpowiedniego video, z góry dzięki za info.
  • 0


 

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych