Napisano 14.04.2010 - 21:36
Napisano 14.04.2010 - 21:47
Czas 01:10 - 01:11 Jakieś krzyki w oddali
Napisano 15.04.2010 - 16:38
http://www.youtube.com/watch?v=AZ5Vjjozt3I
Wybuch na pokładzie Tu-154
W materiałach filmowych widać jedynie część z 55 tonowego samolotu. Na pierwszy rzut oka widać, że kadłub został doszczętnie zniszczony. Czym to zostało spowodowane? Czy był to tylko wybuch paliwa lotniczego? Pojawiły się informacje o tym, że na pokładzie samolotu doszło do wybuchu. Wzięło się to z relacji świadków, którzy przed rozbiciem samolotu słyszeli huk, dziwny dźwięk silnika, a jeden z nich widział dwa wybuchy jeszcze w powietrzu. Samolot spadł z niewielkiej wysokości, a rozbił się w szczątki.
Samolot został uszkodzony w trakcie naprawy
Pięć miesięcy temu samolot polskiego rządu był naprawiany w Rosji. Pojawiły się spekulacje o celowym uszkodzeniu samolotu. Jak powiedział "Naszemu Dziennikowi" dr. inż. Ryszard Drozdowicz z Politechniki Szczecińskiej, "okoliczności wskazują na poważną awarię lub celowe zablokowanie układu sterowania. Taką blokadę można celowo zamontować tak, aby uruchomiła się przy wypuszczeniu podwozia lub klap przed lądowaniem. Przy blokadzie klap lub lotek katastrofa była nieunikniona, gdyż pilot, nawet zwiększając nagle ciąg, nie był w stanie wyprowadzić mocno przechylonej ciężkiej maszyny."
Niesprawne urządzenia na lotnisku
Inne spekulacje dotyczą niesprawności urządzeń na lotnisku w Smoleńsku. W internecie znaleźć można zdjęcia, na których widać jak żołnierze wymieniają żarówki w lampach naprowadzających.
Rosjanie zamienili czarne skrzynki
Takie hipotezy biorą się z tego, że samolot był produkowany w Rosji i Rosjanie znali jego budowę oraz mogli podmienić skrzynki. Jeszcze jednym dowodem, według internautów, na spisek jest to, że analiza czarnych skrzynek i całe śledztwo prowadzone jest w Federacji Rosyjskiej.
Nie wyciągać pochopnych wniosków
Jednak przed wysuwaniem daleko idących wniosków przestrzega nawet przeciwnik Kremla, były agent sowieckich służb Wiktor Suworow. – Czy oni są zdolni do mordu politycznego? Są i wielokrotnie to pokazali. Ale w tej sprawie nie ma żadnych dowodów. Okoliczności katastrofy powinna zbadać międzynarodowa komisja – powiedział "Rzeczypospolitej” Suworow.
Napisano 15.04.2010 - 16:55
Użytkownik findout edytował ten post 15.04.2010 - 17:10
Napisano 15.04.2010 - 17:13
Napisano 15.04.2010 - 17:24
Użytkownik osiris edytował ten post 15.04.2010 - 17:25
Napisano 15.04.2010 - 17:43
... można stwierdzić z praktycznie stuprocentową (no, może 99%) pewnością, że ślady nie wskazują na wybuch. Nie ma podstaw ku temu, by doszukiwać się takich wydarzeń -- szczątki rozrzucone byłyby na obszarze o znacznie większym promieniu, raczej w kształcie koła, z pewnością widać byłoby wiele charakterystycznych oznak wybuchu, typu osmalone fragmenty, spalone elementy plastikowe, blachy poszycia wygięte na zewnątrz, drobne fragmenty wnętrza powbijane w oblachowanie poszycia od wewnętrznej strony, do tego bez cienia jakichkolwiek wątpliwości występowałyby znacznie większe fragmenty samolotu, niż znalezione w Smoleńsku. No chyba, że ktoś umieściłby na pokładzie 10 ton semteksu...W materiałach filmowych widać jedynie część z 55 tonowego samolotu. Na pierwszy rzut oka widać, że kadłub został doszczętnie zniszczony. Czym to zostało spowodowane? Czy był to tylko wybuch paliwa lotniczego? Pojawiły się informacje o tym, że na pokładzie samolotu doszło do wybuchu. Wzięło się to z relacji świadków, którzy przed rozbiciem samolotu słyszeli huk, dziwny dźwięk silnika, a jeden z nich widział dwa wybuchy jeszcze w powietrzu. Samolot spadł z niewielkiej wysokości, a rozbił się w szczątki.
Drozdowicz opowiada bzdury. Niestety. Zresztą, ktoś już tutaj wspomniał, że Pan Drozdowicz zajmuje się badaniem konstrukcji betonowych, więc jego opinie są delikatnie rzecz ujmując, mało wiarygodne.Samolot został uszkodzony w trakcie naprawy
Pięć miesięcy temu samolot polskiego rządu był naprawiany w Rosji. Pojawiły się spekulacje o celowym uszkodzeniu samolotu. Jak powiedział "Naszemu Dziennikowi" dr. inż. Ryszard Drozdowicz z Politechniki Szczecińskiej, "okoliczności wskazują na poważną awarię lub celowe zablokowanie układu sterowania. Taką blokadę można celowo zamontować tak, aby uruchomiła się przy wypuszczeniu podwozia lub klap przed lądowaniem. Przy blokadzie klap lub lotek katastrofa była nieunikniona, gdyż pilot, nawet zwiększając nagle ciąg, nie był w stanie wyprowadzić mocno przechylonej ciężkiej maszyny."
Wytłumaczenie tej sytuacji może być prostsze Na trasie lotu prezydenckiego Tu-154 przebiegała trakcja elektryczna, kable widać wyraźnie na niektórych zdjęciach. Może po prostu samolot pozrywał okablowanie i spowodował tym samym uszkodzenie niektórych urządzeń lotniskowych?Niesprawne urządzenia na lotnisku
Inne spekulacje dotyczą niesprawności urządzeń na lotnisku w Smoleńsku. W internecie znaleźć można zdjęcia, na których widać jak żołnierze wymieniają żarówki w lampach naprowadzających.
Takie są międzynarodowe zasady prowadzenia śledztwa dotyczącego katastrofy -- dochodzenie prowadzi komisja z kraju, w którym wydarzył się wypadek, a nie z kraju pochodzenia samolotu, bądź dowolnego innego.Rosjanie zamienili czarne skrzynki
Takie hipotezy biorą się z tego, że samolot był produkowany w Rosji i Rosjanie znali jego budowę oraz mogli podmienić skrzynki. Jeszcze jednym dowodem, według internautów, na spisek jest to, że analiza czarnych skrzynek i całe śledztwo prowadzone jest w Federacji Rosyjskiej.
Użytkownik Kurczak edytował ten post 15.04.2010 - 18:07
Napisano 15.04.2010 - 18:09
Użytkownik osiris edytował ten post 15.04.2010 - 18:10
Napisano 15.04.2010 - 19:23
Napisano 15.04.2010 - 20:29
Tak prawdę mówiąc, to żadna z tych teorii spiskowych nie ma pokrycia w faktach.
Rzeczywiście, wątpliwości w sprawie podanej przez Rosjan wersji wydarzeń pojawia się niewiele. Ale jednak są. I wcale nie zgłaszają ich tylko „skrajne strony internetowe”.
Napisano 15.04.2010 - 21:58
Fajnie jakby ktoś znał ruski, żeby przetłumaczyć co on tam mówi w 48 sekundzie poza "dawaj gnata".
Napisano 15.04.2010 - 23:25
Użytkownik Mattiex edytował ten post 15.04.2010 - 23:29
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych