Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tajemnica Samolotu 101


2351 replies to this topic

#1651

adam0.
  • Postów: 163
  • Tematów: 3
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

Ale co ma do tego, że przekazano Rosji ?

Dziś na żywo w TVN mówił pracownik firmy ATM. Dane ze skrzynki zostały zgrane i przekazane komisji w Polsce. Więc dane mamy.

Co mnie więc obchodzi, że teraz ta skrzynka dostała Rosja skoro dane z nich mamy ? Gdzie tu logika ?

Liczą się odczyty a nie sam przedmiot.


Uczepiem sie tylko tego, że napisałeś, że skrzynka jest w polsce, a nie jest. Chce tylko wiedzieć, dlaczego według Ciebie skrzynka ta rozwiewa wszelkie spekulacje i wyklucza moją wersje.

Użytkownik adam091991 edytował ten post 02.06.2010 - 11:56

  • 0

#1652

Xellos.
  • Postów: 1090
  • Tematów: 1
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano


Ale co ma do tego, że przekazano Rosji ?

Dziś na żywo w TVN mówił pracownik firmy ATM. Dane ze skrzynki zostały zgrane i przekazane komisji w Polsce. Więc dane mamy.

Co mnie więc obchodzi, że teraz ta skrzynka dostała Rosja skoro dane z nich mamy ? Gdzie tu logika ?

Liczą się odczyty a nie sam przedmiot.


Uczepiem sie tylko tego, że napisałeś, że skrzynka jest w polsce, a nie jest. Chce tylko wiedzieć, dlaczego według Ciebie skrzynka ta rozwiewa wszelkie spekulacje i wyklucza moją wersje.


Chodzi Ci o pozycję samolotu tak ? Tego to nie wiedzą najlepsi eksperci mający wiele godzin wylatane mówiący w TV a co dopiero my tutaj.

Dyskutujemy jedynie o wysokości i prędkości schodzenia bo tyle to widać ze stenogramów w tej chwili. Ale te same dane będą widoczne technicznie ze skrzynki ATM.

Tak więc co z tego, że ruskie by zmanipulowały stenogram z kabiny pilotów, skoro skrzynka ATM pokaże dane odnośnie wysokości i prędkości.
  • 0

#1653

adam0.
  • Postów: 163
  • Tematów: 3
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

Chodzi Ci o pozycję samolotu tak ? Tego to nie wiedzą najlepsi eksperci mający wiele godzin wylatane mówiący w TV a co dopiero my tutaj.


No właśnie o to sie rozchodzi. Dlaczego więc negujesz moją hipoteze?

Dyskutujemy jedynie o wysokości i prędkości schodzenia bo tyle to widać ze stenogramów w tej chwili. Ale te same dane będą widoczne technicznie ze skrzynki ATM.


Temat ten jest ogólnie o katastrofie, a nie tylko o stenogramach i prędkości schodzenie. Według Ciebie stenogramy przeczą mojej wersji? Według mnie ją potwierdzają.

Tak więc co z tego, że ruskie by zmanipulowały stenogram z kabiny pilotów, skoro skrzynka ATM pokaże dane odnośnie wysokości i prędkości.


Nic nie pisałem o zmanipulowaniu stenogramów przez rosyjskich specjalistów. Choć duża ilość "(niezr.)" mnie dziwi.
  • 0

#1654

Bolbo.
  • Postów: 102
  • Tematów: 1
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Wiem o czym piszesz. Analizując wojnę o ujście Wisły musiałem skupić się na źródłach jakimi były relację , listy itp Szwedów , Polaków jak i postronnych obserwatorów ówczesnych wydarzeń. Musiałem też wykonać osobisty rekonesans w niektóre miejsca gdzie mniej więcej zachowane zostało przynajmniej szczątkowo ówczesne ukształtowanie terenu itd itd...

O ile w przypadku dość bliskiego nam wydarzenia jakim była katastrofa mamy szanse mniejszą lub większą dociec prawdy i przyczyn o tyle w zagadnieniach historycznych generalnie trzeba opierać się na źródłach .

W przypadku wielu żródeł opisujących dane zagadnienie w ten sam sposób możemy mieć względną pewność , że dane zagadnienie jest prawdziwe i miało miejsce , to na przykład jeśli juz są różnice w źródłach zaczyna się wolna amerykanka czasem i subiektywizm. Źródła podlegają ocenie i wielu historyków interpretuje je na swój sposób. Gorzej jest natomiast jak mamy jedno żródło lub nie ma ich wcale. Wtedy w pierwszym przypadku generalnie nie pozostaje z reguły nic innego jak zawierzyć temu źródłu chyba , że są domniemania wątpliwości jego , w drugim zaś przypadku zaczyna się analiza szerszego kontekstu i na podstawie szerszego kontekstu wolna interpretacja pewnego zagadnienia.

Więc z historią jest gorzej niż z analizą tej katastrofy bo nie przeczę , że historia w wielu momentach może nie być zgodna z prawdą.

Użytkownik Bolbo edytował ten post 02.06.2010 - 12:13

  • 0

#1655

Xellos.
  • Postów: 1090
  • Tematów: 1
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Chodzi Ci o pozycję samolotu tak ? Tego to nie wiedzą najlepsi eksperci mający wiele godzin wylatane mówiący w TV a co dopiero my tutaj.


No właśnie o to sie rozchodzi. Dlaczego więc negujesz moją hipoteze?

Dyskutujemy jedynie o wysokości i prędkości schodzenia bo tyle to widać ze stenogramów w tej chwili. Ale te same dane będą widoczne technicznie ze skrzynki ATM.


Temat ten jest ogólnie o katastrofie, a nie tylko o stenogramach i prędkości schodzenie. Według Ciebie stenogramy przeczą mojej wersji? Według mnie ją potwierdzają.

Tak więc co z tego, że ruskie by zmanipulowały stenogram z kabiny pilotów, skoro skrzynka ATM pokaże dane odnośnie wysokości i prędkości.


Nic nie pisałem o zmanipulowaniu stenogramów przez rosyjskich specjalistów. Choć duża ilość "(niezr.)" mnie dziwi.


No nie no tak rozmawiać nie ma sensu. Nigdzie bezpośrednio się nie odniosłem do Twojej wersji. Po tym co napisałeś dopiero przewinąłem temat wstecz by ją przeczytać. To, że napisałem post pod Twoim o skrzynkach nie oznacza, że odnosi się do Ciebie. Nie było quote. Tak więc dziwne, że się mnie uczepiłeś, że ją neguje.

A ja napisałem ogólnie o skrzynkach.


A teraz dopiero podejmuje wyzwanie Twojego tematu bo połączyłem to ze stenogramem. Na stenogramach drugi pilot podaje wysokość 400 a kapitan przekazuje wieży " jesteśmy na 500 ". Dla mnie to niedorzeczne. Zakładając, że wieża myślała że są na 500 a byli realnie na 400 to chyba zmienia tor lotu. Jak nie to niech mnie ktoś poprawi.

Pytanie więc do speców, czy jeśli byli na 400 a wieża myślała że 500 czy dalsze komendy o kursie mają sens w ogóle ?
  • 0

#1656

FaceToFace.
  • Postów: 195
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano


Chodzi Ci o pozycję samolotu tak ? Tego to nie wiedzą najlepsi eksperci mający wiele godzin wylatane mówiący w TV a co dopiero my tutaj.


No właśnie o to sie rozchodzi. Dlaczego więc negujesz moją hipoteze?

Dyskutujemy jedynie o wysokości i prędkości schodzenia bo tyle to widać ze stenogramów w tej chwili. Ale te same dane będą widoczne technicznie ze skrzynki ATM.


Temat ten jest ogólnie o katastrofie, a nie tylko o stenogramach i prędkości schodzenie. Według Ciebie stenogramy przeczą mojej wersji? Według mnie ją potwierdzają.

Tak więc co z tego, że ruskie by zmanipulowały stenogram z kabiny pilotów, skoro skrzynka ATM pokaże dane odnośnie wysokości i prędkości.


Nic nie pisałem o zmanipulowaniu stenogramów przez rosyjskich specjalistów. Choć duża ilość "(niezr.)" mnie dziwi.


No nie no tak rozmawiać nie ma sensu. Nigdzie bezpośrednio się nie odniosłem do Twojej wersji. Po tym co napisałeś dopiero przewinąłem temat wstecz by ją przeczytać. To, że napisałem post pod Twoim o skrzynkach nie oznacza, że odnosi się do Ciebie. Nie było quote. Tak więc dziwne, że się mnie uczepiłeś, że ją neguje.

A ja napisałem ogólnie o skrzynkach.


A teraz dopiero podejmuje wyzwanie Twojego tematu bo połączyłem to ze stenogramem. Na stenogramach drugi pilot podaje wysokość 400 a kapitan przekazuje wieży " jesteśmy na 500 ". Dla mnie to niedorzeczne. Zakładając, że wieża myślała że są na 500 a byli realnie na 400 to chyba zmienia tor lotu. Jak nie to niech mnie ktoś poprawi.

Pytanie więc do speców, czy jeśli byli na 400 a wieża myślała że 500 czy dalsze komendy o kursie mają sens w ogóle ?



Twój cytat odnosi się do stwierdzenia Goebbelsa , ja bym akurat nie szedł jego tokiem myślenia bo wiadomo do czego to doprowadziło , ale poddając się analizie sytuacji może to ów powtórzone kłamstwo zarzucić nam tu spiskującym powielającym jakieś hipotezy ale też można zarzucić ów kłamstwo komisji , prokuratorom , rządom obu państw , Więc może dam Tobie inne hasło swoje : Nadrzędnym obowiązkiem człowieka jest myśleć !!!

Użytkownik FaceToFace edytował ten post 02.06.2010 - 12:42

  • 0

#1657

Lynx.
  • Postów: 2210
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

no widzisz jednak mowa była o SG , i nie za lovelasa Marcinkiewicza a za rządów Donalda Tuska

Nie pracowałeś przypadkiem w Radiu Erewań?

A wracając do tematu: wydaje mi się, że największym problemem zwolenników spisku jest brak oficjalnej wersji, którą mogliby zwalczać, a także brak choćby najbardziej lichych poszlak potwierdzających ich opinię. Wyraźnie widać, że obalanie medialnych hipotez przy pomocy własnych domysłów jest dla nich utrapieniem, ale muszą to robić, żeby cała sfera spisku nie rozsypała się jak domek z kart.
  • 0



#1658

FaceToFace.
  • Postów: 195
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

no widzisz jednak mowa była o SG , i nie za lovelasa Marcinkiewicza a za rządów Donalda Tuska

Nie pracowałeś przypadkiem w Radiu Erewań?

A wracając do tematu: wydaje mi się, że największym problemem zwolenników spisku jest brak oficjalnej wersji, którą mogliby zwalczać, a także brak choćby najbardziej lichych poszlak potwierdzających ich opinię. Wyraźnie widać, że obalanie medialnych hipotez przy pomocy własnych domysłów jest dla nich utrapieniem, ale muszą to robić, żeby cała sfera spisku nie rozsypała się jak domek z kart.



nie nie pracowałem w żadnym radio erewań nawet tego nie mam okazji słuchać , nie mam nic z dziennikarstwem wspólnego
nie jestem zwolennikiem ani PiS-u ani PO , nikt z mojej rodziny nigdy nie należał do żadnej partii tym bardziej ja sam ,
na wybory chodziłem bardziej z obowiązku patriotycznego niż z przekonania ideologicznego ( stąd w ostatnich Wyborach Prezydenckich nie głosowałem np. na LK ) Nie mam ograniczonej prawem ni chorobą odpowiedzialności za swoje postępowanie , nigdy nie byłem skazany ba! nigdy nie zapłaciłem mandatu z tytułu kodeksu drogowego ani za jazdę bez ważnego biletu w środkach komunikacji publicznej ,
tytuł naukowy mam mgr. filozofii UAM wystarczy ?

no widzisz jednak mowa była o SG , i nie za lovelasa Marcinkiewicza a za rządów Donalda Tuska

Nie pracowałeś przypadkiem w Radiu Erewań?

A wracając do tematu: wydaje mi się, że największym problemem zwolenników spisku jest brak oficjalnej wersji, którą mogliby zwalczać, a także brak choćby najbardziej lichych poszlak potwierdzających ich opinię. Wyraźnie widać, że obalanie medialnych hipotez przy pomocy własnych domysłów jest dla nich utrapieniem, ale muszą to robić, żeby cała sfera spisku nie rozsypała się jak domek z kart.


nie masz wrażenia że to się na wzajem wyklucza ? :o :o :o

Użytkownik FaceToFace edytował ten post 02.06.2010 - 12:56

  • 0

#1659

adam0.
  • Postów: 163
  • Tematów: 3
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

Xellos chodziło mi o to, że odwołując się do czarnej skrzynki zanegowałeś wszystkie teorie spiskowe, a więc i moją, choć skrzynka ATM jej nie wyklucza. W pierwszym poście skierowanym do Ciebie, spytałem o to jak sie mają informacje z polskiej czarnej skrzynki do mojej teorii, więc sądziłem że sie z nią zapoznałeś. W późniejszych postach może faktycznie podciągnołem to za bardzo pod mojego posta.
Nie jestem fanatykiem teorii spiskowych, ale próbuje jakoś to sobie sam poukładać, bo wypowiedzi Pana Edmunda Klicha jakoś mnie nie przekonują.
Możesz podać czas padania tych słów?

Użytkownik adam091991 edytował ten post 02.06.2010 - 13:00

  • 0

#1660

biedrona.
  • Postów: 9
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

A ja wracam znowu do zerwanego kabla energetycznego. Wiadomo, że nastąpiło to o 10.39.36. O tej godzinie samolot był wysoko. Temat do sprawdzenia.

Co do milczenia pilota, to dla mnie oczywiste. On nie milczał, tylko po prostu tego co mówił nie ma w stenogramie.

Użytkownik biedrona edytował ten post 02.06.2010 - 13:09

  • 0

#1661

adam0.
  • Postów: 163
  • Tematów: 3
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

A ja wracam znowu do zerwanego kabla energetycznego. Wiadomo, że nastąpiło to o 10.39.36. O tej godzinie samolot był wysoko. Temat do sprawdzenia.


Ja bym to wytłumaczył tym, że zegary nie są ze sobą idealnie zsynchronizowane. Sprawdź w domu czy wszystkie zegary są zestrojone co do sekundy. Małe wachania są normalne. Czas pokazywany w elektrowni, a czas zapisywany na czarnych skrzynkach mógł się różnić o tą minute.
  • 0

#1662

Lynx.
  • Postów: 2210
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

nie masz wrażenia że to się na wzajem wyklucza ?

W żadnym wypadku. Teorie spiskowe z założenia mają stać w sprzeczności z oficjalną teorią. Kiedy brak oficjalnej teorii, teorie spiskowe pożerają własny ogon.
  • 0



#1663

FaceToFace.
  • Postów: 195
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano


A ja wracam znowu do zerwanego kabla energetycznego. Wiadomo, że nastąpiło to o 10.39.36. O tej godzinie samolot był wysoko. Temat do sprawdzenia.


Ja bym to wytłumaczył tym, że zegary nie są ze sobą idealnie zsynchronizowane. Sprawdź w domu czy wszystkie zegary są zestrojone co do sekundy. Małe wachania są normalne. Czas pokazywany w elektrowni, a czas zapisywany na czarnych skrzynkach mógł się różnić o tą minute.



dyskutowałbym nad porównaniem synchronizacji czasu w elektrowni , samolocie a mieszkaniem y czy x
trochę to niepoważny argument :roll:

Użytkownik FaceToFace edytował ten post 02.06.2010 - 13:16

  • 0

#1664

Xellos.
  • Postów: 1090
  • Tematów: 1
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Xellos chodziło mi o to, że odwołując się do czarnej skrzynki zanegowałeś wszystkie teorie spiskowe, a więc i moją, choć skrzynka ATM jej nie wyklucza. W pierwszym poście skierowanym do Ciebie, spytałem o to jak sie mają informacje z polskiej czarnej skrzynki do mojej teorii, więc sądziłem że sie z nią zapoznałeś. W późniejszych postach może faktycznie podciągnołem to za bardzo pod mojego posta.
Nie jestem fanatykiem teorii spiskowych, ale próbuje jakoś to sobie sam poukładać, bo wypowiedzi Pana Edmunda Klicha jakoś mnie nie przekonują.
Możesz podać czas padania tych słów?


Mój post brzmiał tak:

Co do skrzynek, spiskowcy ciągle pomijają, że trzecia jest w Polsce od początku firmy ATM. Zapis tej skrzynki o parametrach lotu jest nawet bardziej rozszerzony niż ze skrzynki, która posiadają Rosjanie.

Więc o co wam lata ? Głosy w kabinie to tylko dodatek, najważniejsze są odczyty tych danych parametrów technicznych. A ta skrzynka jest u nas i jest analizowana. Gdzie więc tu manipulacja Rosjan pytam się ?


I nic w nim nie zmieniam. Nadal uważam, że ważniejsze od tych głosów są parametry lotu. Mój pogląd wyrobiłem sobie na słuchaniu praktycznie wszystkich pilotów i ekspertów w TV, którzy brzmią mniej więcej "bez danych parametrów technicznych nic nie wiemy to one są kluczowe a same rozmowy wprowadzają tylko zamęt". Zapisy z tej skrzynki zostały przetworzone przez firmę ATM dla komisji, zapisywała ona cyfrowo więc i zapis mają na CD. Więc w tym miejscu neguje teorie spiskowe, które mówią o manipulacji skrzynek przez Rosjan.

Krótko mówiąc nie potrzebnie zaliczyłeś siebie do grupy "spiskowcy" o której pisałem. Dochodzenie prawdy spiskiem nie jest, więc po co się chcesz do tej grupy zaliczać. Wiele osób próbuje to jakoś poukładać i nie są spiskowcami.

Spiskowcy to taki FacetoFacet czy Tropiciel. Im nie zależy na prawdzie tylko na wymyślaniu bzdur.


Zapis ze stenogramów o którym mówię jest tylko hipotezą bo jak podkreślają wszyscy eksperci bez parametrów technicznych wiele nie mówią. Są to tylko głosy osób, a czy naprawdę fakt wymówienia zdania o wysokości oznaczał taką wysokość w rzeczywistości - nie wiemy. Po to właśnie trzeba wziąć dane ze skrzynki ATM.

Tak więc bazując na samym stenogramie.

10:34:32,8 - "Jest 400"

10:34:54,3 - "Zajęliśmy 500 metrów"

a o godzinie:

10:38:37,2 - "I redukuję 300"

10:38:57,1 - "400 metrów"

Potrzeba zanalizować te teksty względem skrzynki technicznej ale my tego nie zrobimy :) Pozostaje czekać co ustali komisja.
  • 0

#1665

mjr Tsu.

    Brak już słów

  • Postów: 682
  • Tematów: 30
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

01.06. Moskwa (PAP/Media) - Informując o opublikowaniu w Polsce stenogramu rozmów w kabinie pilotów Tu-154M, telewizja państwowa Rossija zwróciła uwagę, że Rosja oficjalnie nie potwierdziła jego autentyczności. Według stacji, nie uczyni tego do końca badania przyczyn katastrofy.

to by było na tyle chyba jak na razie.
  • 0




 


Odpowiedz



  

Użytkownicy przeglądający ten temat: 5

0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych