Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tajemnica Samolotu 101


2351 odpowiedzi w tym temacie

#1171 Gość_osiris

Gość_osiris.
  • Tematów: 0

Napisano

Międzypaństwowa to znaczy mająca akredytację ICAO............................

A nasza komisja to niby nie ma akredytacji?
Chyba nie trzeba być międzypaństwową, czy tez międzynarodową żeby mieć taką akredytację?
Pytam tak z ciekawości.
Nazwa międzypaństwowa to w wypadku Rosji dawne republiki związku radzieckiego.
Czyli coś jak między stanowa komisja w USA.
Międzypaństwowa to by rzeczywiście była gdyby miała nazwę rosyjsko-polskiej a tak Klich robi tam za kwiatek ozdobny.
Klich nie może działać tam jako członek komisji tylko ewentualnie jako obserwator z ramienia polskiego rządu. OBSERWATOR i tylko to. Nie ma nic do gadania i nie ma prawa nawet cokolwiek ruskim sugerować.
Różnica jest tylko jedna zasadnicza.
Tamta komisja jest nieautonomiczna i spolegliwa wobec Kremla.
Co Krem wymyśli to ona ogłosi i mamy tego efekty.

I taka dygresja nie mająca nic do powyższego.
Czyż nie zadziwia fakt, że samolot prawie do końca leciał na autopilocie?
Co lub kto zmylił pilotów?
Tu wyszkolenie nie miało nic do tego.


Za TVN24:

Akta śledztwa z katastrofy Tu-154, prowadzonego przez polską prokuraturę wojskową, liczą około 11 tomów. Jednak wśród nich nadal nie ma kluczowych materiałów, które przekazać śledczym może tylko Prokuratura Generalna Rosji. - Wysłaliśmy trzy wnioski o udostępnienie m.in. protokołów oględzin miejsca katastrofy, przesłuchań świadków i czarnych skrzynek - mówi tvn24.pl płk Zbigniew Rzepa. Na żaden prokuratorom nie odpowiedziano.
Zgodnie z artykułem 5. polsko-rosyjskiej "Umowy o pomocy prawnej" z września 1996 roku, strony współpracują przekazując sobie dokumenty, sporządzając opinie biegłych, wydając dowody rzeczowe czy przesłuchując świadków.

Polscy prokuratorzy wojskowi, powołując się na zapisy tej umowy, zwrócili się do strony rosyjskiej z "wnioskami rekwizycyjnymi" (o pomoc prawną - red.) już w ubiegłym miesiącu. I to trzykrotnie. - Pierwszy wniosek został sporządzony już 10 kwietnia (dzień katastrofy). Kolejne 16 i 20 kwietnia - precyzuje płk Zbigniew Rzepa, rzecznik Naczelnego Prokuratora Wojskowego. Do dzisiaj materiałów, o które wnioskowali, jednak nie otrzymali.


Czy dalej wielbiciele PO będą twierdzić, że współpraca układa się wspaniale a prokuratora polska jest traktowana po partnersku?

Użytkownik osiris edytował ten post 20.05.2010 - 07:47

  • 0

#1172

Palmæro.

    Anty-lewak

  • Postów: 303
  • Tematów: 3
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

[...]
Tamta komisja jest nieautonomiczna i spolegliwa wobec Kremla.
Co Krem wymyśli to ona ogłosi i mamy tego efekty.
[...]


Dżizas... a skąd ta pewność że oni nie mówią prawdy... ehhh...
Z błędnego założenia - błędne wnioski - trzeba o tym pamiętać
  • 0

#1173

Quintus Maximus.
  • Postów: 577
  • Tematów: 8
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja zadowalająca
Reputacja

Napisano

No z pewnością mówią prawdę :D Matko, chyba tylko fanatyczni wyznawcy PO mogą jeszcze wierzyć w rzetelność tego śledztwa i w to, że nasza rządząca partia nie maczała w tym palcy. Zabawne, że za 2 posty, które napisałem tuż po tragedii i w których wskazałem na zamach i związek z nim PO dostałem chyba ze 30 minusów, 2 ostrzeżenia i bana, a teraz jest to najbardziej prawdopodobna wersja wydarzeń.

Aquila, który napisał mi, żebym się zamknął, czemu nie napisał tego wszystkim tym, którzy nie wierzą w oficjalną wersję wydarzeń?

PO idzie na dno.

Użytkownik Quintus Maximus edytował ten post 20.05.2010 - 08:42

  • 1

#1174 Gość_osiris

Gość_osiris.
  • Tematów: 0

Napisano

Quintus Maximus, z pewnymi tezami nie można dyskutować bo jej twórcy to albo dziecinnie naiwni userzy nie znający historii albo komanda PO, które skutecznie zwalczają wszelkie hipotezy niewygodne dla rządzących.
Historia współczesna w szkołach praktycznie nie istnieje, więc skąd młode pokolenie ma czerpać więdzę o tym.
Gdy otwarłem wątek o wywózce rodzin i dzieci na Sybir w 1939 roku przeżyto taki szok, ze został ten temat zamknięty a ja o mało nie zostałem zbanowany.
Historia współczesnej Polski oraz Rosji jest skutecznie zamazywana tylko nie wiadomo w jakim celu (a może wiadomo)
Jednym ze skutków jest taki, że młodzież nie wie o czym piszemy mówiąc o braku zaufania do Rosjan.
Traktują Rosjan (tych w rządzie) na równi z innymi nacjami, gdzie jeżeli chodzi o uczciwość i transparentność mamy lata świetlne oddzielające ruskich od reszty..
Stalinizm i terror z tym związany nic im nie mówi.
Stalin jawi im się jako dobry wujaszek a nie największy morderca wszechczasów, więc jego spadkobierca Putin też jest dla nich szczery, uczciwy i dobroduszny.

Użytkownik osiris edytował ten post 20.05.2010 - 09:25

  • 0

#1175

michal953.
  • Postów: 5
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

wczoraj słyszałem na tvp info, że polacy nie dostaną od MAK czarnych skrzynek, ewentualnie tylko ich kopie... wtf?;//
  • 0

#1176

Ciechan.
  • Postów: 104
  • Tematów: 1
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

Witam,

To mój pierwszy post na forum.

W moim odczuciu błąd popełnił kontroler tego lotu z lotniska i tylko pozostaje kwestia czy popełnił tragiczny błąd poprzez swoje nie dopatrzenie czy popełnił ten błąd świadomie...Mam dziwne przeczucie że to on odpowie za całą tą tragedię w ogólnym rozrachunku...



To był mój pierwszy post na tym forum i tego założenia trzymam się dalej...Moim zdaniem to kontroler popełnił błąd podając złe współrzędne...Pilot zaufał i stało się. Ten autopilot potwierdza to, że załoga była pewna bezpiecznej wysokości na jakiej się znajduje. Zachowanie tego kontrolera tuż po katastrofie też było bardzo dziwne...chciał uciekać jakby czuł się winny tej katastrofy...mówił że załoga nie znała rosyjskiego i miała problemy z liczbami...Nie wiem czy popełnił ten błąd poprzez swoją pomyłkę czy zrobił to świadomie...Rosjanie od początku wskazują błąd pilota i to mógł być rzeczywiście jego błąd, że zaufał wieży co do wysokości...Teraz sobie odpowiedzmy dlaczego Rosjanie chcieliby ukryć ten fakt nawet jeśli to faktycznie był nieszczęśliwy wypadek...Gdyby przyznali że kontroler lotów jest odpowiedzialny za katastrofę, sprowadziliby na siebie jeszcze większe podejrzenia Polaków. Jednocześnie przyznaliby się, że są w pewnym stopniu odpowiedzialni za tą tragedię, bo to by się równało z tym, że dali ciała przygotowując się do przyjęcia tak ważnego lotu. Rosjanie nie mogą sobie na to pozwolić dlatego cała wina od początku jest ukierunkowywana na błąd polskiej załogi.
  • 1

#1177 Gość_osiris

Gość_osiris.
  • Tematów: 0

Napisano

Pilot zaufał i stało się. Ten autopilot potwierdza to, że załoga była pewna bezpiecznej wysokości na jakiej się znajduje.

Właśnie ten autopilot mnie najwięcej zastanawia.
W TV specjaliści od lotnictwa tłumaczyli, że to dosyć normalne, że prawie do końca jest włączony autopilot, więc dlaczego piloci i do kogo mieli takie zaufanie skoro go wcześniej nie wyłączyli?
To może być jedno z kluczowych zagadnień.
Oni do końca byli przekonani że wszystko jest w porządku a tu trach.
Skąd u nich tak błędne i tragiczne przeświadczenie?
Ktoś - celowo lub przypadkowo - musiał (lub jakieś urządzenie naziemne) wprowadzić ich w błąd.

Użytkownik osiris edytował ten post 20.05.2010 - 10:41

  • 0

#1178 Gość_Swordsman

Gość_Swordsman.
  • Tematów: 0

Napisano

wczoraj słyszałem na tvp info, że polacy nie dostaną od MAK czarnych skrzynek, ewentualnie tylko ich kopie... wtf?;//

Bo to normalna procedura, że skrzynki zostają tam, gdzie prowadziło się śledztwo?
  • 0

#1179 Gość_osiris

Gość_osiris.
  • Tematów: 0

Napisano

Bo to normalna procedura, że skrzynki zostają tam, gdzie prowadziło się śledztwo?

Więc rząd rezygnując ze starania się o wspólne śledztwo (na równych prawach) godził się świadomie na taki stan rzeczy, więc po co udaje że jest inaczej i na coś oczekuje na co nie ma obecnie szans?
  • 0

#1180

Lynx.
  • Postów: 2210
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Oni do końca byli przekonani że wszystko jest w porządku a tu trach.
Skąd u nich tak błędne i tragiczne przeświadczenie?
Ktoś - celowo lub przypadkowo - musiał (lub jakieś urządzenie naziemne) wprowadzić ich w błąd.

Ja bym widział jeszcze dwie możliwości: kapitan prawidłowo usłyszał i powtórzył wartość ciśnienia, ale przy wprowadzaniu jej do instrumentów zrobił "czeski błąd" i zamienił miejscami cyfry, lub podczas zniżania nie obserwował instrumentów, tylko szukał ziemi za oknem (tak jak to było w przypadku CASY).

Specjaliści twierdzą, że zniżanie na autopilocie jest normalne, nie dziwi mnie, że tak też było w tym przypadku. Piloci wiedzieli, że zbliżają się do ziemi, bo działał system TAWS. Ostrzeżenie "pull up" słyszeli przez 18 sekund zanim wyłączyli autopilota i rozpoczęli wznoszenie na drugi krąg. Problem w tym, że znajdowali się wtedy 15 metrów poniżej poziomu pasa, a z kontrolerem w Smoleńsku uzgodnili, że zejdą nie niżej niż 100 metrów powyżej tego poziomu.

Gdyby komuś nie chciało się tłumaczyć rosyjskiego raportu, a chciałby znaleźć więcej informacji niż przekazują media, polecam zerknąć tutaj.
  • 1



#1181

FaceToFace.
  • Postów: 195
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

nieszczęściem tego śledztwa jest założenie od samego początku że to była katastrofa lotnicza nie dopuszczono myśli o zamachu terrorystycznym
o zgrozo również przez stronę polską , o ile do przyjęcia jest to że takie standardy funkcjonują w FR o czym tylko ignoranci faktów mogą zaprzeczyć 
o tyle zachowanie strony polskiej może wynikać z dwóch powodów w tej sytuacji - pierwszym jest że maczali w tym paluchy drugi natomiast że w imię poprawnych stosunków z rosyjskim niedźwiedziem będziemy milczeć żeby im się nie narażać
nie ma innego wytłumaczenia zachowania polskich władz w tej sytuacji - po prostu NIE MA !!!
Zastanawiam się też co tu robią sceptycy tezy o zamachu terrorystycznym ? czyż wasza nieobecność na wiecach poparcia dla Bronka co jest Pyrą będzie usprawiedliwiona ??? bo jeżeli mnie jakiś temat nie interesuje to po prostu go zlewam ale Wy Tawarisze emocjonalnie w kółko powtarzacie z uporem maniaka że czarne jest białe a białe jest czarne jednocześnie śmiejąc się z człowieka który pod wpływem emocji się pomylił w tej kwestii usprawiedliwiając fakty słowami które Wasze zachowanie i dywagacje na tym forum mają taki z założenia a więc świadomy wydźwięk
. Jakim trzeba być prostakiem żeby obrazą tłumaczyć fakty ?! gość który wcześniej tłumaczył zachowanie , tchórzliwe zachowanie polskiej strony poprawnością polityczną jest po prostu żałosny by nie podejrzewać też iż tchórzliwy w życiu prywatnym .
od plują mu w twarz a ten mówi że pada deszcz !!! co jeszcze ? żona jak ma romans mówisz że chodzi do salonu odnowy biologicznej ?
co za shit masz w mózgu człowieku że masz przeświadczenie o swojej nieomylności ...
  • -1

#1182

Ironmacko.
  • Postów: 809
  • Tematów: 24
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

nieszczęściem tego śledztwa jest założenie od samego początku że to była katastrofa lotnicza nie dopuszczono myśli o zamachu terrorystycznym
o zgrozo również przez stronę polską , o ile do przyjęcia jest to że takie standardy funkcjonują w FR o czym tylko ignoranci faktów mogą zaprzeczyć 
[...]


FaceToFace juz chyba po raz drugi piszesz ta sama nieprawdę, która wytluscilem, a tutaj masz wstępne wersje i w szczegolnosci punkt 4:


"Prokuratura Generalna i Naczelna Prokuratura Wojskowa we wspólnym komunikacie po raz pierwszy ujawniły, jakie „wstępne wersje” przyczyn katastrofy z 10 kwietnia bada Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Warszawie.
Pierwsza z rozpatrywanych wersji to usterki techniczne samolotu. Wśród nich: wady konstrukcyjne TU-154M, defekty sprzętu powstałe wskutek złej obsługi przez personel naziemny i defekty urządzeń zaistniałe w czasie lotu. 
Wersja druga to zachowanie (działanie lub zaniechanie) załogi, w tym: błąd w technice pilotowania, niezdyscyplinowanie załogi w powietrzu (naruszenie przez załogę regulaminowych zasad lotu), braki w wyszkoleniu załogi. 
Trzecia z rozpatrywanych wersji to zła organizacja i zabezpieczenie lotu, w tym: nieprawidłowości polskiego personelu naziemnego i nieprawidłowości rosyjskiego personelu naziemnego. 
Jako czwartą wersję przyczyn wypadku prokuratura przyjęła zachowanie osób trzecich – np. zamach terrorystyczny czy sugestie i
oczekiwania od załogi określonego postępowania."


Moze przestaniesz pisac nieprawde...
  • 0

#1183

Lynx.
  • Postów: 2210
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

nieszczęściem tego śledztwa jest założenie od samego początku że to była katastrofa lotnicza nie dopuszczono myśli o zamachu terrorystycznym

Bzdura. Powszechnie wiadomo, że wśród rozpartywanych przez prokuraturę czterech hipotez dotyczących przyczyn katastrofy znajduje się hipoteza o zamachu terrorystycznym.

--- EDIT ---
Ironmacko był szybszy :-)

Użytkownik Lynx edytował ten post 20.05.2010 - 13:15

  • 0



#1184

Quintus Maximus.
  • Postów: 577
  • Tematów: 8
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja zadowalająca
Reputacja

Napisano

Ja zauważyłem ciekawą rzecz.

Zwróćcie uwagę na użytkowników: Aquila, mariush, NoMeansNo, Mr. Mojo Risin, PaZi, Xellos, Ironmacko, Ivellios, Dager, balas, Lynx...

1. Użytkownicy ci tutaj na forum z uporem maniaka, latami, miesiącami, dniami, godzinami siedzieli i zaprzeczali oczywistej oczywistości, że wydarzenia z 11 września 2001 r. to wewnętrzna robota, typowa operacja fałszywej flagi

2. Ci sami użytkownicy robią z ludzi maksymalnych imbecyli w temacie o chemtrails, sugerując, że to zwykłe smugi kondensacyjne, a my wszyscy mamy urojenia

3. Wreszcie Ci sami użytkownicy zaprzeczają, jakoby tragedia z 10 kwietnia była zamachem i twierdzą, że śledztwo prowadzone jest w prawidłowy sposób...

Zaczynacie już rozumieć z kim mamy tutaj do czynienia, jakie jest zadanie tych ludzi i dla kogo oni pracują?

FaceToFace

Zastanawiam się też co tu robią sceptycy (...) bo jeżeli mnie jakiś temat nie interesuje to po prostu go zlewam ale Wy Tawarisze emocjonalnie w kółko powtarzacie z uporem maniaka że czarne jest białe a białe jest czarne

Widzisz, bo to nie są żadni sceptycy! Sceptyk z gr. σκεπτικός, skeptikos, łac. sceptici – to ktoś wątpiący, rozważający, natomiast ci ludzie to zawodowi ogłupiacze ludu, manipulanci i dezinformatorzy, którzy pod przykrywką sceptycyzmu robią nam wodę z mózgu.

Użytkownik Quintus Maximus edytował ten post 20.05.2010 - 13:11

  • 0

#1185

Yoh.
  • Postów: 617
  • Tematów: 11
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Pierwsza z rozpatrywanych wersji to usterki techniczne samolotu. Wśród nich: wady konstrukcyjne TU-154M, defekty sprzętu powstałe wskutek złej obsługi przez personel naziemny i defekty urządzeń zaistniałe w czasie lotu.

Nie warto tego sprawdzać. Było powiedziane, że TU-154M nie miał żadnych usterek w czasie lotu. A przed nim sprawdzono samolot dokładniej niż można to sobie wyobrazić.

Wersja druga to zachowanie (działanie lub zaniechanie) załogi, w tym: błąd w technice pilotowania, niezdyscyplinowanie załogi w powietrzu (naruszenie przez załogę regulaminowych zasad lotu), braki w wyszkoleniu załogi.

Nie można wykluczyć takiej możliwości, aczkolwiek wątpię by to miało miejsce na pokładzie Tupolewa. Braków w wyszkoleniu załogi to już na pewno nie było, a z tego powodu że pilotów tego samolotu, wybrano prawdopodobnie najlepszych w swoim fachu.

Trzecia z rozpatrywanych wersji to zła organizacja i zabezpieczenie lotu, w tym: nieprawidłowości polskiego personelu naziemnego i nieprawidłowości rosyjskiego personelu naziemnego.

Jest to możliwe. Ale nie wypowiem się na ten temat.

Jako czwartą wersję przyczyn wypadku prokuratura przyjęła zachowanie osób trzecich – np. zamach terrorystyczny czy sugestie i oczekiwania od załogi określonego postępowania."

A w to, nie chcąc nikogo oszukiwać wierzę najbardziej. Prawdopodobnie zostanie to zatuszowane i wyjawione dopiero za kilka lat, ale chcąc lub nie chcąc, uważam że był to zamach. A terroryści nie byli nikim innym jak Rosjanami.
  • 0




 


Dodaj odpowiedź



  

Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości oraz 0 użytkowników anonimowych