Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tajemnica Samolotu 101


2351 odpowiedzi w tym temacie

#1276 Gość_osiris

Gość_osiris.
  • Tematów: 0

Napisano

Oj słabiutka ta riposta w każdym calu. Coś chciałeś udowodnić a udowodniłeś iż nie masz nic istotnego do powiedzenia.
Wysil się trochę na przyszłość zamiast pisać aby pisać.
  • 0

#1277

FaceToFace.
  • Postów: 195
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

W katastrofie mieli zginąć obaj bliźniacy a przez przypadek jeden nie poleciał i tu się wali misterny plan.

Jaki przypadek? Kto w ogóle mówił, że Jarosław miał gdziekolwiek lecieć?

Corleone tak miał lecieć Lech i Jarosław tylko że ten ostatni został w Polsce ze względu na chorobę matki i w jego miejsce poleciał poseł Wassermann

Użytkownik FaceToFace edytował ten post 24.05.2010 - 15:13

  • 0

#1278

Don Corleone.

    Dispositif

  • Postów: 1116
  • Tematów: 68
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Matka jest chora od jakiegoś czasu, więc nie ma mowy o cudownym ocaleniu i telefonie do Wassermanna w godzinę przed wylotem.
  • 0



#1279 Gość_osiris

Gość_osiris.
  • Tematów: 0

Napisano

Corleone tak miał lecieć Lech i Jarosław tylko że ten ostatni został w Polsce ze względu na chorobę matki i w jego miejsce poleciał poseł Wassermann

Wszyscy o tym wiedzieli tylko w zacietrzewieniu umknęła ta oczywistość Corleonowi.

Matka jest chora od jakiegoś czasu, więc nie ma mowy o cudownym ocaleniu i telefonie do Wassermanna w godzinę przed wylotem.

Może coś jednak przeczuwał i przeczucie go nie zawiodło jak widać.
Oficjalna informacja jest taka jak jest i można tylko spekulować dlaczego jednak nie poleciał, ale faktem jest że miał to w planie, więc nie pitol głupot.

Użytkownik osiris edytował ten post 24.05.2010 - 15:22

  • 0

#1280

Don Corleone.

    Dispositif

  • Postów: 1116
  • Tematów: 68
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Pitolisz to ty głupoty. Tak, Rosja pozbyła się wielkiego wroga. Nie wiem tylko co to za realia polityczne, widocznie jakieś mi nieznane. Ciekawe skądinąd, że oszczędzili JFK po kryzysie kubańskim (i się zacznie; "JFK zamordowano!"), a nie darowali tych kilku zgryźliwości Kaczyńskiemu.

Może coś jednak przeczuwał i przeczucie go nie zawiodło jak widać.

Och proszę cię. Zejdźmy na ziemię.

Ten wspaniały rosyjski wywiad, spadkobiercy KGB, nie zdołali zdobyć listy pasażerów. Nie wiedzieli, że Jarosław nie poleci? Mogli więc czekać na lepszą okazję.

Użytkownik Don Corleone edytował ten post 24.05.2010 - 15:30

  • 0



#1281

balas.
  • Postów: 363
  • Tematów: 15
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

Te wszystkie komentarze od zamachu abstrahują do jednej kwestii: Piloci nie mieli prawa tam lądować w tych warunkach pogodowych. Koniec i kropka. Gdyby nie podjęli próby lądowania wbrew przepisom bezpieczeństwa to całej tej sprawy by nie było.
  • 1

#1282

FaceToFace.
  • Postów: 195
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

jeżeli lotnisko nie jest zamknięte do przyjmowania samolotów to pilot ma prawo nań lądować , koniec . ( kropka )
no chyba że za raz mi powiesz że nie zamknęli lotniska dlatego żeby świat nie pomyślał że kładą kłody pod wizytę LK na uroczystości w Katyniu bo i takie głosy już się przewijały w mediach ....

Matka jest chora od jakiegoś czasu, więc nie ma mowy o cudownym ocaleniu i telefonie do Wassermanna w godzinę przed wylotem.



dyskutujesz z faktami

Użytkownik FaceToFace edytował ten post 24.05.2010 - 15:57

  • 0

#1283

Don Corleone.

    Dispositif

  • Postów: 1116
  • Tematów: 68
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Prawda jest taka, że jeżeli idzie w eter komenda "PLF101, you don't have a landing clearence. Airport closed due to weather." to sprawa jest jasna. Samowolki nie ma. Ciekawa jest kwestia ewentualnej presji na kontrolerze, który wiedząc o randze tego lotu, mógł po prostu bać się postawić sprawę jasno.
  • 0



#1284

FaceToFace.
  • Postów: 195
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

Prawda jest taka, że jeżeli idzie w eter komenda "PLF101, you don't have a landing clearence. Airport closed due to weather." to sprawa jest jasna. Samowolki nie ma. Ciekawa jest kwestia ewentualnej presji na kontrolerze, który wiedząc o randze tego lotu, mógł po prostu bać się postawić sprawę jasno.



nie ma takiej opcji jak presja na kontrolerze lotu ,
Wcześniej napisałeś że jesteś pilotem po takim komentarzu zaczynam w to naprawdę wątpić ...
  • 0

#1285

Don Corleone.

    Dispositif

  • Postów: 1116
  • Tematów: 68
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Nigdy nie pisałem, że jestem pilotem. I taka opcja jest. Wystarczy zbadać katastrofę na Teneryfie.
  • 0



#1286

FaceToFace.
  • Postów: 195
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

Nigdy nie pisałem, że jestem pilotem. I taka opcja jest. Wystarczy zbadać katastrofę na Teneryfie.



okay to dobrze że nim nie jesteś , rozumiem że mówisz o katastrofie z 1977 roku ? tylko jest taki mały niuans żeby porównywać te sytuacje pod względem presji tam presję wytworzyła sytuacja tu musiało by być tak że presja wytworzyła sytuację , dodaj do tego kilkadziesiąt lat różnicy w zdarzeniach wiele się zmieniło w lotnictwie , no i różnicę w rodzaju lotu z Prezydentem na pokładzie gdzie taki lot w sposób szczególny jest zabezpieczany ( w tym przypadku powinien tak być zabezpieczony ) a zwykłym cywilnym lotem
  • 0

#1287

Don Corleone.

    Dispositif

  • Postów: 1116
  • Tematów: 68
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

W lotnictwie z założenia nie powinno być różnicy mentalnej w traktowaniu lotu rutynowego z tym specjalnym (różnice proceduralne to inna sprawa).
Matematycznie: jeśli presja=sytuacja, to sytuacja=presja.
  • 0



#1288

balas.
  • Postów: 363
  • Tematów: 15
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

jeżeli lotnisko nie jest zamknięte do przyjmowania samolotów to pilot ma prawo nań lądować , koniec . ( kropka )


Niestety nieprawda. Jeśli warunki są poniżej minimum to się nie ląduję. Jest to jawne złamanie przepisów.

Kapitan Arkadiusz Protasiuk od prawie dwóch lat miał uprawnienia do wykonywania lotów dyspozycyjnych i treningowych na samolocie Tu-154 M z lewego fotela (jako dowódca załogi) w dzień. Mógł lądować w pięciu ściśle określonych przypadkach:

- z wykorzystaniem ILS (system naprowadzania): podstawa chmur – 60 m, widzialność – 800 m (ILS był w Tu-154, nie było go na lotnisku Siewiernyj)

- z systemem PAR (radar precyzyjnego podejścia) i podwójnym NDB (system naprowadzania przez radiolatarnie): podstawa chmur 100 m i widzialność 1200 m

- przy użyciu PAR: chmury 120 m, widzialność 1500 m

- podwójny NDB: chmury 120 m, widzialność 1800 m

- jeden NDB – chmury 250 m, widzialność 4000 m.


Masz wyraźnie wyszczególnione sytuacje. To czy lotnisko jest otwarte czy nie jak widzisz nie ma żadnego znaczenia.

Użytkownik balas edytował ten post 24.05.2010 - 16:32

  • 0

#1289 Gość_osiris

Gość_osiris.
  • Tematów: 0

Napisano

Ten wspaniały rosyjski wywiad, spadkobiercy KGB, nie zdołali zdobyć listy pasażerów. Nie wiedzieli, że Jarosław nie poleci?

Oficjalnie Jarosław był na liście i ponoć zrezygnował w ostatniej chwili. Dlaczego - nie wiem. Dlaczego w ostatniej chwili nie dowiedział się o tej zmianie wywiad? Też nie mam pojęcia.
Widocznie spadkobiercy KGB nie są tak wspaniali na jakich ich kreujesz.
  • 0

#1290

FaceToFace.
  • Postów: 195
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

W lotnictwie z założenia nie powinno być różnicy mentalnej w traktowaniu lotu rutynowego z tym specjalnym (różnice proceduralne to inna sprawa).
Matematycznie: jeśli presja=sytuacja, to sytuacja=presja.


ja nie mówię o różnicy mentalnej ale i takie są nie tylko w lotnictwie ale i ruchu drogowym ( przykłady posła Kurskiego są nazbyt oczywiste )
w tym kontekście presja= sytuacja to nie sytuacja=presja w zrozumieniu tego proponuję filozofię nie matematykę mimo iż pierwsza nauka z drugiej wypływa
nie jest nauką ścisłą w tej dziedzinie
  • 0


 


Dodaj odpowiedź



  

Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości oraz 0 użytkowników anonimowych