Skocz do zawartości


Kaczyński zabił siebie, oraz innych


405 odpowiedzi w tym temacie

Ankieta: Ankieta (299 użytkowników oddało głos)

Kto jest winny?

  1. Głosowano Prezydent (63 głosów [21.07%])

    Procent z głosów: 21.07%

  2. Piloci (22 głosów [7.36%])

    Procent z głosów: 7.36%

  3. Kontrolerzy (7 głosów [2.34%])

    Procent z głosów: 2.34%

  4. Głosowano Ruscy coś kręcą (107 głosów [35.79%])

    Procent z głosów: 35.79%

  5. Głosowano To coś jeszcze innego... (27 głosów [9.03%])

    Procent z głosów: 9.03%

  6. Głosowano Łańcuch zdarzeń (73 głosów [24.41%])

    Procent z głosów: 24.41%

Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#271

Dager.
  • Postów: 3079
  • Tematów: 64
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

"Zależy od tego kto będzie to analizował."

 

Interesujące i zarazem bulwersujące spostrzeżenie. Nie mam więcej pytań.


  • 0



#272

pishor.

    sceptyczny zwolennik

  • Postów: 4740
  • Tematów: 275
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 16
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

No ale taka jest niestety prawda.

Gdybyś się chciał dowiedzieć więcej o tym co w ogóle robił ten IŁ 76 w Smoleńsku (a sprawa do dziś nie została chyba jednoznacznie wyjaśniona), to polecam ten artykuł IŁ-76 nad Smoleńskiem. jest jeszcze jego druga część ale tam zaczyna się już mocne teoretyzowanie - w tym podlinkowanym, autor ogranicza się do suchych faktów.


  • 0



#273 Gość_Veckas

Gość_Veckas.
  • Tematów: 0

Napisano

Ił 76 podchodził kilka minut przed katastrofą i miał bardzo duze problemy, ostatecznie odleciał na lotnisko zapasowe. Dziennikarz Wisniewski nagrał jego przelot nad lotniskiem,ale była taka duza mgła ze ledwo widac było jego sylwetke, słychac ryk poteznych silnikow, na sile jak ktos chce moge poszukac tego filmiku, ale nie ma on zadnego zwiazku z katastrofa tu-154, dowodzi natomiast jaka była mgla w czasie katastrofy. 


  • 0

#274

Wszystko.
  • Postów: 10021
  • Tematów: 74
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 1
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Na zdjęciu satelitarnym widać że pole szczątków rozkłada się tak jak samolot szorował po glebie. Jeśli byłby wybuch w powietrzu to szczątki leżały by po bokach
Już wklejałem ten test


https://m.youtube.co...h?v=5DNmZlewPhA

Widać jaki jest rozrzut, więc czemu w smoleńsku tego nie widać? Na razie to nikt mi ze zwolenników sensownie nie opowiedział.

Nie podawaj mi biniendy jako lepszego bo jego gumowe drzewa i dźwigary po 12 mm budzą politowanie.
  • 0



#275 Gość_Veckas

Gość_Veckas.
  • Tematów: 0

Napisano

Znalazlem ten filmik, przelot ił'a 76 trzeba przewinac do 1:24h

 

 

Kamera w tym momencie znajduje sie w hotelu w ktorym mieszkal, jego okno w hotelu wychodzilo centralnie na lotnisko, w zamiarach mial sfilmowac przylot prezydenta, minuty, a moze nawet i sekundy zabraklo a sfilmowal by katastrofe, niestety na konciec weszli jacys robotnicy na balkon i zaczeli cos tam remontowac, po czym wylaczyl kamere, ale z tego co widac to nawet jakby nie wylaczyl to mgla nie pozwolilaby tego zarejestrowac.


  • 0

#276

pishor.

    sceptyczny zwolennik

  • Postów: 4740
  • Tematów: 275
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 16
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Zależy jeszcze na ile nakładały się ścieżki podejścia i ile na prawdę minut minęło między obydwoma próbami lądowania - przez jakieś 5-10 minut po przelocie w powietrzu utrzymują się turbulencje, czyli ślad aerodynamiczny. To jedyny wpływ jaki mi przychodzi do głowy. Pamiętam jeszcze taką teorię że to Ił przyciął te wszystkie drzewa ale chyba nikt tego nie stawiał poważnie.

Próby lądowania Iła miały miejsce praktycznie godzinę przed katastrofą Tupolewa, zaraz po wylądowaniu Jaka z dziennikarzami (wysiadając z samolotu widzieli oni pierwszą, nieudaną próbę lądowania wykonaną przez Rosjan), więc możemy spokojnie darować sobie podejrzenia o w pływ turbulencji pozostałych po przelocie Iła, na przebieg zdarzeń.

 

@Veckas

Ił 76 podchodził kilka minut przed katastrofą

 

To prawda, tyle, że wtedy (10 minut przed katastrofą Tupolewa) podchodził do lądowania już na lotnisku we Wnukowie, na które odesłano go po nieudanych próbach wylądowania w Smoleńsku.


  • 0



#277

Cmb.
  • Postów: 332
  • Tematów: 2
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

a czasem lotnisko nie było dla niego zbyt małe? Też słyszałem takie pogłoski.


Użytkownik Cmb edytował ten post 13.04.2015 - 17:50

  • 0

#278 Gość_Veckas

Gość_Veckas.
  • Tematów: 0

Napisano

a czasem lotnisko nie było dla niego zbyt małe? Też słyszałem takie pogłoski.

 

To jest lotnisko wojskowe, a Ił-76 ktory ladowal to wojskowy ruski sprzet, loty cywilne tam nie maja prawa lądowac, ale ze to byl lot miedzynarodowy z naszej inicjatywy, to ostateczna decyzja zalezala tylko i wylacznie od zalogi, czy ladowac czy nie, rosjanie proponowali odejsc na drugi krag do samego konca, mowili nawet ze nie ma warunkow do ladowania, byla mowa o zapasowym, zaloga miala tez informacje ze ił-76 nie zdolal wyladowac, ruskie ich o wszystkim informowali, a oni spokojnie znizali sie do samego konca...

 

Na pewnej konferencji była tez mowa o tym czy tak wielkie samoloty moga tam ladowac, byla wzmianka ze tylko przy przejrzystej pogodzie, lotnisko smolenskie nie ma takiej aparatury zeby kierowac przy braku widocznosci loty cywilne, a nasza zaloga dobzre o tym wiedziala, to lotnisko wyglada jak postkomunistyczne baraki dla zołnierzy, a ich wierza kontrolerska wyglada jak szopa na wsi. 


Użytkownik Veckas edytował ten post 13.04.2015 - 18:22

  • 0

#279

Striker.
  • Postów: 580
  • Tematów: 11
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

 

a czasem lotnisko nie było dla niego zbyt małe? Też słyszałem takie pogłoski.

 

To jest lotnisko wojskowe, loty cywilne tam nie maja prawa lądowac, ale ze to byl lot miedzynarodowy z naszej inicjatywy

 

 

Lot może być cywilny albo wojskowy, a nei tak jak piszesz międzynarodowy. Ten konkretny lot był wojskowy dlatego oznaczenie samolotu było Polish Airforce 101 (Polskie Siły Powietrzne 101). Z naszej inicjatywy po katastrofie zmieniono oznaczenie na cywilny.


Użytkownik Striker edytował ten post 13.04.2015 - 18:27

  • 0

#280 Gość_Veckas

Gość_Veckas.
  • Tematów: 0

Napisano

Ty to juz sie nie powinienes udzielac w tym temacie, pisales ze jestes neutralny i otwarty na zdobywanie wiedzy, a nie dosc ze zalozyles temat o zamachu, to nawet po wybiciu Ci z glowy tych rewelacji dalej siejesz ta swoja propagande i czepiasz najmniej istotnych faktow.

 

a lot uchodzil za miedzynarodowy w tamtym wypadku i nie zgrywaj juz tu kogos kim w ogole nie jestes, bo narazie to wyszedles na idiote piszac same głupoty, koncz pan wstydu oszczedz, jak sie nudzisz to zrob cos pozytecznego, ale nie mecz ludzi.

 

Proszę o kulturalną dyskusję Panowie, bez osobistych wycieczek.

 

Kronikarz


  • -1

#281

Odmęt Szaleństwa.
  • Postów: 15
  • Tematów: 0
Reputacja Zła
Reputacja

Napisano

Veckas, czy ty człowieku masz stwierdzoną chorobę psychiczną, jakąś wściekliznę? Może jesteś krewnym Niesiołowskiego Nuselbauma? Przepraszam za bezpośredniość ale nie da się czytać twoich zalanych jadem idiotyzmów!

Wikipedia mówi wyraźnie, że "10 kwietnia 2010 roku samolot Tu-154M odbywał lot na trasie Warszawa – Smoleńsk; według przepisów polskich przelot miał status HEAD" i ta cała konwencja chicagowska w ogóle nie mogła mieć zastosowania.

Nadal nie wskazaliście miejsca w które uderzył samolot, choćby malutkiego krateru, śladu szorowania. I nadal nie możecie przyjąć do wiadomości, że gdyby tak potężna maszyna faktycznie zaryła w podmokły teren i nie ważne czy przodem, bokiem, tyłem, ślizgając się, szorując, pikując, TO MUSIAŁ POWSTAĆ BARDZO WYRAŹNY ŚLAD UDERZENIA tej maszyny, która rozczłonkowała się na ponad 60 tys. kawałków. Każdy normalnie, logicznie myślący człowiek to zrozumie, jednak wynajęty troll będzie dalej mącił i udawał że ich verstehe es nicht, ya ne ponimayu, אני לא מבין את זה !!! Szopka trwa w najlepsze.

Częściom przed brzozą też zaprzeczacie, punkt TAWS 38 też wam nic nie mówi? Smoleńsk powinien zakończyć się w wielu przypadkach "W imieniu Rzeczypospolitej Polskiej zostałeś skazany na karę śmierci" i BUM w zdradziecki łeb!

 

Proszę o kulturalną dyskusję Panowie, bez osobistych wycieczek.

 

Kronikarz


Użytkownik Kronikarz Przedwiecznych edytował ten post 14.04.2015 - 20:13

  • -7

#282

Zaciekawiony.
  • Postów: 8137
  • Tematów: 85
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 4
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

A jakich śladów uderzenia oczekujesz? Jeśli samolot uderzył pod małym kątem to nie mógł powstać żaden krater. W katastrofie w Lesie Kabackim też nie było krateru. Jest tylko zryta ziemia, przykryta szczątkami samolotu i powalonymi drzewami.

 

Zryta ziemia ze szczątkami obok odłamanego statecznika:

P1010345m.jpg

 

Zryta ziemia przy dalszej części kadłuba:

P1010332m.jpg

 

Nie było jakiegoś jednego, określonego miejsca w które samolot uderzył a potem tylko rozrzuciło szczątki - najpierw uderzył ogon i odłamał się statecznik, potem uderzył dziób i został zgnieciony potem uderzył kadłub i rozpadł się na kilka segmentów, a to wszystko na długości 130 metrów.

 

Dla porównania: Katastrofa Eastern Air Lines Flight 401 który rozbił się na bagnach:

TriStar-EAL-Everglades.jpg

 

Uderzenie pod małym kątem w bardzo mocno nawodniony grunt - żadnego krateru.


Użytkownik Zaciekawiony edytował ten post 13.04.2015 - 19:36

  • 0



#283

Wszystko.
  • Postów: 10021
  • Tematów: 74
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 1
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Samolot był wojskowy, ale to nie znaczy że lot też taki był.

Częściom przed brzozą też zaprzeczacie, punkt TAWS 38 też wam nic nie mówi?

 

A co nam ma mówić. To był tylko jeden z tzw. eventów, wcześniej był 33,34,35 itd.

 

Jeśli chodzi o krater. Ile razy można to wałkować. Samolot uderza słabszą stroną w ziemię, pod małym kątem, powierzchnia samolotu jest duża, więc nacisk na glebę jest mniejszy. Można to porównać do nacisku obcasa a nogi od słonia, słoń waży z 5 ton a kobita na szpilkach jakieś 50 kilo, mimo to nacisk nogo słonia jest mniejszy niż on obcasa na jednostkę powierzchni.


Użytkownik Wszystko edytował ten post 13.04.2015 - 20:36

  • 0



#284

Cait Sith.
  • Postów: 685
  • Tematów: 159
  • Płeć:Nieokreślona
  • Artykułów: 3
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Samolot był wojskowy, ale to nie znaczy że lot też taki był.

 

Oczywiście, że lot był wojskowy

 

•-Zgodnie z planem lotu wykonanym około godz. 4.00 w dniu 10 kwietnia przez kpt. Arkadiusza Protasiuka, był to lot o numerze PLF-101-M-I o statusie HEAD, gdzie PLF oznacza Siły Powietrzne RP, 101 – numer statku powietrznego lub szczegółowy numer lotu, M (Military– lot o charakterze wojskowym, I – lot według procedur instrumentalnych, zaś HEAD – obecność prezydenta, premiera, marszałka Sejmu lub Senatu na pokładzie maszyny.


  • 0



#285

Wszystko.
  • Postów: 10021
  • Tematów: 74
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 1
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Lot był państwowy niewojskowy. Tylko samolot był wojskowy. To już było tłumaczone.


  • 0




 


Dodaj odpowiedź



  

Użytkownicy przeglądający ten temat: 7

0 użytkowników, 7 gości oraz 0 użytkowników anonimowych