Napisano 13.11.2010 - 09:52
Napisano 13.11.2010 - 11:52
Co to jest "broń niekinetyczna"? Jakiś odpowiednik lasera?Ciekawostką jest aspekt sterowania, które ma być również zdalne oraz wyposażenie myśliwca w broń niekinetyczną.
Powstanie, powstanie. Najbardziej zaawansowane technologicznie projekty zawsze na początku są bardzo trudne do zbudowania, ale z czasem technologia produkcji się ulepsza i można budować więcej i taniej. Dlatego w 2030 technologia produkcji takiego samolotu może być na tyle dopracowana, ze będą je robić taśmowoCiekawa koncepcja, wątpię żeby to powstało. Za 30 lat myślę ta technologia którą teraz prezentują będzie "przestarzała"
Napisano 13.11.2010 - 13:52
Co to jest "broń niekinetyczna"? Jakiś odpowiednik lasera?
Napisano 13.11.2010 - 14:10
Napisano 13.11.2010 - 16:41
Napisano 13.11.2010 - 16:55
Napisano 13.11.2010 - 17:10
Napisano 13.11.2010 - 17:16
Co zaś do sprzętu rosyjskiego - nie bardzo chce mi się wierzyć, że Rosjanie są w stanie zrobić (i kupić) samolot lepszy od F-22. Z rosyjskim sprzętem najczęściej bywa podobnie - jest świetny, ale głównie na papierze.
Napisano 13.11.2010 - 17:44
Teraz, gdy wpływy z eksportu surowców są większe, a zarazem wojsko mniej liczne - nadszedł czas na modernizację.
- nasi piloci wyszkoleni na rosyjskich maszynach mieli by mniejsze kłopoty z ,,przesiadką"
- polepszenie nie najlepszych stosunków ze wschodnim sąsiadem
Wracając do Rosjan... Słyszeliście o rakietach Buława ?
Proszę wyzbycie się stereotypu że Rosjanin to tylko pijak. Rosja to naprawdę dumny i wielki naród
Napisano 13.11.2010 - 21:44
Pak Fa nie jest jeszcze myśliwcem V gen.w prototypach wykorzystuje się jeszcze rozwiązania z rodziny Su-27.Nie ma dedykowanych silników,radaru i innych systemów.Wiadomo,samolot to na razie prototyp ciągle bez elementów zmniejszających powierzchnie odbicia (bez radar-blockerów we wlotach itp.),ale ciężko będzie miał,żeby poradzić sobie z F-22,który jest stealth pełną gębą.Opracowanie nowego silnika będzie chyba najtrudniejsze dla Rosjan z technicznego punktu widzenia,na opracowanie nowego Rosjanie przeznaczyli 10 lat a Saturn z Salutem nie mogą się dogadać,więc na nowe silniki osiągające supercruise poczekamy jeszcze wiele lat.PAK FA,który być może wejdzie do służby po ok.30 latach od oblotu F-22,jest już na starcie za amerykańskimi konstrukcjami,które po modernizacjach za kilka/kilkanaście lat będą wykorzystywały rozwiązania z VI generacji.Co prawda przedstawiany tu myśliwiec jest tylko V generacji, ale moim zdaniem spokojnie z F22 sobie poradzi.
Modernizują armię od lat,ale przy tej wielkości zamówień na nowy sprzęt zajmie im to całą wieczność:Teraz, gdy wpływy z eksportu surowców są większe, a zarazem wojsko mniej liczne - nadszedł czas na modernizację.
F-22 tworzony był do przełamywania obrony przeciwlotniczej,skrytego podchodzenia nad cel,ataku i jako niezauważony przez stacje radiolokacyjne miał bezpiecznie wracać do bazy.Jednak wraz z zakończeniem Zimnej Wojny,zmieniono mu podstawowe zadania..Uznano,że tak naładowany elektronicznie,niewykrywalny i drogi samolot jest już niepotrzebny(w skrócie).Uznano,że zagrożenie minęło i że obecne samoloty i tak stoją na wysokim/wyższym poziomie od konstrukcji wschodnich.Więc zaczęto redukować zamówienia na ten samolot.Zamierzano nim zastąpić F-15,teraz już wiadomo,że F-22 będzie nie więcej jak 187,z pierwotnie planowanych 750.W czasach Zimnej Wojny koszta się nie liczyły,lecz w obecnych czasach F-22 jest po prostu zbyt drogi,podobnie jak wycofany już niewykrywalny F-117,który był po prostu za drogi w utrzymaniu.na F-22 ich nie stać (wojsko kupiło mniej niż chciało, bo zwyczajnie były zbyt drogie) a chcą produkować prawdopodobnie jeszcze droższe?
Osobiście skopałbym Ci tyłek naszym F-16C block 52+ ,gdybyś wsiadł do któregoś nowszego MiGacza Obecnie nawet Rosjanie nie zamawiają MiGów,które są już z lekka leciwe.Czasy świetności te,jakby nie było świetne maszyny,mają już niestety za sobą.Osobiście wolałbym nowsze wersję MIG-ów na naszym niebie niż F-y-16ste
Aquila już dobrze napisał.Ja tylko dodam,że przesiadka z wycofanych już MiGów-21 czy 23 na obecne F-16 to przesiadka o 2 klasy.O 1 klasę byłaby,gdyby przesiedli się na nowsze od naszych '29np.na Su-30 czy MiG-29 SMT.- nasi piloci wyszkoleni na rosyjskich maszynach mieli by mniejsze kłopoty z ,,przesiadką"
F-16 Block 52+ Jastrząb --- Koszt eksploatacji na jedną godzinę lotu: 43.000 zł.- tańsze koszty eksploatacji, części i serwisu
Który nie został zakupiony przez żaden kraj- wcale nie gorsze konstrukcje od amerykańskich - chociażby koncepcja eksportowego Mig-35
Są inne sposoby na polepszenie stosunków aniżeli kupowanie od potencjalnego wroga sprzętu wojskowego.- polepszenie nie najlepszych stosunków ze wschodnim sąsiadem
,,od początku ma problemy,w ubiegłym roku za niepowodzenia zwolniony został konstruktor Buławy.Z dotychczasowych 12 prób od 2003 tylko jedną uznano za w pełni udaną.4 inne były częściowo udane.'' Tak pisałem na forum jakiś czas temu.Teraz wygląda to tak:,,W sumie, od początku testów, udanych było jednak tylko 7 z 14 prób Buławy.'' za altair.com.plSłyszeliście o rakietach Buława ?
Użytkownik zygix edytował ten post 13.11.2010 - 22:09
Napisano 14.11.2010 - 08:55
Użytkownik Zevuv edytował ten post 14.11.2010 - 08:57
Napisano 14.11.2010 - 10:56
Napisano 14.11.2010 - 13:49
Chciałbym,aby tak było ,ale niestety nie było i nie jest.Jeszcze za czasów Układu Warszawskiego dostarczono nam modele wersji 9.12A.Trafiające do jednostek lotniczych Związku Radzieckiego MiGi-29 były wersji 9.12.Wersja ''nasza'',czyli 9.12A,była słabiej wyposażoną wersją 9.12 przeznaczoną na eksport do krajów Układu Warszawskiego (min. Polska, Czechosłowacja, Niemcy Wschodnie, Rumunia).Pozbawiona była kilku trybów pracy radaru, różnice dotyczyły także radiostacji, układu identyfikacji "swój-obcy", systemu nawigacji..Była jeszcze wersja ''uboższa'' 9.12B z przeznaczeniem poza Układ Warszawski - zakupił ja m.in. Irak, Peru, a także po rozpadzie Układu Warszawskiego w 1993 Węgry.Później powstawały jeszcze nowsze wersje m.in.9.13 czy 9.15.Btw, ponoć nasze polskie MiGi-29 są najlepsze na świecie, tak je zachodnią technologią na szprycowali. Ale tylko tak słyszałem, zna ktoś może jakieś szczegóły?
Użytkownik zygix edytował ten post 14.11.2010 - 14:01
Napisano 14.11.2010 - 23:06
Napisano 14.11.2010 - 23:52
F-16 Block 52+ Jastrząb --- Koszt eksploatacji na jedną godzinę lotu: 43.000 zł.
Mig-29 Fulcrum --- Koszt eksploatacji na jedną godzinę lotu: 61.857 zł.
Su-22 Fitter --- Koszt eksploatacji na jedną godzinę lotu: 44.952 zł.
http://www.youtube.com/watch?v=4uTfZLQdkHo
0 użytkowników, 1 gości oraz 0 użytkowników anonimowych