Skocz do zawartości


Zdjęcie

Analiza fresków z Bank of America


  • Please log in to reply
57 replies to this topic

#1

Eury.

    Researcher

  • Postów: 3467
  • Tematów: 975
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 108
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

*
Wartościowy Post

Analiza fresków z Bank of America


Poniżej znajdują się trzy freski lub malowidła wyraziście wyeksponowane i panujące nad holem Bank of America Corporate Center w Charlotte, NC. Malowidła te zostały stworzone przez artystę Benjamina F. Long.

Dołączona grafika


Jest to największa z dotychczasowych prac tego artysty, składa się z trzech kompozycji przeznaczonych specjalnie dla Bank of America. Kompozycje lub panele przedstawiają od lewej motywy tworzenia i budowania, chaosu i kreatywności, planowania i wiedzy. Stanowią odważne połączenie abstrakcji i realizmu, wraz ze złotymi akcentami.

Pomimo, że zwykle czytamy od lewej do prawej, istnieją wskazówki wewnątrz fresków, które podpowiadają widzowi, aby czytał obrazy od prawej do lewej. Faza planowania (wizualnie reprezentowana przez fresk z prawej) jest zwykle pierwszym krokiem każdego procesu, dlatego sensownym jest zacząć od tej strony.


1. Planowanie i wiedza

Fresk po prawej to planowanie i wiedza - ezoteryczna symbolika pokazuje co właściwie zaplanowano i z jaką wiedzą się to wiążę. Jest to pierwszy z trzech etapów w hierarchii zdarzeń.

Dołączona grafika


Dołączona grafika


Widzimy klasyczną masońską podłogę w formie szachownicy będącą częścią krajobrazu. Widzimy wysokiego aryjskiego chłopca o włosach blond i niebieskich oczach w klasycznej wyprostowanej postawie masońskiej ze stopami tworzącymi kąt 90 stopni.

Q. On your return to the Lodge, where were you placed, as the youngest Entered Apprentice?

A. In the northeast corner, my feet forming a right angle, my body erect, at the right hand of the Worshipful Master in the east, an upright man and Mason, and it was given me strictly in charge ever to walk and act as such.


- Malcolm C. Duncan, Duncan’s Masonic Ritual and Monitor


Chłopiec jest bardzo podobny do innego chłopca przedstawionego na jednym z malowideł w Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Denver. Widzimy tam chłopca w tradycyjnym stroju bawarskim, o blond włosach przekuwającego miecz w lemiesz.

Dołączona grafika


Za chłopcem z analizowanego malowidła widzimy płonące drzewo, które odnosi się do Płonącego Krzewu ze Starego Testamentu. Płonący krzew ma ogromne znaczenie w rytuałach masońskich, zwłaszcza dla masonów 33 stopnia, którzy postrzegani są jako "będący blisko Płonącego Krzewu".

In the third Exodus it is record that, while Moses was keeping the flock of Jethro on Mount Horeb, “the angle of Lord appeared unto him in a flame of fire out of the midst of a bush”, and there communicated to him for the first time his Ineffable Name. This occurrence is commemorated in the Burning Bush of the Royal Arch Degree. In all systems of antiquity, fire is adopted as a symbol of Deity; and the Burning Bush, or the bush filled with fire which did not consume, whence came forth the Tetragrammaton, the symbol of Divine Light and Truth, is considered in the advanced degrees of Freemasonry, like the Orient in the lower, as the great source of true Masonic light; wherefore Supreme Councils of the Thirty-Third Degree date their balustres or official documents, “near the B.B.” or Burning Bush, to intimate that they are, in their own rite, the exclusive source of all Masonic instruction.

- Albert G. Mackey, Encyclopedia of Freemasonry, Part 1


W innej interpretacji symbol drzewa przedstawia cały świat zachodni - ogień symbolizuje tutaj rozpad Stanów Zjednoczonych, podczas gdy przeciętny Amerykanin jest tego całkowicie nieświadomy. Tym przeciętnym Amerykaninem jest ubrany w barwy narodowe (czerwony sweter, niebieskie spodnie) mężczyzna siedzący obok. Mężczyzna jest całkowicie zaaferowany książką i nie zwraca uwagi na płonące drzewo.

W tle malowidła znajduje się Egipska Piramida, jest to ostateczny znak tajemnych nauk okultystycznych. Nieco po lewej stronie widzimy kobietę uwięzioną w przezroczystym sześcianie, który zawieszony jest na linach wychodzących z górnej części obrazu (z nieba). Możemy interpretować to jako przedstawienie zwykłych szarych ludzi, którzy utknęli w granicach świata materialnego (okultyzm jest tutaj reprezentowany przez sześcian), ludzi, którzy manipulowani i sterowani są przez niewidzialne siły z góry.

Dołączona grafika


Po lewej stronie malowidła znajdują się schody prowadzące do niebios, klasyczny symbol reprezentujący drogę ku oświeceniu poprzez tajemnice masońskie. Poniżej diagram masoński przedstawiający schody prowadzące "na zewnątrz" do oświecenia.

Dołączona grafika


W górnej części obrazu, w centrum znajduje się tzw. Czarne Słońce. Jest to kolejny symbol o ezoterycznym znaczeniu. Hermetyzm* uczy o istnieniu dwóch słońc - niewidocznym eterycznym, zrobionym z "filozoficznego złota" i materialnym, jedynym dostrzegalnym, określanym też jako czarne słońce.

Dołączona grafika


*Hermetyzm - greko-egipska mistyczna grupa pogańska, której wierzenia są zawarte w zbiorze zwanym Hermetica lub Corpus Hermeticum – grupie osiemnastu traktatów napisanych w hellenistycznej Aleksandrii w I wieku n.e. Ruch powstały w renesansie i jego współczesne odłamy dla rozróżnienia nazywa się hermetycyzmem. Za inicjatora tej filozofii uznaje się Hermesa Trismegistosa

za wikipedia.org


W alchemii, czarne słońce (Sol Niger) jest nazwą rezultatu pierwszej fazy tzw. Magnum Opus. Alchemiczny Magnum Opus (lub Wielka Praca) to proces transmutacji metali, który rozpoczyna się od fazy ciemnienia (procesu kalcynacji surowych metali), a kończy ich przemianą w czyste złoto. Dziś symbol Czarnego Słońca jest najczęściej powiązany z ezoterycznym nazizmem i kultami takimi jak Świątynia Seta, znaleźć je można także w dziwnych miejscach takich jak np Bracken House w Londynie. Czarne Słońce przyjmuje oblicze Winstona Churchilla poniżej:

Dołączona grafika


I raz jeszcze Port Lotniczy w Denver, widzimy czarne słońce przemieszczające się na tle złotego:

Dołączona grafika


Podsumowując, czarne słońce na pierwszym fresku po prawej symbolizuje pierwszy krok "Wielkiej Pracy", który musi być wykonany. Najważniejsza jest jednak grupa znaków w lewym dolnym rogu. Widzimy tutaj przodka z czasów kolonialnych, który argumentuje / prowadzi dyskusję ze współczesnymi politykami / ludźmi na wysokich stanowiskach. Może to symbolizować konstytucjonalistów, którzy kłócą się o Nowy Porządek Świata, wskazując na aryjskiego chłopca.


2. Chaos i kreatywność

Środkowy fresk to chaos i kreatywność - przedstawia burzliwy okres przejściowy.

Dołączona grafika


Dołączona grafika


Widzimy druty kolczaste, sieci, żołnierzy i wszechobecny smutek. Być może na malowidle tym przedstawiono jeden z obozów FEMA, w którym zgromadzono ludzi o różnych zawodach, wyznaniach czy narodowościach.

Po raz kolejny widać pewną analogię do malowidła na lotnisku w Denver, gdzie widzimy żołnierza w masce gazowej trzymającego w ucisku niekończącą się linię smutnych ludzi. Broń biologiczna, represje wojskowe, martwe dzieci...

Dołączona grafika


Wracając jednak do fresku z Bank of America. Widzimy ludzi różnych grup społecznych, różnych wyznań, ludzi protestujących, postać w masce gazowej, zakonnicę itd. W tle ogień, który może wskazywać na krematorium (szczególnie w kontekście możliwego skażenia biologicznego). Widzimy klasycznego złotego nazistowskiego orła i flagi. Widzimy także puste drogowskazy, które sugerują, że nie ma dokąd pójść. Widzimy czyste transparenty protestujących co sugeruje, że nie mają oni żadnego głosu.

Dołączona grafika


Dołączona grafika


Jeśli spojrzymy w górę dostrzeżemy przezroczyste istoty kręcące się w kuli ognia, może to oznaczać, że zamieszanie odbywa się także na poziomie metafizycznym, kosmicznym lub astralnym. W innej interpretacji widzimy raczej elitę - wolną i nagą, w swoim bogactwie i w odrażającej mocy oddzieloną od całego chaosu poniżej poprzez sieć.

Dołączona grafika



3. Tworzenie i budowanie

Fresk po lewej to tworzenie i budowanie. To ostatnie malowidło i etap następujący po obozie FEMA lub po globalnej przemianie.

Dołączona grafika


Dołączona grafika


Główną postacią tego fresku jest robotnik trzymający łopatę, kontemplujący nad wykonaną pracą. W swojej tylnej kieszeni ma czerwony kawałek materiału, symboliczny detal w kontekście całego obrazu. W tym fresku szczególny nacisk położono na kolor czerwony, który wiąże się z finalnym krokiem w alchemicznym Magnum Opus: Rubedo lub "Czerwona Praca". Rubedo to łacińskie słowo oznaczające czerwień, zaadoptowane przez piętnasto i szesnastowiecznych alchemików do zdefiniowania finalnego etapu oświecenia, totalnego połączenia ducha i materii.

W innej interpretacji widzimy po prostu robotników, ocalałych mieszkańców, którzy wykonują niewolniczą pracę w celu zdobycia bogactwa świata. Trzonki ich łopat pokrywa złoty kolor co może wskazywać na konieczność zdobycia i zabezpieczenia złota. Na powierzchni odbywa się odbudowa "Nowego Świata", podczas gdy elita odpoczywa wygodnie nadzorując prowadzone prace.


Podsumowanie

Podsumowując, freski z holu w Bank of America są kolejnym przykładem ukrytego planu elit, ukrytego tak jak wiele elementów tej układanki - na widoku publicznym. Te sporych rozmiarów malowidła widoczne są dla wszystkich, ale pozostają w pełni zrozumiałe tylko dla nielicznych. Przedstawiają filozofię rządzących, ich wiedzę w zakresie okultyzmu oraz ich plany na przyszłość.


Opracowanie i tłumaczenie: Paranormalne.pl
źródła:

http://beforeitsnews...of_America.html
http://vigilantcitizen.com/?p=5638
  • 15



#2

Templariusz.
  • Postów: 499
  • Tematów: 35
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

klasycznej wyprostowanej postawie masońskiej ze stopami tworzącymi kąt 90 stopni.


Czyli wychodzi na to że postawa "na baczność" jest masońskim wytworem ? A co do reszty to ciekawe spostrzeżenia.
  • 2



#3

Eury.

    Researcher

  • Postów: 3467
  • Tematów: 975
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 108
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

klasycznej wyprostowanej postawie masońskiej ze stopami tworzącymi kąt 90 stopni.


Czyli wychodzi na to że postawa "na baczność" jest masońskim wytworem ? A co do reszty to ciekawe spostrzeżenia.


To odniesienie do praktyk masońskich - postawa wyprostowana ze stopami stykającymi się pietami, które tworzą kąt 90 stopni.
  • 0



#4

Templariusz.
  • Postów: 499
  • Tematów: 35
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Chodzi mi głównie o to że zawsze osądza się o wszelkie zło masonerie, nie mając nawet porządnych dowodów, czyli w tym przypadku postawa chłopca, wierzcie mi wystarczy pójść do jakiegokolwiek miejsca publicznego (np centrum handlowe) i znajdziemy dziesiątki osób będących w tej pozycji.
  • 2



#5

patryk999.
  • Postów: 6
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Bardzo ciekawe,nie podoba mi się,że coś ktoś rządzi moim-naszym losem!
  • 0

#6

mylo.

    Altair

  • Postów: 4511
  • Tematów: 83
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

wierzcie mi wystarczy pójść do jakiegokolwiek miejsca publicznego (np centrum handlowe) i znajdziemy dziesiątki osób będących w tej pozycji.


Jesteś wybitnie "promaso" że tak powiem, więc raczej obrona masonów z Twoich ust będzie trudniejsza. Wstań z krzesła i zobacz czy tak się wygodnie stoi. To bardzo niewygodna i nienaturalna pozycja. Obciąża kolana przez ich skręt, napina mięśnie nóg.

Nawet nie jest to Postawa zasadnicza, czyli na baczność. Popatrz jak stoi się na baczność.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Kąt maksymalnie 45 stopni.

Tak nienaturalna postawa jak na tym fresku musi mieć swoją wyszukaną symbolikę, z resztą spójrzmy na te malowidła - one są tak przepełnione symboliką że każdy szczegół ma znaczenie.

Użytkownik mylo edytował ten post 18.12.2010 - 23:09

  • 1



#7

noxili.
  • Postów: 2849
  • Tematów: 17
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Dołączona grafika

Ma ktoś wieksze powiekszenie albo odczytane dokumenty z prawego dolnego narożnika albo tego podpisu po lewej?
  • 0



#8

+......

    Wędrowiec

  • Postów: 710
  • Tematów: 125
  • Płeć:Kobieta
  • Artykułów: 1
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

http://www.bibliotec...er/murals01.jpg
http://www.theforbid...th/mural18t.jpg
  • 0



#9

Yoh.
  • Postów: 617
  • Tematów: 11
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Tyle tu symboli.. Jak się na to spojrzeć, to analiza tych fresków w tym temacie nie jest nawet ich pełną analizą.
Tyle można na nich dostrzec. A to po prostu kolejny "głupi żart" elity rządzącej światem, którego ludzie zazwyczaj nie potrafią zrozumieć. No cóż.. Niestety.
Tak samo jest z amerykańskimi banknotami.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Chcą każdemu uświadomić że ich nie sposób zatrzymać, są już wszędzie.. No, ale to nie temat w którym będziemy się rozwodzić nad banknotami. Ogólnie, chyba taki temat jest już na forum.

Użytkownik Yoh92 edytował ten post 19.12.2010 - 01:18

  • 1



#10

nexus6.
  • Postów: 1234
  • Tematów: 14
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Moim zdaniem elity od dawna próbują budować komunizm. Stąd ten kawałek czerwonej szmaty i robotnicze klimaty. Narzędzia w komunistycznej heraldyce zawsze mają kolor złoty. Np. sierp i młot w fladze ZSRR też mają kolor złoty. Albo młot i cyrkiel w godle NRD
Dołączona grafika
  • 0

#11

Templariusz.
  • Postów: 499
  • Tematów: 35
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

No cóż, każdy ma inne poglądy i nikt tego nie zmieni (na razie) ale masoneria którą ja znam na prawdę nie jest niczym złym, bo tak na prawdę kościół katolicki ma więcej grzechów na swoim koncie, i to on narzuca nam swoje dogmaty.
  • -1



#12

mylo.

    Altair

  • Postów: 4511
  • Tematów: 83
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

ale masoneria którą ja znam


Który stopień wtajemniczenia? :) To może wiele wyjaśnić. Przecież nie pokazuję się żołnierzom na pierwszym apelu pogruchotanych przyjaciół.
  • 0



#13 Gość_mag1-21

Gość_mag1-21.
  • Tematów: 0

Napisano

Moze ja z racji urodzenia odniose sie do kobiety uwiezionej w szescianie, a raczej w klatce...Nie tylko masoneria odebrala kobietom prawo do zglebiania nauk, to rowniez islam i katolicyzm i wiele jeszcze innych religii, zabraniaja bycia "kaplankami", a wiec tymi ktore posiadaja wiedze ponad przecietna. Dlaczego tak bardzo wiedze tajemna chroni sie przed kobietami? Zwiedzajac loze masonska w Londynie, uslyszalam od jednego ze zwiedzajacych wraz ze mna: Mezczyzni bronia dostepu do wiedzy kobietom, poniewaz...prawdopodobnie tylko kobieta potrafi ja wykorzystac/zastosowac.To ona jest kluczem do wszystkiego. Czy to prawda? Moze kiedys sie okaze, a poki co bede wykradac tajemnice meskiej czesci populacji. :D
  • 1

#14 Gość_Dolg

Gość_Dolg.
  • Tematów: 0

Napisano

Ja bym zinterpretował tamtych ludzi w górze niekoniecznie jako elite , ale jako ludzi którzy kończą za swoim ego /lub się go pozbyli.

Jak mówi apokalipsa o pozbyciu sie swojego ego , że to jest okupione ogromnym bólem , trzeba przejść przez "morze ognia" zastanówcie się , czy pieniądze i władza dają wolność? Raczej są kulą u nogi.
  • 0

#15

٢٠١٢.
  • Postów: 63
  • Tematów: 2
Reputacja zadowalająca
Reputacja

Napisano

Ciekawe jaką rolę jeszcze odgrywa ta postać śpiąca narysowana/wtopiona na górze :
Dołączona grafika

Bardzo ciekawi mnie ogólny cały przekaz tych obrazów któryś byłby w stanie jakoś określić w którym momencie jesteśmy i co jest przed nami? rozpad stanów i jakieś wojny chemiczno/biologiczne mające na celu stworzenie większego chaosu i zdobycie jeszcze większej władzy illuminatów?

Aha i mam prośbę czy ktoś mógłby przetłumaczyć te słowa? wydaje mi się że rozumiem ich sens ale nie jestem pewien i mój angielski nie jest perfekt więc chciałbym aby ktoś pomógł :
Dołączona grafika
  • 0


 

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych