Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tu-154 wylądował, rozerwała go bomba - szokująca książka


203 odpowiedzi w tym temacie

#31

Don Corleone.

    Dispositif

  • Postów: 1116
  • Tematów: 68
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Gdybanie.
  • 1



#32

mefistofeles.
  • Postów: 751
  • Tematów: 13
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Książkę sprzedawano w niedzielę pod Pałacem Prezydenckim w cenie 30 zł. Kupowano ją chętnie, zwłaszcza, że była reklamowała hasłem "Książka, którą każdy Polak powinien przeczytać" przez "Warszawską Gazetę", którą rozdawano zgromadzonym. Uczestnicy uroczystości rocznicowych zorganizowanych przez PiS z ożywieniem dyskutowali o tezach zawartych w publikacji i uznawali ją za dobrze udokumentowaną.


Wzorowo pod względem marketingowym przeprowadzona akcja propagandowa. Autor Szymowski ma w d... czy jego fantastyczne wymysły mają pokrycie w faktach czy nie. Pisze coś, co dana grupa ludzi pragnie usłyszeć. Pieniądz leci. Kropka.

Jak utrzymuje, piloci byli świetnie wyszkoleni i mieli duże doświadczenie, a kontroler wcześniej wydał im zgodę na lądowanie, mówiąc "pas wolny".


Zwłaszcza nawigator por. Artur Ziętek (kilkadziesiąt godzin nalotu na Tu- 154, brak znajomości rosyjskiego). Pas wolny nigdy i nigdzie nie oznaczał zgody na lądowanie. Ale czy będzie w to wnikał prawdziwy Polak z Krakowskiego Przedmieścia?

Dowodzi, że nie jest prawdą, iż o godz.8:41, po zderzeniu z brzozą, tupolew odwrócił się na grzbiet i uderzył o ziemię, a siła przeciążenia zabiła wszystkich pasażerów. Zdaniem Szymowskiego, tupolew ścinał drzewa, ale poobijany wylądował awaryjnie w błocie. O 8:39 rozerwała go siła wybuchu bomby próżniowej i ona też zabiła część pasażerów. Ci, którzy przeżyli, zostali zamordowani strzałami z broni palnej.


Tym stwierdzeniem dowodzi tylko, że nie ma pojęcia o temacie, na który się wypowiada. Czarne skrzynki odnaleziono i komisyjnie otwarto przy udziale Polaków. Dane tam zawarte nie pozostawiają żadnych wątpliwości co działo się z lotem w jego ostatniej fazie. Relacje świadków dodatkowo to potwierdzają ( choć nie muszą). A co do broni palnej rozumiem, że Szymowski uczestniczył w sekcjach zwłok.

Dziennikarz pisze też o słynnym filmie nakręconym na miejscu tragedii telefonem komórkowym, który - w jego opinii - ma ogromne znaczenie dla sprawy. Jak twierdzi, odgłosy wystrzałów pochodziły od broni palnej, a film jest dowodem, że pasażerowie, którzy przeżyli, zostali zamordowani.


W tym miejscu Szymowski w sposób jawny zakpił z inteligencji ludzi, do których ta książka jest adresowana i jeszcze na tym zarobił
  • 1



#33 Gość_Swordsman

Gość_Swordsman.
  • Tematów: 0

Napisano


A świstak siedzi i... no tak, ale jak sobie to wyobrażasz? Po jakim czasie dotarła by POTĘŻNA jak mniemam polska ekipa która zamknęłaby teren, a do ruskich powiedziała "paszoł ty won!". Ale zaraz... przecież to teren Rosji...

A ty jak sobie wyobrażasz sytuację, gdy to rosyjski samolot rozbija się na polskiej ziemi i ginie podczas tej katastrofy prezydent Dmitrij Anatoljewicz Miedwiediew?
Mielibyśmy coś do gadania, że to teren Polski?? Wątpię.


A ty jak sobie to wyobrażasz? Dywizja czołgów przekracza Bug i odgradza teren katastrofy przy wsparciu Su27?
  • 2

#34

mefistofeles.
  • Postów: 751
  • Tematów: 13
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano


A świstak siedzi i... no tak, ale jak sobie to wyobrażasz? Po jakim czasie dotarła by POTĘŻNA jak mniemam polska ekipa która zamknęłaby teren, a do ruskich powiedziała "paszoł ty won!". Ale zaraz... przecież to teren Rosji...

A ty jak sobie wyobrażasz sytuację, gdy to rosyjski samolot rozbija się na polskiej ziemi i ginie podczas tej katastrofy prezydent Dmitrij Anatoljewicz Miedwiediew?
Mielibyśmy coś do gadania, że to teren Polski?? Wątpię.


Gdyby leciał polskim samolotem to jak najbardziej tak. Gdyby jednak leciał Iłem, absolutnie nie.
  • 0



#35

D.B. Cooper.
  • Postów: 1179
  • Tematów: 108
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 2
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano



A świstak siedzi i... no tak, ale jak sobie to wyobrażasz? Po jakim czasie dotarła by POTĘŻNA jak mniemam polska ekipa która zamknęłaby teren, a do ruskich powiedziała "paszoł ty won!". Ale zaraz... przecież to teren Rosji...

A ty jak sobie wyobrażasz sytuację, gdy to rosyjski samolot rozbija się na polskiej ziemi i ginie podczas tej katastrofy prezydent Dmitrij Anatoljewicz Miedwiediew?
Mielibyśmy coś do gadania, że to teren Polski?? Wątpię.


A ty jak sobie to wyobrażasz? Dywizja czołgów przekracza Bug i odgradza teren katastrofy przy wsparciu Su27?


Żałuję, że się wdałem w polemikę z Tobą, a obiecałem sobie - nigdy więcej :)
  • -2



#36

Filaris.
  • Postów: 10
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

...Jak samolot który leci kilka z taką prędkością może w jednej chwili obrócić się na plecy...
Najbardziej śmieszy minie to żę każdy kto uważa że to bzdura, no może prawie każdy, pisze że osobą które w to wierzą nie da się nic wytłumaczyć... a co z tą drugą stroną, hmm?
  • 1

#37

stefek.
  • Postów: 37
  • Tematów: 1
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

@Wiktor1 : Jest różnica między "lądowaniem awaryjnym" a "grzmotnięciem w ziemię"... Lądując przygotowujesz się do tego aby mieć jak najmniejszą prędkość, jak największą powierzchnię utrzymać w odpowiedniej pozycji i siadać właśnie na brzuchu. Gdy pod spodem jest tona kabli, podwozie i sterta bagażów robiących za amortyzator. Ten tupolew ze zdjęcia jest złamany, to żę trzymał się w kawałku spowodowane było tym, żę siadał normalnie, tylko że wśród drzew... Stracił nośność i klepnął na płasko, kadłub zasprężynował i pękł. Słynne lądowanie w rzece Hudson też ocaliło samolot od zniszczenia bo pilot utrzymał maszynę w odpowiedniej pozycji i najzwyczajniej wylądował a nie rozbił się... Z drugiej strony masz też wiele filmów via net z lądowania jakiegoś boeinga na morzu gdzie najpierw zaczepia fragmentem skrzydła, a potem roztrzaskiwuje się w drobny mak od sposobu w jaki uderza w wodę... więc gdy nasz tupolew zachaczył o drzewa zachował się podobnie jak ten uderzający w wodę pod kątem. Zadziałała zwykła fizyka i rozniosła maszynę na drobne... Samoloty nie są projektowane w sposób pozwalający im wytrzymać uderzenie dziobem. Przy bardziej twardych lądowaniach czasem do wymiany idzie poszycie bo popęka...

[edit] zacząłem pisać post, dodałem, a tu trzecia strona się pojawiła już zapełniona... :) [edit]

Użytkownik stefek edytował ten post 14.04.2011 - 21:25

  • 1

#38

Don Corleone.

    Dispositif

  • Postów: 1116
  • Tematów: 68
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

http://en.wikipedia....ines_Flight_961 - to ten.

Użytkownik Don Corleone edytował ten post 14.04.2011 - 21:28

  • 0



#39 Gość_Swordsman

Gość_Swordsman.
  • Tematów: 0

Napisano

Żałuję, że się wdałem w polemikę z Tobą, a obiecałem sobie - nigdy więcej :)


No wyjaśnij mi - bo nie umiem sobie wyobrazić, jak wyglądało by absolutne przejęcie śledztwa na cudzym terenie. Po prostu nie umiem - skoro ty umiesz, to śmiało. Czekam.
  • 0

#40

mefistofeles.
  • Postów: 751
  • Tematów: 13
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Razor jeżeli myślisz, że " brzuch " jest dużo mocniejszy od " pleców " to się mylisz.


Nie myli się, ma rację, tak jest w istocie. Dochodzi podwozie, lukki bagażowe. Spadając na plecy bardzo masywny centropłat miażdzy to co napotka. Pytanie czy Ty wiesz o czym mowa?




Żałuję, że się wdałem w polemikę z Tobą, a obiecałem sobie - nigdy więcej :)


No wyjaśnij mi - bo nie umiem sobie wyobrazić, jak wyglądało by absolutne przejęcie śledztwa na cudzym terenie. Po prostu nie umiem - skoro ty umiesz, to śmiało. Czekam.


Dołączam się do kolegi w oczekiwaniu, też chętnie posłucham.

Użytkownik mefistofeles edytował ten post 14.04.2011 - 21:33

  • 1



#41

stefek.
  • Postów: 37
  • Tematów: 1
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

...Jak samolot który leci kilka z taką prędkością może w jednej chwili obrócić się na plecy...
Najbardziej śmieszy minie to żę każdy kto uważa że to bzdura, no może prawie każdy, pisze że osobą które w to wierzą nie da się nic wytłumaczyć... a co z tą drugą stroną, hmm?


Może reakcją pilotów na zaczepienie o drzewo było podciągnięcie sterów w górę? Mając zniszczone jedno ze skrzydeł (urwane, rozprute, pozrywane linki, uszkodzona hydraulika, klapy w dziwnych pozycjach etc.) masz tylko jedno które ciągle "ciągnie w górę", coś jak korkociąg można powiedzieć. Przeciążenie od obrotu nie musiało być duże, pamiętaj że prędkość nie zabija, zabija sposób w jaki tą prędkość wytracasz... więc w tym półkorkociągu tracą nośność i uderzają w ziemię. I nie musieli uderzać na plecach, mogli zetknąć się z ziemią bokiem a później obrócić na plecy.
  • 0

#42

mefistofeles.
  • Postów: 751
  • Tematów: 13
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

http://en.wikipedia.org/wiki/Ethiopian_Airlines_Flight_961 - to ten.


tu jest film z tego awaryjnego wodowania:



...Jak samolot który leci kilka z taką prędkością może w jednej chwili obrócić się na plecy...
Najbardziej śmieszy minie to żę każdy kto uważa że to bzdura, no może prawie każdy, pisze że osobą które w to wierzą nie da się nic wytłumaczyć... a co z tą drugą stroną, hmm?


Bardzo prosto, oba silniki pracują, asymetria siły nośnej, mocny przechył na lewe skrzydło przy lekkim wznoszeniu, przeciągnięcie, bam. Z rekonstrukcji wynika, ze pierwszą częścią samolotu, która miała kontakt z ziemią był tylny statecznik, częśc ciał była zbitych w jedną masywną kulę, więc kadłub po zderzeniu się z ziemią obracał się zapewne wokół własnej osi z ogromną prędkością.
  • 0



#43

Wiktor1.
  • Postów: 9
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Mefistoteles Nie będę Cię przekonywał do swojej racji dotyczącej odporności danej części samolotu, bo osobiście za mało o tym wiem. Mówię tylko to, co usłyszałem w naszych polskich mediach w większości od ludzi, którzy uwierz mi znają się na tym bardziej niż Ty i ja. Teraz zdanie do Razor'a masz bardzo wąski tor myślenia i tak samo jak z tymi od teorii spiskowych, którzy nie przyjmują żadnych argumentów tak i Ty nie przyjmujesz żadnych przesłanek, że mógłby to być np. zamach. Mam na tą sprawę spojrzenie nie tylko oczyma polskich mediów ( bo skąd jak nie od mediów mamy się czegoś dowiedzieć ) ale też mediów w Australii, gdzie jest to temat ważny ze względu na ilość polaków tam przybywających. Zdziwiłbyś się, jak bardzo polskie media ogarnięte są cenzurą, oj zdziwiłbyś się. Oczywiście nie zrozum mnie źle, bo nie miałem na celu Ci ubliżyć ani nic z tych rzeczy.

Życzę spokojnej nocki !
  • 0

#44

BadBoy.
  • Postów: 737
  • Tematów: 20
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Polecam dwa filmy :

Test poderwania zrobiony na TU-154 29.05.2010r. w Pieszczanach w Słowacji :

http://www.youtube.com/watch?v=vmgxjAdppuk


Amatorski oblot kursem Tu 154 nad bliższą prowadzącą i feralną brzozą :

http://www.youtube.com/watch?v=NsCG44SqV7E


  • 1



#45

Mortalis.
  • Postów: 331
  • Tematów: 3
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

Najbardziej mnie śmieszą ludzie, którzy nie posiadają żadnej wiedzy w zakresie lotnictwa, a oczekują co najmniej, że będą ich pisemnie zawiadamiać o wynikach śledztwa... Ci co mają widzę na ten temat wiedzą więcej ? Po co zwykły Kowalski ma wiedzieć takie rzeczy ?

Filaris, Czy tak trudno jest przeanalizować, że utrata fragmentu skrzydła, znacznie zmniejsza nośność tej strony ? Nie pamiętam, czy dobrze myślę, ale tam odpadło 30% skrzydła! Wyobraź sobie jaka to jest różnica w nośności!

Użytkownik Mortalis edytował ten post 14.04.2011 - 23:37

  • 0


 


Dodaj odpowiedź



  

Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości oraz 0 użytkowników anonimowych