u Egipcjan zapisywaną w arytmetycznym rachunku 22 : 7, czyli w liczbie Pi. Tak więc Flandria, Anglia i Niemcy podzieliły się czworobokami. Ośmiościan panował niżej, aż do Sekwany, od której na południe stawały się one okrągłe. Tajemna wiedza kwadratury koła, mieszcząca w sobie subtelną siłą łączącą w sobie Wiarę, Wiedzę i Różokrzyżowe wtajemniczenie, istniejące na długo przed powstaniem realizujących ten plan w strukturze i umiejscowieniu katedr templariuszy.
Trochę o magii cyfr i architekturze :
Tradycja podaje że trzy "Stoły Graala" - okrągły, kwadratowy oraz prostokątny miały ten sam obwód, a liczba Trzy była Dwa-Jeden,
te sprecyzowanie 2-1 jest naturalną proporcją tabelaryczną złotego podziału. Wiadomo że podział ten bywał używany jako norma
w architekturze służącym do ustalania proporcji, używany jest dzisiaj do projektowania szkieletów konstrukcji, wzorów projektowych itp.
Dokładny stosunek matematyczny wynosi 0, 618 : 1 .
Złoty podział opiera się na podziale obszaru przez pochodne prostokąta pierwiastkowego i nie wymaga żadnej "formy pomiaru".
Prostokąty pierwiastkowe mogą być tworzone z kwadratu przy użyciu " wyłącznie cyrkla ".
Prostokąty cechujące się dokładnymi stosunkami wielkości liczbowych takimi jak 3:2, 5:4 itd.. zostały zdefiniowane jako "Statyczne" ale prostokąty pierwiastkowe są " Dynamiczne".
Powstaje jakaś szczególna harmonia na mocy spokrewnionych proporcji
Atrybuty "statyczny" i "dynamiczny" są w sposób naturalny spełnione zarówno w kwadracie ( 1 = 1:1 = √1:1 ),
jak i w przedłużonym kwadracie ( 2 = 2:1 = √4:1 ).
Przekątna tego podwójnego kwadratu ( która sama równa jest √5 ) , była szeroko używana przy konstruowaniu świątyń .
Związana jest bezpośrednio z proporcją złotego podziału i wynosi √5 + 1 + 2 = 1,618.
Złoty podział istnieje, gdyż stosunek większej wielkości do mniejszej wielkości jest równy stosunkowi sumy obydwu tych wielkości do wielkości większej.
W matematyce złota liczba 1,618 jest symbolizowana grecką literą Φ ( Fi). Numerycznie posiada ona wyjątkowe właściwości matematyczne : 1,618 - 0,618 = ( 1 + 1,618 ) = ( 1,618 x 1,618 ) = 2,618 tak więc Φ.
W dowolnym wzrastającym postępie ( geometrycznym) , gdzie Φ jest stosunkiem dwóch kolejnych wyrazów do ciągu, każdy wyraz jest równy sumie dwóch poprzednich.
Osobliwość ta pozwala na proste obliczanie dowolnego ciągu i co ciekawe , z kolejnych dwóch kolejnych członów WSZYSTKIE mogą być zdefiniowane TYLKO przy użyciu cyrkla !?
Jako konsekwencję złotego obliczenia można uzyskać niewymierną liczbę Π ( Pi) : 2,618 (Φ2) x ( 12/10) = 3,1416 = Π
Jest to stały czynnik , który ułatwia obliczenie obwodu mając stałą średnicę. Stąd też okrąg może być wyliczony na podstawie jego kwadratowych i prostokątnych odpowiedników posiadających równe obwody:
Połowa boku kwadratu x √1,618 = promień, dlatego ( promień x 2) x Π = obwód.
Słynny wizerunek Promienistego, to koło obejmująca człowieka symbolizowanego jako pięcioramienna gwiazda.
Z niej za pomocą TYLKO kwadratu oraz cyrkla wyprowadza się WSZYSTKIE inne figury geometryczne, każda w bardzo precyzyjnej relacji względem innych.
Alegorycznie Okrągły Stół jest stołem - intuicji , Kwadratowy - intelektu, a Prostokątny oznacza mistycyzm.
To nie przypadek że templariusze stawiali swoje kościoły na fundamentach mających kolisty kształt.
Największe wrażenie oraz podziw budzi użycie geometrii w architekturze gotyckiej.
Głównym wizualnym aspektem budowli gotyckich jest sklepienie krzyżowe , które po raz pierwszy pojawiło się około 1130 roku, o dziwo zaraz po powrocie templariuszy z krucjaty do Ziemi Świętej.W architekturze gotyckiej sklepienie krzyżowe stanowi dynamiczny wzmacniacz, wydaje się że strumień telluryczny niesiony jest pionowo do góry. Można regulować działanie fal dźwiękowych pod ostrołukiem a stopień rezonansu zmienia się w zależności od konkretnego sklepienia, budynki gotyckie były często strojone .
Sklepienie żebrowe wykorzystujące łuki przyporowe kierowały energię budynków w górę, co w sumie pozwalało ludziom przyjąć jeszcze bardziej wyprostowaną postawę.
Można powiedzieć to samo o muzyce że jest to geometria w postaci dźwięków dlatego że są to te same związki co w świętych proporcjach architektonicznych, ale to już jest inna historia.
Użytkownik antietam edytował ten post 02.01.2011 - 11:19