Szokujący artykuł...
Jednak ma wypowiedź będzie jeszcze bardziej szokująca dla niektórych...
Takie pytanie: ile było dotychczas przypadków zastrzelenia kobiety o widocznej ciąży lub dziecka (poniżej 13lat)?
Ile z tych przypadków był bezzasadnych?
Od użytkowników tego forum nie należy wymagać wybitnej znajomości prawa. Od dziennikarzy publikujących takie bzdury powinniśmy wymagać większej znajomości prawa niż nasza. Politycy tworzący prawo powinni je znać, znać hierarchie aktów prawnych, znać przepisy aktualnie obowiązujące-a tak nie jest. Dzisiejszy news jest najlepszym przykładem. Chcą zmieniać prawo aby dać policjantom dodatkowe uprawnienia, skrócić procedurę użycia broni palnej-to prawo już jest, nawet od kilkudziesięciu lat!
§ 3. 1. Policjanci przed użyciem broni palnej są obowiązani:
1) po uprzednim okrzyku „POLICJA” wezwać osobę do zachowania się zgodnego z prawem, a w
szczególności do natychmiastowego porzucenia broni lub niebezpiecznego narzędzia, zaniechania
ucieczki, odstąpienia od bezprawnych działań lub użycia przemocy;
2) w razie niepodporządkowania się wezwaniom określonym w pkt 1 zagrozić użyciem broni palnej,
wzywając: „STÓJ - BO STRZELAM”;
3) oddać strzał ostrzegawczy w bezpiecznym kierunku, jeżeli wezwania określone w pkt 1 i 2 okażą
się bezskuteczne.
2. Przepisów ust. 1 nie stosuje się w sytuacjach, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 1, 3, 5 i 8
ustawy, a także w innych przypadkach, gdy z zachowania osoby posiadającej broń lub niebezpieczne
narzędzie wynika, że wszelka zwłoka groziłaby bezpośrednim niebezpieczeństwem dla życia lub
zdrowia ludzkiego.
3. Użycie broni palnej w sytuacji, o której mowa w ust. 2, musi być poprzedzone okrzykiem
„POLICJA”.
Podsumowując; jeżeli czasu jest za mało, jest realne zagrożenie dla życia/zdrowia postronnych osób wtedy krzyczy POLICJA! i kula w łeb. Bez znaczenia czy ciężarna kobieta ma jedną rękę-w której ma broń i celuje do kuzyna na którego się wkurzyła.
RRMArt. 16.
1. W razie niepodporządkowania się wydanym na podstawie prawa poleceniom organów
Policji lub jej funkcjonariuszy, policjanci mogą stosować następujące
środki przymusu bezpośredniego:
1) fizyczne, techniczne i chemiczne środki służące do obezwładniania bądź
konwojowania osób oraz do zatrzymywania pojazdów,
2) pałki służbowe,
3) wodne środki obezwładniające,
4) psy i konie służbowe,
5) pociski niepenetracyjne, miotane z broni palnej.
2. Policjanci mogą stosować jedynie środki przymusu bezpośredniego odpowiadające
potrzebom wynikającym z istniejącej sytuacji i niezbędne do osiągnięcia
podporządkowania się wydanym poleceniom.
3. (uchylony).
4. Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, określa szczegółowe przypadki oraz
warunki i sposoby użycia środków przymusu bezpośredniego, o których mowa
w ust. 1.
Jeżeli zrobią coś na wyrost, uprzedzą fakty-idą siedzieć.
Teraz o broni:
Art. 17.
1.Jeżeli środki przymusu bezpośredniego, wymienione w art. 16 ust. 1, okazały się
niewystarczające lub ich użycie, ze względu na okoliczności danego zdarzenia,
nie jest możliwe, policjant ma prawo użycia broni palnej wyłącznie:
1) w celu odparcia bezpośredniego i bezprawnego zamachu na życie, zdrowie
lub wolność policjanta lub innej osoby oraz w celu przeciwdziałania czynnościom
zmierzającym bezpośrednio do takiego zamachu,
2) przeciwko osobie nie podporządkowującej się wezwaniu do natychmiastowego
porzucenia broni lub innego niebezpiecznego narzędzia, którego użycie
zagrozić może życiu, zdrowiu lub wolności policjanta albo innej osoby,
3) przeciwko osobie, która usiłuje bezprawnie, przemocą odebrać broń palną
policjantowi lub innej osobie uprawnionej do posiadania broni palnej,
4) w celu odparcia niebezpiecznego bezpośredniego, gwałtownego zamachu na
obiekty i urządzenia ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa, na
siedziby naczelnych organów władzy, naczelnych i centralnych organów
administracji państwowej albo wymiaru sprawiedliwości, na obiekty gospodarki
lub kultury narodowej oraz na przedstawicielstwa dyplomatyczne i
urzędy konsularne państw obcych albo organizacji międzynarodowych, a
także na obiekty dozorowane przez uzbrojoną formację ochronną utworzoną
na podstawie odrębnych przepisów,
5) w celu odparcia zamachu na mienie, stwarzającego jednocześnie bezpośrednie
zagrożenie dla życia, zdrowia lub wolności człowieka,
6) w bezpośrednim pościgu za osobą, wobec której użycie broni było dopuszczalne
w przypadkach określonych w pkt 1-3 i 5, albo za osobą, wobec której
istnieje uzasadnione podejrzenie popełnienia zabójstwa, zamachu terrorystycznego,
uprowadzenia osoby w celu wymuszenia okupu lub określonego
zachowania, rozboju, kradzieży rozbójniczej, wymuszenia rozbójniczego,
umyślnego ciężkiego uszkodzenia ciała, zgwałcenia, podpalenia lub
umyślnego sprowadzenia w inny sposób niebezpieczeństwa powszechnego
dla życia albo zdrowia,
7) w celu ujęcia osoby, o której mowa w pkt 6, jeśli schroniła się ona w miejscu
trudno dostępnym, a z okoliczności towarzyszących wynika, że może
użyć broni palnej lub innego niebezpiecznego narzędzia, którego użycie zagrozić
może życiu lub zdrowiu,
8 ) w celu odparcia gwałtownego, bezpośredniego i bezprawnego zamachu na
konwój ochraniający osoby, dokumenty zawierające wiadomości stanowiące
tajemnicę państwową, pieniądze albo inne przedmioty wartościowe,
9) w celu ujęcia lub udaremnienia ucieczki osoby zatrzymanej, tymczasowo
aresztowanej lub odbywającej karę pozbawienia wolności, jeśli:
a) ucieczka osoby pozbawionej wolności stwarza zagrożenie dla życia albo
zdrowia ludzkiego,
b) istnieje uzasadnione podejrzenie, że osoba pozbawiona wolności może
użyć broni palnej, materiałów wybuchowych lub niebezpiecznego narzędzia,
c) pozbawienie wolności nastąpiło w związku z uzasadnionym podejrzeniem
lub stwierdzeniem popełnienia przestępstw, o których mowa w pkt 6.
2. W działaniach oddziałów i pododdziałów zwartych Policji użycie broni palnej
może nastąpić tylko na rozkaz ich dowódcy.
3. Użycie broni palnej powinno następować w sposób wyrządzający możliwie najmniejszą
szkodę osobie, przeciwko której użyto broni palnej.
4. Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, określa szczegółowo warunki i sposób
postępowania przy użyciu broni palnej, a także zasady użycia broni palnej
przez jednostki wymienione w ust. 2.
UoPTutaj dopiero można stosować uproszczoną procedurę bez strzału ostrzegawczego-w punktach 1,3,5, i 8.
W innych nie. Jeżeli ktoś nie rozumie paragrafów, hierarchii, wzajemnej zależności to postaram się to trochę wyjaśnić-najlepsze jest wyjaśnianie na przykładach-kazusach.
§ 3. Policjant ma prawo stosować następujące środki przymusu bezpośredniego:
1) siłę fizyczną w postaci chwytów obezwładniających oraz podobnych technik obrony lub ataku,
2) urządzenia techniczne w postaci kajdanek, prowadnic, kaftanów bezpieczeństwa, pasów i
siatek obezwładniających, paralizatorów elektrycznych, a także kolczatek drogowych i innych
przeszkód umożliwiających zatrzymanie pojazdu,
3) chemiczne środki obezwładniające,
4) pałki służbowe: zwykłe, szturmowe, wielofunkcyjne i teleskopowe,
5) wodne środki obezwładniające,
6) psy i konie służbowe,
7) pociski niepenetracyjne, miotane z broni palnej.
§ 4. 1. Wobec kobiet o widocznej ciąży, osób, których wygląd wskazuje na wiek do 13 lat,
starców oraz osób o widocznym kalectwie stosuje się wyłącznie chwyty obezwładniające.
2. Wobec osób, o których mowa w ust. 1, w sytuacji zagrożenia życia, zdrowia lub mienia
można stosować inne środki przymusu bezpośredniego w sposób określony w rozporządzeniu, jeżeli
zastosowanie chwytów obezwładniających okazało się nieskuteczne dla osiągnięcia
podporządkowania się poleceniom wydanym na podstawie prawa.
RRMTeraz zastanówcie się;
Chcą tworzyć prawo które już istnieje-po co?
Politycy chcą się wykazać że coś robią?
Pismaki chcą się wykazać że coś wywęszyli i czemuś złemu zapobiegli?
Jesteśmy ewidentnie i ciągle manipulowani-przez rząd, polityków i media.
Koledzy polecili mi ciekawe forum:
IFPTam można poczytać o ciekawych rzeczach, jak to prawo nas zniewala, jak manipulują media i politycy.
Użytkownik Robakatorianin edytował ten post 11.07.2012 - 19:54