Napisano 21.11.2013 - 18:05
Użytkownik Vaqowsky edytował ten post 21.11.2013 - 18:06
Napisano 21.11.2013 - 20:45
Napisano 21.11.2013 - 20:46
Napisano 21.11.2013 - 21:16
Teraz małe wyjaśnienie-ta akcja promująca ograniczenie z 65 na 60, należy to liczyć w milach czy kilometrach? Posługują się milami ale w spocie, na liczniku widać km.Jeżdżę w UK od około dziewięciu lat z dopuszczalnymi prędkościami i staram się ich nie przekraczać, choć zdarza mi się jechać szybciej niż wolno. W Europie w terenie zabudowanym mamy 50km/h, w UK jest 30m/h (dla niewtajemniczonych m - to mile, 1 mila - 1,6 km), czyli 48km/h.
Fajnie tam jest-u nas na trzypasmowej, dwujezdniowej 50km/h...Jest za to wiele odcinków w miastach, gdzie wolno jechać 40m/h - 64km/h, 50m/h, a odcinki dwupasmowe to norma 40m/h w terenie zabudowanym.
A ile metrów na nagłe wtargnięcie? Poniżej ilu to pewna śmierć-15?Ok. 30 metrów odległości między samochodem a pieszym w momencie zauważenia go przez kierowcę jest bardzo rozsądną wartością.
Manipulacja, czy nie, ale wydaje mi się, że gdyby ten samochód miał sprawny ABS (czy jak to się tam nazywa), to zatrzymałby się przed pasami
To jednak przekonuje mnie o konieczności stworzenia działu MotoryzacjaAkurat abs nie ma w takiej sytuacji znaczenia. Może się przydać system ostrzegający o zbliżaniu się do przeszkód na drodze.
Albo "pieszy idioto zdejmij słuchawki z uszu-uratują ci życie"Można było tą reklamę zrobić inaczej i z tytułem 1 mniej ratuje życie.
Gdyby pieszy szedł wolniej i nie wtargnął na jezdnie...
Napisano 22.11.2013 - 11:30
Napisano 22.11.2013 - 17:23
Z przepisem "pieszy na pasach ma zawsze pierwszeństwo" współpracuje "zasada ograniczonego zaufania"
Użytkownik Tromasz edytował ten post 22.11.2013 - 17:25
Napisano 24.11.2013 - 10:34
Napisano 24.11.2013 - 10:43
Skutki to są ale wyprzedzania na przejściu dla pieszych.Nie wiem z jaką prędkością jechał ten samochód, ale warto zobaczyć ku przestrodze:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QuCaXo22Wpc
Moim zdaniem 60/70 km/h a skutki...
U nas miga się długimi-jaśniejszy przekaz, chociaż na takich sygnałach życzliwości można się przejechać. Ludzie czasem podpuszczają kogoś w celu wywołania kolizji lub dla zabawy czy też ze złej oceny sytuacji. W takich sytuacjach wskazane jest posiadanie takiej kamerkiE tam, jakieś zaufanie trzeba mieć. Jak ci koleś z auta z naprzeciwka kiwa ręką, daje znak że masz jechać pierwszy, to musisz mu zaufać, że nie ruszy w tym samym czasie.
ABS przydaje się zimą, na śniegu. Podczas hamowania tworzy się (pod kołem) poduszka ze śniegu i samochód jedzie jak na łyżwach. Przy śliskiej nawierzchni ABS może się przydać lecz nie na suchej-ABS działa pulsacyjnie i wydłuża drogę hamowaniaW przypadku takim, jak na filmie abs jest absolutnie niezbędny i jak ktoś uważa inaczej, powinien sie troche podciagnać w sprawach zwiazanych z samochodami.
Ta Skoda ma abs wylączony dla zwiększenia efektu. Ale takie hamowanie na zblokowanych kolach wydłuża droge hamowania drastycznie. W normalnym przypadku zwykly laik za kierownica majac sprawny abs zatrzyma sie przed pasami i nie byloby powodu do robienia dramatycznych apeli o wolniejsza jazde.
Użytkownik Robakatorianin edytował ten post 24.11.2013 - 10:49
Napisano 24.11.2013 - 12:44
Użytkownik Tesla edytował ten post 24.11.2013 - 12:52
Napisano 28.11.2013 - 17:07
Zwłaszcza że ta sekunda to znacznie mniej niż czas w którym zareagują hamulce.Można było tą reklamę zrobić inaczej i z tytułem 1 mniej ratuje życie.
Gdyby pieszy szedł wolniej i nie wtargnął na jezdnie...
Napisano 28.11.2013 - 19:37
Napisano 29.11.2013 - 16:32
Użytkownik Dr Röck edytował ten post 29.11.2013 - 16:32
0 użytkowników, 3 gości oraz 0 użytkowników anonimowych