Witam.
To mój pierwszy post na tym forum, więc pozdrawiam wszystkich dyskutantów. Mam nadzieję, że czegoś nie schrzanię ale jeśli już, to proszę o wyrozumiałość
Pewnie odezwę się jeszcze w kilku tematach dotyczących 9/11 ale zauważyłem, że w większości wypowiadają się w nich te same osoby, więc proszę potraktować to powitanie jako uniwersalne...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kilka słów o mnie - żeby była jasność
Jestem zwolennikiem tezy, że w przypadku 9/11 coś brzydko pachnie ale nie jestem w tym względzie ortodoksem.
Chętnie czytam wszystkie opinie i jeżeli brzmią one sensownie, to staram się na ich podstawie weryfikować moje podejście do tematu. Tematem 9/11 interesuje się praktycznie od samego początku tj. od września 2001, odkąd miałem okazję śledzić w tv wydarzenia z tamtego dnia...Trochę na ten temat czytałem, trochę oglądałem i muszę przyznać, że jest kilka kwestii, które mnie mocno zastanawiają, nie pozwalając bezkrytycznie uwierzyć w oficjalna wersję wydarzeń.
Poniżej przedstawiam moje wątpliwości odnośnie Pentagonu...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Przeglądnąłem ten wątek i nie znalazłem rozwinięcia jednej interesującej mnie kwestii (być może źle szukałem), w moim przekonaniu dość zasadniczej dla pełniejszego zrozumienia co zaszło w Pentagonie tego dnia. Chodzi mi o ten okrągły otwór wylotowy w wewnętrznym pierścieniu Pentagonu ( konkretnie w pierścieniu B )
Widać go na tych fotografiach
http://911research.w...s/punchout.html i na zdjęciu w 1 i 21 poście...
Interesuje mnie co mogło "wykonać" tak regularny otwór, o w sumie tak niedużej średnicy (vide zdjęcia ratowników przy tymże otworze)? Jeżeli przyjąć założenie, że w Pentagon wleciał Boeing, który na skutek uderzenia w tak umocnioną strukturę jaką był Pentagon (a z tego co czytałem/oglądałem, uderzenie nastąpiło w najbardziej wzmocnioną, świeżo wyremontowaną część tego budynku) rozpadł się na tak drobne kawałki, że trudno było zlokalizować jakieś jego większe fragmenty, a otwór ten znajduje się w drugim, wewnętrznym pierścieniu tej zbrojonej struktury, to moje pytanie brzmi - co go wykonało?
Bo, chyba (tak sobie myślę) nie mógł to byc kadłub Boeinga, bo ten musiał w dużej mierze rozpaść się w momencie uderzenia w elewację, a to, co przetrwało podlegało jeszcze większym zniszczeniom "przechodząc" przez kolejne strefy budynku, w pierścieniach A i B ). Moim zdaniem jest mocno wątpliwe, by te rozpadające się fragmenty samolotu, były w stanie wykonać tak regularny otwór... Jeżeli się nie mylę i nie mógł tego zrobić rozpadający się kadłub samolotu, to znaczyłoby, że musiało być to coś innego... Pytanie - co? I w jaki sposób wpływa to na oficjalną wersję, że w Pentagon uderzył samolot REJSOWY...
Pytanie jest tym bardziej zasadne, że w wypowiedziach zwolenników oficjalnej wersji dostrzegłem pewną, zadziwiającą sprzeczność. Z jednej strony, brak większych części kadłuba samolotu na trawniku przed Pentagonem argumentują oni tym, że budynek był tak solidny, zaś samolot tak kruchy, że jego kadłub roztrzaskał się "w drobny mak". Nie przeszkadza im to jednak w twierdzeniu, że samolot był na tyle duży i miał tak ogromną siłę destrukcji, że bez trudu przebił się przez dwa, trzy pierścienie tego "bunkra" i "wykonał" ten zgrabny otwór... Ja tu widzę sprzeczność, że o tajemnicy regularności (prawie idealny okrąg) tegoż otworu nie wspomnę...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeśli chodzi o szczątki samolotu, który uderzył w Pentagon, to mam jedno pytanie
Dotyczy ono znalezionego w Pentagonie silnika samolotu... Przedstawiciel producenta silników do tego modelu, zaprzeczył jakoby znaleziony na miejscu katastrofy silnik był montowany w tym modelu Boeinga. Wypowiedź ta cytowana była min. bodajże w filmie "
In Plane Site". Ale o ile pamiętam, natknąłem się na nią jeszcze w innym filmie...
Moje pytanie brzmi - czy ktoś ma jakieś inne informacje na ten temat? Chodzi mi o oficjalne lub nieoficjalne stanowisko producenta silników w tej kwestii... Chciałbym być dobrze zrozumiany - chodzi mi o tą, bądź inną wypowiedź przedstawiciela producenta, a nie o opinie porównawcze, czy silnik jest podobny czy nie...