Ponieważ nadal jest to temat o katastrofie malezyjskiego samolotu pasażerskiego, proponowałabym powrót do tematu.
Ktoś już wcześniej pisał o relacji hiszpańskiego, cywilnego kontrolera lotu na lotnisku w Kijowie
Na krótko przed tym, jak w mediach zaczęły pojawiać się informacje o zestrzeleniu malezyjskiego Boeinga 777 nad terenami kontrolowanymi przez noworosyjskich powstańców, jeden z cywilnych kontrolerów lotu na kijowskim lotnisku w Boryspolu za pośrednictwem serwisu Twitter zaczął na bieżąco relacjonować sytuację. O jego wpisach informuje portal GlobalResearch.ca.
Konto @spainbuca należało do Hiszpana znanego tylko pod imieniem (lub pseudonimem) „Carlos”, od pięciu lat pracującego jako kontroler lotów na kijowskim lotnisku. Konto założono w 2010 roku a obserwowało je 11 tysięcy osób. Autor często dzielił się za jego pośrednictwem informacjami z życia ukraińskiego lotniska.
Wieczorem 17 lipca, jeszcze zanim świat obiegły relacje o tragicznym końcu MH17, „Carlos” porzucił dotychczasowy lekki ton swoich wpisów. W ciągu dwóch następnych godzin w kolejnych krótkich wiadomościach przekazał między innymi:
- do wieży kontroli lotów w porcie lotniczym Kijów-Boryspol 7 minut po zniknięciu samolotu z radaru wkroczyły ukraińskie służby specjalne wraz z obcokrajowcami, już wtedy mówiono o zestrzeleniu;
- w ciągu trzech ostatnich minut lotu MH17 towarzyszyły dwa ukraińskie myśliwce, widziane na radarach przez personel kontroli lotów;
- o eskorcie MH17 przez ukraińskie myśliwce wiedzieli ludzie z ministerstwa spraw wewnętrznych, ale nie wojskowi;
Z racji użycia we wpisach języka hiszpańskiego, pozostały one niezauważone przez większość komentujących bieżące wydarzenia 17 lipca. Krótki wywiad z „Carlosem” przeprowadziła jedynie hiszpańskojęzyczna redakcja kanału Russia Today – mówi w nim on, że z racji swoich ostatnich wpisów otrzymał liczne pogróżki od ludzi związanych z „Majdanem” a ukraińskie władze dały mu i jego rodzinie 24 godziny na opuszczenie kraju. Treść wpisów w tym materiale nie jest komentowana ani rozwijana. Konto @spainbuca zostało usunięte z Twittera.
Informacje podawane przez kontrolera lotów pokrywają się z tymi upublicznionymi przez brytyjskie media. Jak podaje „Telegraph”, trasa ostatniego lotu MH17 była nietypowa: została odchylona od zwykłego kursu o kilkaset kilometrów na północ. Co najmniej dziesięć poprzednich lotów MH17 nie przebiegało nawet w pobliżu terenów objętych walkami. Dla gazety wypowiedział się Robert Mark, pilot komercyjny i redaktor magazynu „Aviation International News Safety”, potwierdzając, że według zapisu tras lotów 17 lipca MH17 leciał nietypową trasą. Dodał także, że w przypadku gdyby był kapitanem tego rejsu i otrzymał polecenie zmiany trasy na przebiegającą nad rejonem walk, nigdy by się na to nie zgodził z własnej woli.
Źródła:
http://www.globalres...ng-mh17/5391888,
http://actualidad.rt...-ucrania-crisis,
http://www.telegraph...cal-course.html
Kto ponosi odpowiedzialność za samoloty międzynarodowe nad Ukrainą ? Ukraina. Rząd tego kraju nie zabronił lotów nad obszarem objętym działaniami wojennymi, a więc bezpośrednim sprawcą tej tragedii jest rząd ukraiński, który uznał swój kraj za bezpiecznym dla lotnictwa cywilnego.
Jeden z komentarzy na portalu Neon24
Lot MH17 przeloty w kolejnych dniach.:
1. 11.07.14 nad Primorsk, Obwód zaporoski, ok 210 km na zachód od Grabove.
2. 12 lipca nad Bilolissya, Obwód odeski, ok 700 km od Grabove.
3. 13, 14 i 15 lipca nad Heniches'k, Obwód chersoński, ok 340 km od Grabove.
4. 16 lipca nad Berdiańsk, Obwód zaporoski, ok 200 km od Grabove.
5. 17 lipca tragedia lotnicza - dlaczego boeing koło Nerek (51.857835, 18.735695) zmienił kurs na północny wschód przemieścił się równolegle ponad 50 km, a następnie w okolicach Długołęk (51.981497, 20.263367) koło Puszczy Mariańskiej znowu zmienił kurs na południowy wschód. Co za zdarzenie informacyjne nastąpiło przed Nerkami?
Wyprzedzam dyskusję na temat złej pogody w okolicach starych tras przelotu.
W dni 17 lipca 2014 roku:
- Heniches'k, Obwód chersoński - temp 25 C, zachm. 19 %, opady 0, wiatr 20 km/s,
- Berdiańsk, Obwód zaporoski - temp 27 C, zachm. 14 %, opady 0, wiatr 14 km/s,
Źródła
http://www.meteo-europ.com
http://flightaware.c...t/MAS17/history
Nie należy oskarżać - oceniać, ale pytać dlaczego tak się stało.
Wtedy prawda wyjdzie na jaw.