Z lekkim przerażeniem czytam część komentarzy w tym temacie - takiej skali agresji i nienawiści nie spodziewałem się mówiąc szczerze, kiedy go zakładałem.
Odnoszę wrażenie, że tragedia pasażerów malezyjskiego Boeinga, schodzi na drugi plan, bo dla części dyskutantów ważniejsze jest, żeby przy tej okazji wyartykułować swoją niechęć, czy wręcz nienawiść do Rosjan.
Rozumiem, że to tragiczne wydarzenie działa na wyobraźnię i trudno zachować "spokojną głowę" ale nie pojmuję, jak można je aż tak uprzedmiotawiać, wykorzystując jako okazję do kolejnej antyrosyjskiej manifestacji - tym bardziej, że tak naprawdę, temat jest bardzo świeży i większość informacji, które do nas docierają, to jeszcze tylko domysły i spekulacje.
Chciałbym żeby było jasne - niezależnie od tego, kto jest winien tej tragedii - powinien zostać z całą surowością ukarany, bo nie ma żadnego usprawiedliwienia dla tak barbarzyńskiego działania ale może zanim ruszymy z szabelkami na Moskwę, zaczekajmy, aż ktoś przedstawi coś więcej niż tylko niesprawdzone informacje, bo te mogą być nie tyle niepełne, co po prostu błędne.
Wszystkim "gorącym głowom", które już wydały wyrok na Rosjan i prześcigają się w wylewaniu pomyj na ich głowy, chciałbym przypomnieć (a części z nich uzmysłowić - bo, odnoszę wrażenie, że są zbyt młodzi, żeby o tym wiedzieć), że to zdarzenie nie jest pierwszym w historii (i nie mówię tu o zestrzeleniu koreańskiego Boeinga 747 przez siły zbrojne ZSRR, o którym już ktoś nie omieszkał wspomnieć w tym temacie) w którym na skutek błędu lub celowego działania, rozbija się samolot pasażerski i giną jego pasażerowie.
Amerykanie również mają na koncie zestrzelenie samolotu pasażerskiego.
I Ukraińcy także.
Poniżej zestawienie przypadków ataków na samoloty pasażerskie zakończonych katastrofami i śmiercią pasażerów:
27 lipca 1955 r. - zestrzelenie izraelskiego L-149 Constellation przez bułgarskie myśliwce - 58 ofiar śmiertelnych
źródło
27 czerwca 1980 r. - zestrzelenie włoskiego DC-9-15 przez siły NATO (w trakcie ćwiczeń) - 81 ofiar śmiertelnych
źródło
1 września 1983 r. - zestrzelenie koreańskiego Boeinga 747-200A przez radziecki myśliwiec Su-15 - 269 ofiar śmiertelnych
źródło
3 lipca 1988 r. - zestrzelenie irańskiego Airbusa A300B2-203 przez amerykański krążownik USS Vincennes - 290 ofiar śmiertelnych
źródło
29 września 1998 r. - zestrzelenie Antonowa An-24RV ze Sri Lanki przez (najprawdopodobniej) Tamilskich Tygrysów - 55 ofiar śmiertelnych
źródło
4 października 2001 r. - zestrzelenie rosyjskiego Tupolewa Tu-154M przez ukraińskie siły zbrojne (w trakcie ćwiczeń) - 78 ofiar śmiertelnych
źródło