Volvo zakłada, że do roku 2020 zredukuje liczbę ofiar podróżujących nowymi samochodami marki do zera. Pomóc ma w tym system IntelliSafe, wspomagający kierowcę w trakcie jazdy oraz oferujący funkcje, których celem jest zapobieganie wypadkom i minimalizowanie niebezpieczeństwa oraz zapewnianie maksymalnej ochrony, jeśli już do nich dojdzie.
System IntelliSafe integruje w sobie kilka kluczowych funkcji, dbających o bezpieczeństwo podróżnych i wspomagających prowadzenie samochodu. Jedną z nich jest adaptacyjny tempomat, który odpowiada za zachowanie odpowiedniej odległości od pojazdu znajdującego się z przodu, co gwarantuje mniej stresującą jazdę, zwłaszcza w ruchu miejskim. System kamer, które razem pokrywają całe otoczenie wokół samochodu, to istotne usprawnienie przy manewrowaniu i kolejny element IntelliSafe. 360-stopniowe pole widzenia kamer pozwala na wyświetlaczu przy konsoli centralnej dostrzec obiekty, których nie zauważymy z wnętrza auta.
Kolejne elementy systemu to aktywne światła drogowe, które same dookreślają się względem warunków oświetleniowych na drodze, asystent parkowania niemal autonomicznie wykonujący za nas szczególnie trudne manewry oraz czujniki monitorujące martwe pola i przestrzegające w razie ryzyka kolizji, choćby przy zmianie pasa ruchu, gdzie współpracują z asystentem korygującym ruch pojazdu i ostrzegającym kierowcę, kiedy samochód zaczyna zjeżdżać i opuszczać swój pas jezdni.
Warto również wspomnieć o funkcji City Safety, która kontroluje pracę hamulców podczas nagłych spowolnień ruchu, co często ma miejsce w mieście oraz aktywnej ochronie pieszych i rowerzystów. System IntelliSafe, wykrywając zagrożenie informuje o tym kierowcę lampką ostrzegawczą oraz zatrzymuje pojazd lub spowalnia jego ruch, minimalizując ryzyko wypadku. Przy ochronie pieszych sprawdzi się również specjalna poduszka powietrzna, wprowadzona po raz pierwszy w samochodach Volvo, która nadmuchuje się podczas zderzenia i zasłania przednią szybę, chroniąc tym samym poszkodowanego pieszego.
Aktywny tempomat oraz funkcje monitorowania ruchu pieszych i rowerzystów, współgrają z mechanizmem ostrzegania przed zderzeniami frontowymi, który skanuje wszystkie samochody w promieniu 150 metrów, a w sytuacji zagrożenia ostrzega kierowcę i przygotowuje hamulce do szybkiego zatrzymania pojazdu.
Opisane technologiczne usprawnienia w parze ze wzmocnioną konstrukcją samochodów Volvo, wykonanych częściowo ze stali borowej i trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa, wyraźnie obrazują strategię koncernu i jego troskę o klientów. Volvo to, rzecz jasna, nie jedyny producent dbający o bezpieczeństwo na drogach, ale Szwedzi wyraźnie sugerują konkurencji, kto czuje się liderem w tej kategorii.
Źródło: benchmark.pl
Fotografie: benchmark.pl
http://www.benchmark...eczenstwie.html
Napisane trochę marketingowym językiem, ale mimo wszystko ciekawe i uznałem, że nada się do działu Motoryzacja.