Skocz do zawartości


Zdjęcie

Google nie daje Komisji Europejskiej za wygraną

Google Komisja Europejska Unia internet wyszukiwarka

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1

Legendarny..

    King of Nothing, Slave to No One

  • Postów: 964
  • Tematów: 187
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

„To nie działania antykonkurencyjne, to postęp” – w taki sposób firma Google odpowiada na skargi Komisji Europejskiej pod jej adresem.

 

 

google-shopping.jpg

Fot/ benchmark.pl

 

 

Biorąc pod uwagę wielkość i zakres działalności, zupełnie niezaskakujące jest to, że firma Google co chwilę jest pozywana, z czego najczęstsze zarzuty dotyczą rzekomych działań monopolistycznych. Taki gigant jest przecież bardzo łatwym celem. Firma Google zdecydowanie jednak nie zamierza dać za wygraną i rozpoczyna batalię z Komisją Europejską, która złożyła najgłośniejszy chyba pozew.

 

W kwietniu Komisja Europejska zarzuciła firmie Google, że ta dopuszcza się działań antykonkurencyjnych. Pozwy były dwa. Jeden dotyczył uprzywilejowywania własnych wyników w wyszukiwarce. Drugi zaś zawierania niezgodnych z prawem umów z reklamodawcami i producentami. Do tej pory gigant nie odpowiadał, ale teraz uznał, że nadszedł już najwyższy czas.

 

Firma Google twierdzi, rzecz jasna, że jej działania nie są antykonkurencyjne, lecz wynikają po prostu z chęci dostarczania jak najlepiej dopasowanych wyników wyszukiwania. Wszystkie mechanizmy są ponoć opracowywane po dogłębnej analizie zachowań użytkowników. Takie wyniki, owszem, są korzystne dla niektórych dystrybutorów, ale są też najlepsze dla użytkowników. Niedostarczanie ich byłoby równoznaczne z obniżeniem jakości usługi. Przynajmniej według Google.

 

Na tym jednak nie koniec. Firma Google twierdzi, że oskarżenia Komisji Europejskiej są nie tylko nieprawdziwe, ale i bezpodstawne, bo oparte na analizach przeprowadzonych przez niezaznajomionych z tematem autorów. Przedstawiciele uważają, że algorytmy są sprawiedliwe i skutecznie oceniają po prostu jakość treści. Twierdzą też, że zupełnie pozbawione sensu byłoby promowanie na siłę konkurencyjnych rozwiązań we własnym produkcie. – „To jest niezgodne z prawdą, prawem i ekonomią”.

 

A Wy jak uważacie? Kto ma rację?

 

 

 

Źródło: benchmark.pl


Użytkownik Legendarny. edytował ten post 29.08.2015 - 00:33

  • 1



#2

fussy.
  • Postów: 232
  • Tematów: 5
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

Znamienne jest fakt że wyniki, dla poszczególnych posiadaczy konta Google (i nie tylko), mogą się diametralnie różnić. Innymi słowy Kowalski może zobaczyć w wynikach coś zupełnie innego niż Nowak przy wyszukiwaniu tej samej frazy. Już spersonalizowane reklamy serwowane przez Google w postaci GoogleAdd budzą niesmak, ale wyniki zwracane przez wyszukiwarkę powinny być całkowicie obiektywne i dające każdemu prawo do dostępu do tej samej zawartości. Niestety Google postanowiło dawać nam "spersonalizowane" wyniki. Pytanie tylko kogo obchodzi subiektywna, serwowana nam, rzeczywistość Google'a?

 

Powinni "beknąć" za swoje praktyki, a ich mętne tłumaczenie niczego nie wyjaśnia... poczynając od pozycjonowania stron i na "personalizacji" internetu kończąc.

Kiedyś w pośpiechu (i w innym kraju) skorzystałem z wyszukiwarki Google chcąc pokazać znajomemu jakie Martensy zamówiłem. Zostałem "ukarany" koniecznością  oglądania reklam (i odnośników do sklepów) tychże przez kolejne miesiące, mimo że buty już dawno kupiłem i kilka razy zdążyłem wypastować ;)


  • 2




Inne tematy z jednym lub większą liczbą słów kluczowych: Google, Komisja, Europejska, Unia, internet, wyszukiwarka

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości oraz 0 użytkowników anonimowych