Skocz do zawartości


Zdjęcie
* * * * * 3 głosy

Mój Londyn


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1

Panjuzek.
  • Postów: 2804
  • Tematów: 20
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Przyjechałem do Londynu prawie dziesięć lat temu. Początkowo byłem oszołomiony, i głodny ciekawych miejsc, znanych z telewizji i książek.

 Dzisiaj  odkrywam inny Londyn. Taki zza płota. Gdzieś w kącie. Daleko od drogi. 

 Odkrywam miejsca zwyczajne, pozbawione splendoru, nieistniejące w turystycznej ofercie. Taki... Codzienny Londyn.

 

Wszystkie fotografie, są zrobione w południowo-wschodnim Londynie za pomocą taniego aparatu, czasem telefonu. Będę wklejał fotki sukcesywnie żeby nie przeładować tematu.

 

Na początek pocztówkowo. 

 

Greenwich wieczorem.

APDgwrm.jpg


Podwórze.

IGFeVqk.jpg


Bloki w lesie.

pa5n6GG.jpg


Gołąb na dachu

yzBeimD.jpg





#2 Gość_critter☆

Gość_critter☆.
  • Tematów: 0

Napisano

Hej musisz mnie kiedyś tam zaprosić :P I tak muszę w końcu się stąd wynieść :D 

 

A tak na serio to świetne zdjęcia. Miło zobaczyć inny kawałek świata od tej bardziej realistycznej strony ;) 



#3

Panjuzek.
  • Postów: 2804
  • Tematów: 20
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Jak by co to zapraszam :) Jest gdzie spać a i Off licence jest blisko  :beer2: .

 

 Fotki robiłem na przestrzeni dwóch lat. Przewie wszystkie, robione były w zasadzie na pograniczu drugiej i trzeciej strefy, więc raczej bliżej centrum niż rogatek (Londym ma sześć stref, pierwsza to centrum.)

 Kolejna porcja zdjęć. trochę "motórowo".

 

6FMU1iv.jpg

 

 

Początek sezonu motocyklowego 2015.

0yDjGyj.jpg

 

Pan Kowalski  :beer2:

 

0gfia12.jpg


I wracamy do głównego tematu :)

65i651E.jpg

 

 

 

Sport z elementem industrialnym, i takie tam. 

w3u8sIW.jpg

X5nE4GK.jpgUOTC4cS.jpg


poręczna rzecz.

NVA1dlO.jpg


Użytkownik Panjuzek edytował ten post 03.11.2015 - 21:25




#4

Daniel..
  • Postów: 4142
  • Tematów: 51
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Anglia, Londyn, a na boisku sami czarni...boże chroń nas przed tymi wzbogaceniami kulturowymi jak najdłużej.

Patrząc po zdjęciach to cóż, miejsce jak miejsce, fajnie że Ci się dobrze żyje, ja jednak nie opuściłbym kraju.





#5

Panjuzek.
  • Postów: 2804
  • Tematów: 20
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

up@ zauważ że za płotem w tenisa grają sami biali :) :diabel:  Ale tak naprawdę to jest specyfika Lewisham. To jedna z najbardziej wymieszanych kulturowo i rasowo dzielnic. Tak naprawdę, murzynów jest tu proporcjonalnie tyle samo co białych i żółtych. Idąc ulicą natykasz się na ludzi z całego świata. W moim bloku, jest osiem numerów. I mieszkają tu dwaj Brazylijczycy, Chińczyk z rodzicami, Jamajczycy, jedna Angielka, homo Szkot,  turban  z rodziną (nie wiem dokładnie skąd). I rodzina świadków Jehowy wywodząca się z Conga. Tak że ten. jest kolorowo. Ale nie cały Londyn taki jest. są dzielnice gdzie mieszkają głównie żydzi, i to tacy z pejsami i w kapeluszach, niektóre są bardzo czarne, a niektóre wręcz przeciwnie. są skupiska Hindusów, Chińczyków, czy też Polaków. Z resztą Londyn od samego początku istnienia był multi-kulti. Taki jego urok. :)

 

Kolejna porcyjka zdjęć. 

 

Bazarek w  Greenwich.

 

DSCF1171.JPG

 

To też Greenwich

 

DSCF1232.JPG

 

A to nie jest Giza :)

 

DSCF1274.JPG

 

Z tego parku jest znacznie bliżej do Centrum niż na obrzeża (Forest Hill)

 

DSCF1246.JPG

 

 "Na mojej ulicy nie mieszka już Jezus, i Szatan się z niej też wyprowadził"

DSCF1165.JPG


Użytkownik Panjuzek edytował ten post 16.11.2015 - 23:19




#6

Alis.

    "Zielony" uspokaja ;)

  • Postów: 690
  • Tematów: 171
  • Płeć:Kobieta
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Podobają mi się te czerwone autobusy, takie charakterystyczne, jedyne w swoim rodzaju :)

Nie byłam w Londynie więc miło zobaczyć coś więcej niż to co pokazują w tv.





#7

Panjuzek.
  • Postów: 2804
  • Tematów: 20
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Kilka przeoczonych :)

 

DSCF1081.JPG

 

DSCF1507.JPG

 

DSCF0953.JPG





#8

Panjuzek.
  • Postów: 2804
  • Tematów: 20
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Ide se, pacze se, a tu taka sytuacja :))

 

DSC_0003.JPG

 

Aż by się chciało powiedzieć:, cudze chwalicie....





#9

D.K..

    Semper invicta

  • Postów: 3190
  • Tematów: 2738
  • Płeć:Kobieta
  • Artykułów: 16
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Mam nadzieję, że się nie pogniewasz za władowanie się z butami do Twojego tematu, bo mój post z Londynem nie ma niczego wspólnego... ale za to nawiązuje nieco do Twojego ostatniego zdjęcia :)

 

Spoiler




#10

Panjuzek.
  • Postów: 2804
  • Tematów: 20
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

 

Mam nadzieję, że się nie pogniewasz za władowanie się z butami do Twojego tematu, bo mój post z Londynem nie ma niczego wspólnego...

 

 Wręcz przeciwnie :) Przez wiele lat pasjonowałem się zabytkową motoryzacją, głównie Polską i Niemiecką... specjalizacja: motocykle. Miałem w Polsce garaż gdzie operowałem na otwartych sercach starych (czasem bardzo starych :) regenerowałem kiedyś sprzęgło i gaźnik motocykla NSU z 1927r  to był najstarszy pojazd w moim garażu, zazwyczaj to były lata 1950-1980) motocykli.

 

 A co do przyczepy Niewiadów, nie ma się co dziwić. była po prostu dobra. Co ciekawe firma nadal istnieje i produkuje.

 

Historia przedsiębiorstwa sięga 1920 roku, kiedy powstała Spółka Akcyjna „NITRAT”, której celem była produkcja wyrobów chemicznych i wojskowych. Siedziba spółki początkowo była w Warszawie,     do czasu wybudowania zakładu produkcyjnego w Niewiadowie w 1924 roku. Prace budowlane, dostawa linii technologicznych, montaż maszyn i urządzeń przypadła włoskim specjalistom. Oprócz trotylu      w Niewiadowie produkowano również nawóz sztuczny.

W czasie II Wojny Światowej firma została zniszczona, pozostała część przejęta przez Okupanta. Po wyzwoleniu zakład pozostawał pod kontrolą Pabianickiej Spółki Akcyjnej Przemysłu Chemicznego „CIBA”, a następnie Zjednoczonych Zakładów Przemysłu Barwników „BORUTA” w Zgierzu.
Dopiero w roku 1950 udało się powrócić do produkcji chemicznej, zakład zmienił nazwę na Zakłady Przemysłu Nieorganicznego NIEWIADÓW.

W 1955 roku zakład został podporządkowany Zjednoczeniu „PREDOM” i zmienił nazwę na Wytwórnia Wyrobów Precyzyjnych „NIEWIADÓW”.
Od tego czasu firma rozwijała swoją działalność poprzez różnorodną produkcję, m.in. ozdób choinkowych, kajaków, łodzi żaglowych, młynków elektrycznych.

W 1966 rozpoczęto produkcję przyczep kempingowych. Jeszcze dwukrotnie zmieniano nazwę zakładu na Zakłady Sprzętu Domowego i Turystycznego „PREDOM-PRESPOL” oraz w 1986 r. na Zakłady Sprzętu Precyzyjnego „NIEWIADÓW”.

W 1994 roku przekształcono firmę w spółkę akcyjną. Kolejnym krokiem w historii jest wydzielenie dwóch spółek – Fabryka Przyczep Niewiadów Sp. z o.o. oraz Fabryka Artykułów Domowych FAD Niewiadów Sp. z o.o.

W kwietniu 2006 doszło do scalenia wszystkich Spółek w jedną pod nazwą Zakłady Sprzętu precyzyjnego „NIEWIADÓW” S.A. w skrócie „NIEWIADÓW” S.A.

Fotogaleria:

Ważniejsze daty w historii Firmy:

30 grudzień 1920 r. – Założono Spółkę Akcyjną NITRAT.
1921—1922 r. – Budowa Polskich Zakładów Chemicznych NITRAT Spółka Akcyjna w Niewiadowie.
8 grudzień 1922 r. – Uroczyste „poświęcenie ‘nowego zakładu’.
1924 r. – Firma Societa Italiana Produtti Esplodenti z Mediolanu dokonała rozruchu zakładu i przekazała         go polskiemu personelowi.
1 wrzesień 1939 r. – Zbombardowano niektóre obiekty zakładu
1940 r. – Zdemontowano i wywieziono do Niemiec urządzenia zakładu.
1941—1944 r. — Lata rozbrajania niewypałów amunicji, pocisków i bomb.
październik 1944 r. — Wywieziono przymusowo pracowników do Austrii.
styczeń 1945- Wyzwolono zakład.
1946 – Polskie Zakłady Chemiczne NITRAT SA podporządkowano Pabianickiej Spółce Akcyjnej Przemysłu Chemicznego CIBA.
Maj 1949 r. — Zjednoczone Zakłady Przemysłu Barwników O-RUTA w Zgierzu — administratorem zakładu.
Styczeń 1950 r. — Utworzone zostały samodzielne Zakłady Przemysłu Nieorganicznego — Niewiadów — podległe Ministerstwu Przemysłu Ciężkiego.
Luty 1951 r.— Rozpoczęto produkcję soli nieorganicznych i innych związków chemicznych. Jednostką nadrzędną zakładu zostało Ministerstwo Przemysłu Chemicznego.
1955 r. — Zakład został podporządkowany Zjednoczeniu PREDOM w Ministerstwie Przemysłu Maszynowego   i zmienił nazwę na Wytwórnia Wyrobów Precyzyjnych NIEWIADÓW.
1957 r. — Rozpoczęto produkcję ozdób choinkowych i kajaków składanych NEPTUN.
1964 r. — Rozszerzono produkcję sprzętu pływającego o łódź żaglową MEWA.
1965 r. — Wyprodukowano pierwszy młynek elektryczny do kawy.
1966 r. — Uruchomiono produkcję przyczep campingowych TRAMP oraz elektrycznych robotów kuchennych.
1970 r. — Powstała przyczepa campingowa ROMI.
1970 r. — Zakład zajął l miejsce we współzawodnictwie międzyzakładowym Zjednoczenia PREDOM.
1973 r. — Wyprodukowano pierwsze przyczepy campingowe typu N-126.
1974 r. — Rozpoczęto produkcję przyczep bagażowych N-250 i przyczep podłodziowych.
1975r. — Zakład zmienił nazwę na Zakłady Sprzętu Domowego i Turystycznego PREDOM-PRESPOL.
1976 r. — Pierwsze przyczepy campingowe N-132 opuściły produkcję.
1977 r. — Uruchomiono produkcję nowej przyczepy campingowej typu N-127.
1978 r. — Uroczysty ‘chrzest’ statku m/s NIEWIADÓW.
1982r. — Zakład przystąpił do Zrzeszenia Wytwórców Sprzętu Precyzyjnego w Ministerstwie Hutnictwa             i Przemysłu Maszynowego.
Styczeń 1986 r. — Rozpoczęto produkcję nowej generacji przyczep campingowych N-126n.
Lipiec 1986 r. — Zmieniono nazwę zakładu na: Zakłady Sprzętu Precyzyjnego NIEWIADÓW
1995 r. – Powstanie Grupy Kapitałowej i wydzielenie oddzielnych podmiotów gospodarczych ze struktur Zakładów Sprzętu Precyzyjnego „NIEWIADÓW” S.A.: Fabryki Przyczep Sp. z o.o., Fabryki Artykułów Domowych Sp. z o.o.
2001 r. – Nagroda „Europrodukt 2000” za „niebieską linię” czyli grupę przyczep bagażowych. W tym samym roku Fabryka Przyczep odbiera prestiżową nagrodę za dynamikę eksportu w latach 1999-2001. Zakład znalazł się też w rankingu największych polskich eksporterów „ Polish Export Reviev 2001”.
2004 r. – Fabryka Przyczep Niewiadów otrzymuje statuetkę Lider Exportu 2004”
2006 r. – Spółka organizuje ogólnopolski konkurs na najstarszą przyczepę kempingową typ N 126. Wygrywa przyczepa z pierwszego roku produkcji (1973) przywieziona przez Pana Janusza Broena z Sosnowca.Zwycięzca odjeżdża nową N126.
2006 r. – Ponowne połączenie Spółek „córek” w jedną – Zakłady Sprzętu Precyzyjnego „NIEWIADÓW” S.A.   w skrócie „NIEWIADÓW” S.A.
2007 r. – uzyskanie przez Spółkę Certyfikatu Zarządzania Jakością ISO 9001:2001

 

Wrzesień 2013 przejęcie przez FABRYKA PRZYCZEP NIEWIADÓW SP Z.O.O SPÓŁKA KOMANDYTOWA produkcji przyczep i kontynuowanie produkcji przyczep pod marką NIEWIADÓW przez ZAKŁAD PRODUKCJI PRZYCZEP NIEWIADÓW Sp. z o.o. jako jednego uprawnionego do używania historycznej nazwy. W skład przejętej działalności prócz majątku produkcyjnego – nieruchomości, maszyn i urządzeń – weszło prawo do używania znaku firmowego/towarowego NIEWIADÓW, prawa z rejestracji wzorów użytkowych oraz prawa do dokumentacji technicznej dotyczącej produkcji przyczep pod marką NIEWIADÓW

 

09 2013 rozpoczęcie produkcji przez nowego właściciela i wysyłka pierwszych przyczep

11 2013 uzyskanie przez ZAKŁAD PRODUKCJI PRZYCZEP NIEWIADÓW Sp. z o.o. Certyfikatu Systemu Zarządzania w zakresie produkcji przyczep samochodowych PN-EN ISO 9001:2009

http://niewiadow.pl/firma/historia/

Podobnie jak atrakcja Starówki warszawskiej z lat osiemdziesiątych czyli słynny Melex. 

 

 

Pojazdy te były początkowo produkowane jedynie w wersji wózków golfowych przez Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego „PZL-Mielec” od 1971 roku w nowo utworzonym wydziale fabryki samolotów w Mielcu. W 1993 roku w wyniku podziału i prywatyzacji tego przedsiębiorstwa Melex zaczął funkcjonować jako osobne przedsiębiorstwo. 1 września 2003 roku przedsiębiorstwo to zostało kupione przez Andrzeja i Dorotę Tyszkiewiczów i zaczęło funkcjonować jako spółka jawna „Melex A&D Tyszkiewicz”[1].

Współcześnie pojazdy o tej nazwie są produkowane w kilkunastu odmianach o różnym przeznaczeniu użytkowym. Melex jest dostępny w trzech kategoriach: pojazdy pasażerskie, bagażowe i specjalne.

Jest bardzo popularny w swojej klasie, na tyle, że wózki elektryczne innych firm często nazywane są meleksami. Oryginalne meleksy są używane m.in na polach golfowych, w fabrykach, centrach logistycznych, sanatoriach, szpitalach, firmach pogrzebowych, lotniskach, dworcach, parkach, zoo, zamkniętych terenach jak starówki dużych miast.

Melex jest zastrzeżonym znakiem towarowym. W dwóch wersjach graficznych został zastrzeżony przez Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego „PZL-Mielec”[2], a w jednej przez spółkę „Melex A&D Tyszkiewicz”. Ponadto spółka ta zastrzegła „Melex” jako znak słowny

 

Ponoć to najpopularniejsze wózki golfowe na świecie :)

 

 Wracając do tematu Malucha. Tak naprawdę to jest parking przed firmą, w której pracuję. Właścicielką jest jedna z pań z działu kadr, dla której to jest najtańsza opcja podróży do pracy. Zapłaciła za tego malucha £2100. Alu-felgi nowiutka tapicerka, a i silnik wygląda na złożony z nowych części. Nie ma lipy. A dlaczego najtańsza? 

 

Pali mało,  £230 ubezpieczenia za rok!!! Dla porównania, za Focusa 2004 płacę £1200 a mam podobny okres bezszkodowy.

 

 Co ciekawe, ludzie tutaj myślą  że to to fajny WŁOSKI klasyk. Widziałem nawet kiedyś białego Malucha w komisie za £1900 z wymalowaną włoską flagą na dachu.

 

 

Dla tego napisałem: cudze chwalicie.


Użytkownik Panjuzek edytował ten post 21.01.2017 - 19:42




#11

D.K..

    Semper invicta

  • Postów: 3190
  • Tematów: 2738
  • Płeć:Kobieta
  • Artykułów: 16
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

A co do przyczepy Niewiadów, nie ma się co dziwić. była po prostu dobra. Co ciekawe firma nadal istnieje i produkuje.


Wspomniany przeze mnie Szwed bardzo sobie chwalił tę przyczepę twierdząc, że jest bardzo mała, lekka tak, że jedna osoba spokojnie po placu za dyszel ją przeciągnie, jest wytrzymała i na dodatek ma bardzo wygodne łóżka. Nie wiem, nie miałam do czynienia z taką kempingówką, ale miło było słyszeć, jak ją chwalił. Dopiero później się przyznałam, że jestem Polką :)





#12

noxili.
  • Postów: 2850
  • Tematów: 17
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

 

A co do przyczepy Niewiadów, nie ma się co dziwić. była po prostu dobra. Co ciekawe firma nadal istnieje i produkuje.


Wspomniany przeze mnie Szwed bardzo sobie chwalił tę przyczepę twierdząc, że jest bardzo mała, lekka tak, że jedna osoba spokojnie po placu za dyszel ją przeciągnie, jest wytrzymała i na dodatek ma bardzo wygodne łóżka. Nie wiem, nie miałam do czynienia z taką kempingówką, ale miło było słyszeć, jak ją chwalił.

 

Sąsiad ma dokładnie taka sama.Po równym rzeczywiście da się ciągnąć samodzielnie ale np pod górkę to w trójkę ze bratem i wujkiem ciągną na "parking zimowy" pod płotem). Co roku wleką zwykłym kombiakiem nad morze(a mieszkam na granicy Sudetów). Bardzo sobie chwalą ten model.







Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości oraz 0 użytkowników anonimowych