Skocz do zawartości


Zdjęcie

Forumowy mini warsztacik - macie jakieś problemy? Piszcie...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
216 odpowiedzi w tym temacie

#196

Wszystko.
  • Postów: 10021
  • Tematów: 74
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 1
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Oki, dzięki za wskazówki. Piszczenie jest przy ruszaniu na skręconych kołach maxa. Byłem u jednego "mechanika" ale sie nie wyznał co to jest. Narazie jeżdże.



#197

Staniq.

    In principio erat Verbum.

  • Postów: 6686
  • Tematów: 774
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 28
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Może Ci gdzieś opona obciera o wahacz lub amortyzator, czy gdzieś o nadkole.





#198

Kilroj.
  • Postów: 32
  • Tematów: 7
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Dwa lata temu pytałem się tu o Alfę 164. Dostałem parę rad, auto kupiłem. Wiadomo, stara Alfa, więc zakładałem że będzie się psuła itp. Przez następny rok kilka razy byłem w serwisie... ale z moim Passatem B7. Alfa jeździła. Passata sprzedałem rok temu, bo się gwarancja skończyła, niech się teraz kto inny z nim buja, zacząłem szukać innego auta, no bo stara Alfa jako jedyne auto kiepsko się ponoć sprawdza. Ale do dziś niczego nie kupiłem. Alfa jak jeździła, tak jeździ dalej i nic jej nie jest. Jedyny problem przez te dwa lata to wydech musiałem wymienić bo zgniła rura i zaczęło pierwdzieć, więc kupiłem od razu cały od kolektora po tylny tłumik.

Tylko dziwnie się na mnie patrzą, jak pada pytanie czemu sprzedałeś passata? Odpowiadam bo się psuł na okrągło. A czym jeździsz teraz? Alfą. Jaką? 164. Nie znam takiej ? A to taka z 1994. I rozmowa o autach się urywa natychmiast :)



#199

StatystycznyPolak.
  • Postów: 2574
  • Tematów: 18
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Ten mit o psujących się alfach można zawdzięczać silnikom Twin Spark które były nie dość że awaryjne to jeszcze drogie w serwisowaniu. Cała reszta psuła się raczej nie odbiegając od normy. A tak swoją drogą ma ktoś Hondę Accord VI generacji? 





#200

Dr Röck.
  • Postów: 136
  • Tematów: 5
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja zadowalająca
Reputacja

Napisano

@Kilroj

Mówiłem ci, że 164 jest w porządku, niezależnie od tego co mnóstwo innych tak zwanych specjalistów twierdziło.

 

@CzłowiekSarna

Twin sparki 8v są chyba najlepszymi benzyniakami w historii, silnik nie do zarąbania. 16V to padlina za to.

Co do accorda, jeśli chodzi ci to taką

 

851742695_6_1080x720_vi-gen-18-v-tec-200

 

to miałem swego czasu ATR - ale szału specjalnego nie było, więcej otoczki, niż faktycznie interesujące auto. Jak chcesz coś wiedzieć, to pytaj, może pamiętam :)





#201

lukinho.
  • Postów: 0
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

 Witam, mam problem z moim polo 6n 1,4 benzyna. Jakieś 2 tygodnie temu nie chciał mi odpalić, po kilku próbach w końcu zaskoczył, ale jakby ostatnim tchem. Po czym, gdy próbowałem ruszyć co chwilę silnik gasł. Trochę go przygazowałem i w końcu ruszył. Na wyższych biegach jechał w miarę ok, ale parę razy gdy chciałem przyspieszyć z 3 biegu 2- 2,2k rpm zaczął się dławić, więc za każdym razem gdy przyspieszałem po hamowaniu trzymałem go na wyższych obrotach niż normalnie. I tak minęła mi podróż do pracy. W drodze powrotnej auto odpaliło normalnie i wszystko było ok. Przez 2 kolejne dni sytuacja się powtórzyła, rano problemy z odpaleniem, a w ciągu dnia wszystko ok. Akurat gdy byłem u mechanika auto odpalało i jeździło normalnie i żadnej diagnozy nie mógł wystawić. Przez tydzień wszystko było ok, aż do dzisiaj. Podróż do pracy była bezproblemowa. Po pracy auto odpaliło normalnie (może 2 sekundy dłużej kręciło), ale było słychać głośny świst, chyba pasek (alternator?). Za każdym razem gdy pojawiał się ten problem było to słychać, chociaż wcześniej też z rana, (szczególnie po deszczu), również świszczało, ale nie tak głośno jak teraz. Problem pojawił się, gdy dojechałem do zakorkowanej ulicy. Silnik ciągle gasł podczas ruszania, nawet większe obroty nic nie dały. Po kolejnych próbach silnik nawet nie wkręcał się na obroty przy dodawaniu gazu. W końcu, po którymś z rzędu uruchomieniu i z gazem w podłodze silnik zaczął reagować na gaz i wtoczyłem się na pobliski parking. Wyłączyłem auto, zaczekałem kilkanaście minut, kilka razy go odpalałem i gasiłem, aż w końcu spróbowałem ruszyć i czary mary auto chodzi jak złoto. 

Dodam tylko, że od początku gdy mam to auto (6lat) przy każdym uruchamianiu słychać charakterystyczne "charczenie" bendiksa, i po wymianie akumulatora dwa lata temu, przez kilka tygodni  rozrusznik czasem się zatykał i nie kręcił za pierwszym razem, ale z biegiem czasu problem zniknął. 

Będę wdzięczny za wszelkie porady. 



#202

Staniq.

    In principio erat Verbum.

  • Postów: 6686
  • Tematów: 774
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 28
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Jeżeli masz elektryczną przepustnicę, to znajdź złączkę. Rozepnij ją i wyczyść styki (u mnie pomogło WD-40). Miałem podobne objawy.





#203

StatystycznyPolak.
  • Postów: 2574
  • Tematów: 18
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Podstawowe pytanie. Check się świeci?





#204

lukinho.
  • Postów: 0
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Nie świeci się, jedynie gdy nie chce czasem odpalić świeci sie akumulator, ale jest raczej dobry (kropka jest zielona gdzie sprawdza sie stan aku, zegary się nie zerują i radio nie szaleje).

#205

StatystycznyPolak.
  • Postów: 2574
  • Tematów: 18
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Podejrzewam problem z układem zapłonowym. Świece, kable wysokiego napięcia lub aparat zapłonowy. Najlepiej sprawdzić po zmroku czy nie ma przebić na kablach i aparacie zapłonowym, gdy są niesprawne to widać że skaczą po nich iskry.





#206

Panjuzek.
  • Postów: 2804
  • Tematów: 20
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Alternator. Szczotki się kończą, Trzeba wymienić.





#207

lukinho.
  • Postów: 0
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Oddałem auto do mechanika, podłączył kompa i wykryło błąd na przepustnicy, zobaczymy co będzie dalej. Oby nie skończyło się zabawą w wymienianiu wszystkiego po kolei. Dzięki za porady.



#208

Staniq.

    In principio erat Verbum.

  • Postów: 6686
  • Tematów: 774
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 28
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

U mnie mechanik proponował regenerację przepustnicy. Powiedziałem, że się zgłoszę i styki sam czyściłem. To było ponad półtora roku temu. Do dzisiaj działa bez zarzutu. Gdyby to było coś poważniejszego, to by nie pomogło.

Specyficzne są problemy przy zwiększonej wilgotności powietrza, po deszczu lub rano.





#209

lukinho.
  • Postów: 0
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Akurat sprawdziłem wszystkie styki i w zasadzie wyglądały w środku jak nówki zero zanieczyszczeń. Jutro zobaczę co powie. 



#210

lukinho.
  • Postów: 0
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Witam ponownie. Minął prawie tydzień i auto na razie śmiga bez zarzutu. Została przeczyszczona przepustnica, zrobiona adaptacja i jest ok, ale problemy z uruchomieniem auta to będzie sprawa elektryki. Dzięki panowie za odzew.




 

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości oraz 0 użytkowników anonimowych