oprocz tego co napisal juz wariat o sprzegle to dodam tylko, ze falowanie obrotow zazwyczaj jest spowodowane padnietym silnikiem krokowym, sonda lambda, albo lewym powietrzem zaciaganym przez przepustnice. to groszowe sprawy. latwo sprawdzic krokowca, przy przepustnicy powinna byc wtyczka, wyciagnij ja. silnik powinien miec podwyzszone obroty biegu jalowego, ale nie powinien samoczynnie wchodzic na wyzsze. jesli tak bedzie, to problemem jest krokowiec. pozostale usteerki sa tez banalne do usuniecia.
wypalone zawory? mialbys wiele innych dodatkowych objawow, wiec to nie to.
jesli chodzi o auto, to tez wariat dobrze napisal. nie kupuj niczego drozszego niz 10 kola. od audi a4 b6 trzymaj sie z daleka, ten model jest ogolnie kiepski i ma tylko dwa godne uwagi silniki, 1.6 i 1.8 turbo. tylko ze 1.6 to muzealny szmelc bez osiagow i z duzym spalaniem oraz skrzyniami biegow, z ktorych sypia sie nity, a 1.8turbo jest bardzo dobry, ale ma swoje wady i tani w serwisie nie bedzie. 4 cewki, 20 zaworow, kretynski patent z lancuchem spinajacym walki rozrzadu itp. poza tym beznadziejne aluminiowe zawieszenie, skrzynie multitronic bedace legendarna już padliną, slaba elektryka i tak dalej. zalet zero, wad mnostwo, a komfort jazdy jak wozem drabiniastym.
passat b6 to juz mina totalna i najgorszy szajs na rynku.
nie wiem jakie konkretnie auta cie interesuja, ale mozesz pomyslec np. o peugeocie 406 - bardzo dobry model, jeden z najlepszych na rynku i do tego tani, bo nie niemiecki. jak nie peugeot to lancia lybra, albo honda accord 6 generacji. moze tez byc mazda 626 generacji gf - ale 626, a nie 6! opcja dla kogos, kto nie zna sie w ogole na autach i chce miec spokoj to octavia 1 generacji. auto ogolnie beznadziejne, ale tez bezproblemowe i czesci do tego jest mnostwo. bezpieczna opcja to silnik 2.0 - stary grat, ale prosty, tani w naprawach, dobry do gazu i nie laczyli go z rozlatujacymi sie skrzyniami. trzeba tylko pamietac, zeby olej mial, bo go lubi wciagac. jak bedziesz pilnowal oleju, to grat dlugo pojezdzi choc rewelacji nie bedzie.
jesli znasz mechanika ogarniajacego francuzy, to inna dobra opcja to xantia. ale musi byc dobry mechanik, bo ktos kto robi tylko passaty i audiki wymieknie jak zobaczy hydropneumatyke. ale komfort jazdy nieporownywalny z niczym innym poza innym citroenem z hydro.
focus? jako-tako. rewelacji nie ma, zwykle jezdzidlo.
Użytkownik Dr Röck edytował ten post 14.03.2016 - 14:56