Skocz do zawartości


Zdjęcie

Audi vs Seicento. Analizy wypadku z Beatą Szydło.

wypadek Beata Szydło pojazdy rządowe wypadek Beaty Szydło BOR audi seicento

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
145 odpowiedzi w tym temacie

#16

Alis.

    "Zielony" uspokaja ;)

  • Postów: 690
  • Tematów: 171
  • Płeć:Kobieta
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano


 

 

 

 

Ale to seicento przygotowywalo sie do manewru skretu w lewo wiec pewnie poruszalo sie z 5 km/h, o ile nie stalo w miejscu,

 

 

No tak, masz rację.

Za bardzo zasugerowałam się przebąkiwaniem o średniej prędkości z jaką mogła poruszać się kolumna, a konkretnie tą informacją:

 

Jak ustaliła „Rzeczpospolita", premier Beata Szydło w piątkowy wieczór przyleciała z Warszawy do Krakowa wojskowym samolotem, gdzie przesiadła się do samochodu. O której godzinie? Nie wiadomo. Jej podania odmówili nam ppłk Marek Pietrzak z Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych oraz Rafał Bochenek, rzecznik rządu. Wiadomo jednak, że kierowca audi pani premier rozpoczął służbę o godz. 18 (mówił o tym szef MSWiA), a wypadek zdarzył się o godz. 18.37.

Z Balic do Oświęcimia jest 55 kilometrów. To oznacza, że kolumna jechała ponad 100 km na godzinę.

 

Ale to tylko takie gdybanie raczej jest.


  • 0



#17

Staniq.

    In principio erat Verbum.

  • Postów: 6686
  • Tematów: 774
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 28
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Fakty, które nam przedstawiono dotychczas:

 

Untitled1.png

grafika/Staniq

 

Mamy sytuację, gdzie samochód pragnący skręcić, dojechał do osi jezdni. Z prawej ma pusto, ale z lewej widzi błyski niebieskich "kogutów", przepuszcza pędzące "50 km/h" auto, nie ma nic więcej, więc rusza. W wyniku zbyt dużej dziury w kolumnie, nie zauważa następnego auta, które było schowane za autami na jego własnym pasie ruchu. To drugie auto z pędzącej kolumny, wyłania się z za pojazdów stojących za Seicento, które prawidłowo czekają, aż to właśnie Seicento opuści skrzyżowanie. Ta zbyt duża odległość pomiędzy autami kolumny jest przyczyną wypadku. Chłopak ruszył ledwo, a od razu nadział się na bok limuzyny. Logika podpowiada, że limuzyna nie wlokła się 50 km/h, ale znacznie szybciej. 

Zastanawia mnie jedno, dlaczego nie dobierają się do kierowców kolumny, którzy mimo jazdy na kogucie i sygnałach, powinni zachować ostrożność, w wypadku, kiedy poruszają się wbrew przepisom ruchu drogowego (chodzi o prędkość, jak i o omijanie na skrzyżowaniu, oraz przekraczani podwójnej linii ciągłej).

Pojazdy uprzywilejowane mogą to robić, ale z zachowaniem szczególnej ostrożności. Zabrakło ostrożności, jak również złamano procedury  dotyczące jazdy w kolumnie podczas ochraniania ViP'a (chodzi o zbyt dużą przerwę pomiędzy pojazdami).

Na pewno jeszcze coś pominąłem, ale chyba rdzeń zagadnienia oddałem.





#18

Rozgwiazda.
  • Postów: 251
  • Tematów: 34
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Wiadomo kogo wina, ale kto ma władzę ten ma racje.

ps. https://pomagam.pl/NowySeicento. Polecam zobaczyć jak wygląda sytuacja. Niesamowite.


  • 0



#19

Vaqowsky.
  • Postów: 780
  • Tematów: 12
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

NIE wiem o co tyle krzyku w ogóle. Jak Komoruski, Komorowski przepraszam mial wypadek z BORem to meNdia głównego nurtu (TWN) przebąknęły przez 1 minutke i po temacie a tutaj jest wałkowane w meNdiach od tygodnia jaki to jest totalitarny reżim, że Szydło kazała mu jechać szybko. A na nagraniu widać ze wcale szybko nie jadą. Zaraz Budka wyskakuje z pomocną dłonią, robia znowu cyrk. Totalna opozycja musi ciągle dymić. Zauważnie cały czas jest o coś dym i to ciągle prowokowany rpzez opozycje.

 

upomnienie.gif

 

Proszę nie politykować. Dlaczego część użytkowników może analizować wypadek, a niektórzy koniecznie muszą dodać swoje polityczne "ale"? I radziłbym zbastować z obrażaniem prezydenta, bo nie wiem czy wiesz, ale są na to paragrafy. Nie masz nic do dodania, nie znasz się na ruchu drogowym - nie pisz.

 

KP


  • 4

#20

Master Zgiętonogi.

    Capo di tutt'i capi

  • Postów: 416
  • Tematów: 1
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

 
 
 
 
W wyniku zbyt dużej dziury w kolumnie, nie zauważa następnego auta, które było schowane za autami na jego własnym pasie ruchu. To drugie auto z pędzącej kolumny, wyłania się z za pojazdów stojących za Seicento, które prawidłowo czekają, aż to właśnie Seicento opuści skrzyżowanie. Ta zbyt duża odległość pomiędzy autami kolumny jest przyczyną wypadku.

 

Przyczyna wypadku jest niezastosowanie sie do zasady ograniczonego zaufania i zachowania ostroznosci w ruchu drogowym kierowcy seicento. Chetnie zaloze sie z kims o piwko albo dwa, ze tak wlasnie orzeknie sad... i to wcale nie dlatego, ze limuzyna jechala akurat Pani Szydlo. Tego typu sprawy sa rozstrzygane w taki wlasnie sposob mimo, ze w niektorych sytuacjach (np. tej) jest to zupelnie absurdalne. Kodeks drogowy jest tak skonstruowany, ze kierowca musi miec oczy dookola glowy i byc przygotowanym nawet jakby mu inny samochod mial spasc z nieba prosto pod jego kola. Pozostale rzeczy, o ktorych mowisz to oczywiscie wykroczenia, ale sa one podliczane osobno. Jednak bezposrednie zderzenie wynikalo z tego, ze to kierowca fiata uderzyl w limuzyne rzadowa przodem swojego samochodu w bok pojazdu wyprzedzajacego.

Ewentualnie moze byc obopolna wina kierowcow.

 

 

POSTANOWIENIE Z DNIA 12 SIERPNIA 2009 R.
V KK 34/09

Warunkiem sprostania obowiązkowi szczególnej ostrożności, nałożo-
nemu na uczestnika ruchu drogowego w sytuacjach wskazanych w ustawie,
jest nieustająca obserwacja sytuacji na drodze, umożliwiająca percepcję
wszystkich zmian i odpowiednie dostosowanie się do nich. Odbiega od takie-
go modelu zachowania wykonywanie manewru skrętu w lewo, bez upewnie-
nia się, czy nie spowoduje on zajechania drogi także pojazdowi jadącemu z
tyłu. Zaniechanie takiego upewnienia się o braku zagrożenia przy wykonywa-
niu skrętu w lewo oznacza niezachowanie szczególnej ostrożności, jako wa-
runku prawidłowego wykonania manewru zmiany kierunku jazdy, określonego
w art. 22 ust. 1 prawa o ruchu drogowym, a tym samym naruszenie zasady
bezpieczeństwa w ruchu lądowym.

Przewodniczący: sędzia SN H. Gradzik (sprawozdawca).
Sędziowie: SN J. Szewczyk, SA (del. do SN) A. Ryński.
Prokurator Prokuratury Krajowej: B. Mik.

 

Dajmy kolejny inny przyklad z zycia wziety. Jedziesz za kims prosto przez skrzyzowanie, z prawej strony na skrzyzowaniu na droge wyjezdza pojazd wlaczajacy sie do ruchu z drogi podporzadkowanej i wymusza pierwszenstwo na pojezdzie poprzedzajacym Twoj. Kierowca przed Toba ostro hamuje, wpada w poslizg przez co Ty uderzasz w tyl/bok jego samochodu. Winnym kolizji oczywiscie jestes Ty, nikt inny. Kierowca, ktory wymusil pierwszenstwo odpowiada tylko za wymuszenie pierwszenstwa, a nie za kolizje.

 

Niestety polskie prawo w tym kodeks drogowy jest skonstruowany wrecz absurdalnie i takie sytuacje pozniej maja miejsce, choc akurat ta zasada ma pewne wytlumaczenie i uzasadnienie bowiem bardzo zapobiega wymuszaniu odszkodowan.

 

 

 

NIE wiem o co tyle krzyku w ogóle. Jak Komoruski, Komorowski przepraszam mial wypadek z BORem to meNdia głównego nurtu (TWN) przebąknęły przez 1 minutke i po temacie a tutaj jest wałkowane w meNdiach od tygodnia jaki to jest totalitarny reżim, że Szydło kazała mu jechać szybko. A na nagraniu widać ze wcale szybko nie jadą. Zaraz Budka wyskakuje z pomocną dłonią, robia znowu cyrk. Totalna opozycja musi ciągle dymić. Zauważnie cały czas jest o coś dym i to ciągle prowokowany rpzez opozycje.

 

Smutniejsze jest to, ze ludzie w to slepo wierza i pozniej powtarzaja rozne dziwne bajki i sie nakrecaja wylaczajac obiektywne spojrzenie i myslenie na pewne sprawy. :facepalm:

Nie uciekajmy jednak w polityke. :offtop:


Użytkownik xMaster edytował ten post 16.02.2017 - 01:14

  • 0

#21

TheToxic.

    Faber est quisque suae fortunae

  • Postów: 1654
  • Tematów: 59
  • Płeć:Kobieta
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Zebrane jest już ponad 114 tysięcy ;) Brawo Polacy.

Kolejny raz pokazane jest jak pięknie potrafimy się solidaryzować. 

 

Świadkowie różnie się wypowiadali byli tacy którzy uważali, że kolumna nie miała włączonych sygnałów dźwiękowych. 





#22

Anunnaki.
  • Postów: 540
  • Tematów: 10
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja zadowalająca
Reputacja

Napisano

kolumna "rządowa" nie miała  sygnałów dźwiękowych uruchomionych a jedynie te świetlne,zbyt duży odstęp między samochdoami kolumny rządowej  całkowity brak zabezpieczenia trasy przejazdu tejże kolumny i wypadek na kolację gotowy. gdyby  na czas przejazdu kolumny  wstrzymano ruch na całej trasie przejazdu tejże kolumny ten wypadek by się nie wydarzył.

 

są ponoć nagrania z monitoringu i widać  miejsce wypadku. popatrzmy na to inaczej  jeśli  limuzyna zamiast próbować wyminąć  ten samochód ostroby hamowała ten keirowca Seicento by nie przeżył pozatym drugi samochód  mógłby  uderzyć w już strzaskaną limuzynę. drugim problemem to brawura kierowców tych samochodów rządowychczęsto ścinają ronda czasem nawet przecinają podwójną ciągłą i nie rzadko pędzą z prędkością około 200km/h i teraz proszę sobie wyobrazić co się stanie jeśli kolumna trzech rządowych samochodów pędzi nie 50km/h a 200km/h i  dochodzi do kolizji  tak jak z tym Seicento. dosłownie ręce opadają.  uważam że kodeks drogowy powinien ulec znacznym zmianom bo naprawde absurd goni absurd i nie rzadko cierpią wszyscy bo wystarczy że  ktos zajedzie nam drogę i dojdzie do kolizji z naszym pojazdem  on odpowie tylko za wymuszenie pierwszeństwa a my za kolicję a jesli są  ranni  którzy posiedzą w szpitalu dłużej niż 7 dni to mamy jeszcze prokuratora na karku. niech kierowca Seicento mówi o szczęściu że nie chcieli go oskarżyć o próbę zabójstwa.


  • 2

#23

Staniq.

    In principio erat Verbum.

  • Postów: 6686
  • Tematów: 774
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 28
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

*
Popularny

xMaster@

Brałem kiedyś udział w podobnej kolizji, z policjantami jadącymi na sygnałach świetlnych i dźwiękowych. Generalnie i krótko: jako uczestnika ruchu drogowego obowiązuje mnie zasada ograniczonego zaufania, ale nie zasada przewidywania idiotycznego postępowania innych uczestników ruchu.

Przyzwolenie na łamanie przepisów podczas jazdy pojazdem uprzywilejowanym, nie jest przyzwoleniem na wyłączenie zdrowego rozsądku, co orzekł w moim przypadku sąd.

Sytuację miałem o tyle podobną, że również skręcałem w lewo i samochód uprzywilejowany nadział się na mój lewy przedni narożnik i wylądował w rowie. Sąd zarzucił im szczyt głupoty i niepodważalną winę, bo przekroczenie podwójnej linii ciągłej, to jeszcze nie jest tragedią, ale zrobienie tego na skrzyżowaniu już jest i trzeba się liczyć z możliwością taką, że ktoś będzie w trakcie wykonywania manewru skrętu.

 

Chłopak przepuścił pierwsze auto, nie widział drugiego, więc rozpoczął manewr skrętu i wtedy najechał na niego drugi samochód. Wszystko na temat kolizji. Nie rozważajmy, "co by było gdyby...", ale co się wydarzyło. Duża odległość pomiędzy autami, brak zdrowego rozsądku i prawdopodobnie duża prędkość - to są przyczyny wypadku.

 

Edycja:

Zapomniałem dodać, że trzy lata pracowałem jako strażak zawodowy w Państwowej Straży Pożarnej i niejednokrotnie wyjeżdżałem do pożaru w aucie uprzywilejowanym. Nasz kierowca niejednokrotnie łamał przepisy, jeździł nawet pod prąd i po chodnikach, ale nigdy nie stracił zdrowego rozsądku.

Wyobraź sobie sytuację, jak kilkunastotonowy pojazd sadzi przez skrzyżowanie nie patrząc na uczestników. Ostatnie karambole we mgle to pikuś z tym, co mógłby taki pojazd dokonać.





#24 Gość_Veckas

Gość_Veckas.
  • Tematów: 0

Napisano

Z młodego chcą zrobić kozła ofiarnego, dobrze że dostał kogoś na obronę...

 

-Prawdopodobnie były same sygnały świetlne, nikt nie slyszał dzwiękowych.

-Kolumna nie może jechać z takim odstępem żeby wcisnął się tam samochód.

-Skoro kierowca cienko-cienko na początku nie widział drugiego samochodu tzn że musiał jechać szybko, na pewno nie było to 50km.

-Czas zaczęcia służby przez kierowcę BORowca i dystans przebyty przez samochod w okreslonym czasie wskazuje ze jechali ze srednia prędkością ok 100km/h

-Osoby które były w pobliżu wypadku,a nie miały z nim nic wspólnego zostały odesłane. (a to przecież bardzo ważni świadkowie)

-Nagrania z Kamer z pobliskiego CPN'u zostały zabrane przez "x służby"

-Beatka jechała prosto do domu, po co tak łamać przepisy? ojj do domku daleko, a jak się ma przywilej to trzeba z niego skorzystać bo milusi sen w ciepłym łóżeczku czeka.

 

Tak jak wspomniałem, dobrze że chłopak kogoś dostał, w innym wypadku gdyby goście z BOR powiedzieli że zgwałcił po drodzę kobietę to prawdopodobnie by się do tego przyznał, w tym wypadku z resztą na początku też tak było,

 

Wina leży po stronie BORowcow, ale gościu powinien ze szczegolną uwagą obserwować to co się dzieje w lusterkach. gdy się skręca.


  • 0

#25

StatystycznyPolak.
  • Postów: 2574
  • Tematów: 18
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

-Nagrania z Kamer z pobliskiego CPN'u zostały zabrane przez "x służby"

 

Tak, tak wszystko takie tajne że na youtube można to znaleźć.

 


  • 0



#26 Gość_Veckas

Gość_Veckas.
  • Tematów: 0

Napisano

Mówiłem o nagraniach ze stacji paliw ORLEN, 100m od miejsca wypadku.


  • 0

#27

StatystycznyPolak.
  • Postów: 2574
  • Tematów: 18
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

A to sorry. To chyba normalne że na czas postępowania nagrania zostały zabezpieczone przez służby.


  • 0



#28 Gość_Veckas

Gość_Veckas.
  • Tematów: 0

Napisano

Tutaj macie to miejsce w google maps, na zdjeciu widoczne jest drzewko które pocałowali.

 

https://www.google.p...!8i6656!6m1!1e1


  • 0

#29

Staniq.

    In principio erat Verbum.

  • Postów: 6686
  • Tematów: 774
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 28
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Troszkę faktów:

 

 

 

Czyli dziurka nie była mała, a i prędkość do "miejskich" raczej nie należała. 





#30

TheToxic.

    Faber est quisque suae fortunae

  • Postów: 1654
  • Tematów: 59
  • Płeć:Kobieta
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

@Up

 

E tam - dajcie analizę do narysowania Jackowi Gmoch, ten by to pięknie rozrysował  :szczerb:  :szczerb:






 


Inne tematy z jednym lub większą liczbą słów kluczowych: wypadek, Beata Szydło, pojazdy rządowe, wypadek Beaty Szydło, BOR, audi, seicento

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości oraz 0 użytkowników anonimowych