Skocz do zawartości


Zdjęcie

Co kupić?


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#16

Dr Röck.
  • Postów: 136
  • Tematów: 5
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja zadowalająca
Reputacja

Napisano

Sorki kolego, nie widziałem posta wcześniej, nie miałem tego tematu w obserwowanych

 

Omijaj ten silnik na kilometr. Może i poprawili w nim wadę związaną z tym durnym popychaczem, ale i tak zostało jeszcze mnóstwo innych. Ten silnik jest genetycznie upośledzony i nie nadaje się do niczego.

Tak naprawdę to w 8P nie ma żadnego silnika, który można polecić. Jak ci nie zależy na osiągach, tylko na taniej jeździe to możesz wziąć 1.6, ale tego słabszego. To stary klunkier, ale dobrze się gazuje i nie stroi fochów. Jak nie chcesz gazu, to nie ma czego zaproponować, bo same kible zostają. Może oba FSI bez turbo, 1.6 i 2.0, ale to i tak będziesz z tym po serwisach jeździć co jakiś czas. Diesle? Same knoty. Jak się uprzeć koniecznie na diesla, to 1.6 tdi ostatecznie ujdzie.

 

Tylko po co kupować diesla, jak to ma jedną zaletę, że mało pali i poza tym same wady?

 

A samo Audi A3? Jak koniecznie chcesz i się uparłeś, to nic nie mówię. Jak tylko rozważasz opcje, to moim zdaniem najlepiej zapomnieć w ogóle o Audi. Są o wiele lepsze opcje w tej cenie. 8P to tak naprawdę prymitywne auto bez zalet, twarde, niewygodne, smętne w środku i nudne jak flaki z olejem, do tego będzie się ... jak Sasha Grey.  Jedyny plus to to, że jest skomplikowane jak worek ziemniaków i naprawi ci to każdy Wiesiek nawet w Bieszczadach, do tego mnóstwo zamienników, kijowych, bo kijowych, ale tanich.


Użytkownik Dr Röck edytował ten post 06.09.2017 - 12:33




#17

fussy.
  • Postów: 232
  • Tematów: 5
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

Serdeczne dzięki za twoją opinię - poszperałem głębiej w temacie i faktycznie nie za ciekawie to wygląda, z resztą dotyczy to całej oferty VAG.

 

2.0TDI 170KM na Common Rail'u jest chyba najlepszą jednostką obecnie w ich ofercie ale jak poczytałem o PDF i problemach z nim związanych to mi zupełnie przeszło, z resztą to dotyczy też 1.6TDI . Podobno jest jakiś 1.9TDI z oznaczeniem BKC bez filtra - podobno.

Jako, że robię głównie krótkie trasy, więc będę raczej zapychał filtr niż wypalał - Diesle odpadły.

 

Benzyna 1.6 faktycznie ciekawą opcją pod gaz... ja gazu nie chce, a spalanie na poziomie 9-11L w zamian za 102 kucy mocy nie zachwyca przy jednak dość ciężkiej budzie, choć silnik podobno nie zniszczalny.

Szukam dalej... 1.6 TFSI - wszystko fajnie, nowoczesny silnik, bezpośredni wtrysk, niskie spalanie, mocy w sam raz, dobry moment obrotowy i... same wady konstrukcyjne. Jakiś żart, "inżynierom" z VAG zajęło 6 lat (2006-2012) doprowadzenie tego silnika do stanu używalności :D Najśmieszniejsze, że początkowo wsadzili łańcuch rozrządu, z którym nie potrafili sobie poradzić (z napinaczem z resztą też) by w końcu się poddać i wrócić do paska... a cały ten cyrk dostał nagrodę silnika roku - kilka lat z rzędu nawet zdaje się... trochę śmieszno trochę strasznie. Także jakby ktoś chciał ten silnik to tylko po 2012 ale to już nie jest 8P.

 

Na chwilę obecną patrzę w stronę Kia Ceed / Hyundai i30 II z 120 konnym silnikiem 1.6

Swoją drogą porównując wykonanie, użyte materiały i wyposażenie w takim Koreańcu, a Audi A3 to zastanawiam się które auto tutaj jest klasą "Premium". 

 

pozdrawiam

 



#18

lukinho.
  • Postów: 0
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Witam ponownie, dalej jestem na etapie kupna auta, ale póki mam czym jeździć to szukam tylko w najbliższej okolicy w odpowiednim pakiecie, a tak się składa,że w opolskim Bravo z t-jetem to jakaś egzotyka na aukcjach. No i pojawił się mały problem, bo zmieniłem miejsce pracy i mam teraz ok 22 km w jedną stronę. A patrząc na spalanie tych jednostek i fakt, że w okolicy ceny paliw są ok 20gr większe niż w Opolu, to w grę wchodzi tylko lpg lub on. I tutaj moje pytanie brzmi czy t-jet nadaje się do gazu, bo na forach tematycznych są sprzeczne informacje, a może jednak diesel? Rocznie będę robił max 14 tys. km. Wracając jeszcze do mojego polo i tematu z nagarem pod korkiem oleju, to jak zwykle Dr Röck miał rację. Sprawdziłem specjanym testerem i wszystko jest ok, a wyciek płynu został naprawiony. Pozdrawiam.


 

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych