Nie wiem jak to budowali, ale na pewno ta czy inna racjonalna hipoteza jest prawdziwa, a nie erekcja kosmiczna.
Jasne, tylko powyższy artykuł praktycznie do tego nas nie zbliża. Nie znaleziono, jak dotąd żadnych artefaktów świadczących o istnieniu rampy wewnętrznej czy zewnętrznej używanej przy budowie Cheopsa. Póki co jedynym, jak dotychczas, namacalnym "dowodem" potwierdzającym teorię francuskiego architekta są odkryte w piramidzie w 1986 roku puste przestrzenie, które układają się w spiralę.
Inny pomysł zaprezentował w 2002 roku polski architekt dr Wojciech Kołątaj. Opierając się na „Dziejach” Herodota, doszedł do wniosku, że piramida powstała przy wykorzystaniu bardzo prostych maszyn – dźwigni z pni palmowych, przypominających huśtawkę. Na jednym ich końcu znajdował się kamienny blok, a na drugim wisiały worki na piasek. Kiedy wsypano do nich odpowiednią ilość piasku, kamień był unoszony, a następnie transportowany na wyższy poziom. Jednak Andrzej Ćwiek w „Archeologii Żywej” (21/02) przedstawił kilka kontrargumentów: „Po pierwsze, dźwignia z pni palmowych złamałaby się pod ciężarem 2,5 t bloku i 2,5 t piachu. Po drugie, zasobnik z piaskiem niechybnie runąłby w dół po rozładowaniu bloku stopień wyżej. Po trzecie, transport bloków wcale nie był najistotniejszym problemem przy budowie piramid – o wiele trudniejsze było skonstruowanie stropów komór z bloków o ciężarze po kilkadziesiąt ton każdy lub umieszczenie kamienia szczytowego, czyli tzw. piramidionu”.
https://www.focus.pl...amidalny-absurd
Problemy, jakie stwarza koncepcja ramp to m.in: Do zbudowania rampy należy użyć dużej ilości materiału. Egipcjanie obliczyli objętość od 400 000 do 1 miliona m³ w zależności od wybranego modelu rampy. Materiał ten najpierw należy sprowadzić na plac budowy piramidy, a następnie ułożyć w stos, tworząc rampy, a po zakończeniu piramidy rampy muszą zostać rozebrane. Samo to wiązałoby ogromne zasoby i znacznie wydłużało czas budowy.
Rampy są jednocześnie używane przez kilka zespołów ciągnących bloki i inne zespoły schodzące z pustymi saniami . Która szerokość jest wystarczająco bezpieczna dla załóg holujących? Większość sugerowanych pochylni ma stosunkowo wąską powierzchnię ciągnącą od 1,8 do 14 m.
Za każdym razem, gdy rampa musi zostać wydłużona lub podniesiona, cały proces pracy musi zostać zatrzymany na kilka dni lub tygodni - ta strata czasu pracy znacznie wydłużyłaby czas na zbudowanie piramidy. Biorąc pod uwagę, że przy każdym nowym kamiennym kursie trzeba podnieść rampę, to będzie to co najmniej 210 razy! Nawet kamienne piramidy stwarzają problem " topienia się " - ciężar górnych warstw kamienia wpływa na niższe warstwy, więc przesuwają się na boki - przy pomocy gruzu lub gruzu efekt ten jest jeszcze bardziej wyraźny. Więcej: https://www.cheops-p...d-theories.html
Użytkownik szymon2014 edytował ten post 02.11.2018 - 10:49